problemen met include na upgrade provider

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Lars

Lars

03/12/2007 12:55:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleempje, mijn ISP heeft zijn php versie opgekrikt naar 5 waardoor mijn script spaak loopt, na contact met de provider zeggen ze dat dit aan het script ligt en dit met 'simpele' aanpassingen te verhelpen is.
Ik krijg de volgende foutmeldingen:
Warning: include() [function.include]: URL file-access is disabled in the server configuration in /home/obs/public_html/home.php on line 87

van de website: www.obsdepatrijspoort.nl

Kent iemand deze problemen/syptomen en weet iemand wat je eraan kan doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:28:46
 
- wes  -

- wes -

03/12/2007 12:55:00
Quote Anchor link
je include van een url en da mag nie meer...
 
Lars

Lars

03/12/2007 13:06:00
Quote Anchor link
en hoe is dat op te lossen?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

03/12/2007 13:11:00
Quote Anchor link
Als je iets include dat op je eigen server staat: het relatieve pad gebruiken in plaats van de url.

Als je iets van een externe server include, vragen of je host de allow_url_fopen instelling in je php.ini wil aanpassen.
 
Lars

Lars

03/12/2007 13:12:00
Quote Anchor link
oke super, ik ga t proberen op te lossen!
 
Lars

Lars

03/12/2007 13:22:00
Quote Anchor link
ik zit nu te proberen, maar als ik bijvoorbeeld nieuws.php vanaf mn eigen server wil includen dan wil dat niet werken als ik er variabelen achter zet en dat moet wel..

als ik doe bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include 'nieuws.php?actie=nieuwsberichten&aantal=999&categorie=home';
?>


dan krijg ik als foutmelding:
failed to open stream: No such file or directory

terwijl de file wel bestaat.

hoe kan ik dat oplossen, iemand een idee?

overigens in de vorige versie van php kon ik wel lincluden naar een file met variabelen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lars
 
Frank -

Frank -

03/12/2007 13:25:00
Quote Anchor link
Inderdaad, de file zal wel bestaan. Maar een file met GET-parameters, die bestaat niet. Dat is volkomen zinloos, wanneer jij de variabelen in je script al kent (je hebt ze net ingeklopt), hoef je ze niet nog eens op te geven als een URL.

$actie = 'nieuwsbericht'; doet het uitstekend! (tenzij jouw script wat brak is, maar dat zal altijd een probleem zijn)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

03/12/2007 13:26:00
Quote Anchor link
Bij een include kun je sowieso geen GET variabelen opgeven. Een include zorgt er namelijk voor dat de letterlijke code uit het geinclude bestand in de pagina geplakt wordt...

Stel dus dat je nieuws.php include in index.php. Dan geef je de GET variabelen die nieuws.php nodig heeft ook mee in de url aan index.php.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

03/12/2007 13:37:00
Quote Anchor link
Edit:
te laat
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.