Problemen met IE en refresh

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mars Voort

Mars Voort

26/01/2012 20:04:01
Quote Anchor link
Goedendag iedereen,

Ik zit met het volgende probleem, heb een pagina gemaakt die word opgebouwd van uit een database. Op de pagina zijn een aantal links naar kleine php bestanden die veranderingen in de database uitvoeren en vervolgens zonder echo of iets in die trend de gebruiker terug sturen naar de eerste pagina, die nu dus veranderd is. Dat terug sturen doe ik via header (location: .....)

Met firefox en chrome gaat alles goed. Ook in mobile brouwser gaat alles goed. Maar nu in IE, deze laat de veranderingen niet zien na bewerkingen. Het lijkt er op dat IE de pagina van uit zijn geheugen laat en niet opnieuw de data van de server af haalt. Na een aantal minuten doet hij het namelijk wel. Is hier een truuk voor om IE te dwingen om wel de data van de server af te halen?

Gr Mars
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:39:18
 
Wouter J

Wouter J

26/01/2012 20:08:07
Quote Anchor link
Door een unieke GET parameter mee te geven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    
    header('Location: mijn-pagina.php?v'.rand());
    
?>
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

26/01/2012 20:13:15
Quote Anchor link
Dit zou ook moeten werken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1
header("Expires: Sat, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // Date in the past
?>
 
Mars Voort

Mars Voort

26/01/2012 23:43:57
Quote Anchor link
Heren bedankt voor de snelle antwoorden, kan ik weer even mee stooien. Ik gok dat ik deze toevoegingen moet doen op de pagina waar geen cache van mag worden geladen?
 
Wouter J

Wouter J

27/01/2012 07:55:24
Quote Anchor link
Ja, het zorgt ervoor dat er geen cache bewaart wordt.

Mijn optie komt voort uit een JavaScript achtergrond (met AJAX), dus de optie van Jacco is beter om eerst te proberen.
 
Mars Voort

Mars Voort

27/01/2012 19:55:09
Quote Anchor link
Goed, en bedankt, heb de script toegevoegd aan mijn bestanden en inderdaad is dit de oplossing. Dus Top!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.