Product aanbiedingen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Meddiecap B

Meddiecap B

01/09/2010 00:17:39
Quote Anchor link
Hoi,

Ik wil bij een webshop een aanbiedingen module maken.

Ik wil aanbiedingen kunnen maken als 2 voor de prijs van 1 (2=1), zo ook 3=1 en 3=2 etc, maar ook combinatie aanbiedingen zoals 'bij 2 pakken zeep een handdoek gratis'.

Het is momenteel zo dat ik niet zo goed weet hoe ik dat in een database kan verwerken zodat ik alle aanbiedingen in één tabel heb staan. Ik vraag mij af hoe ik zoiets het beste/handigste kan oplossen.

Ik hoop dat jullie tips en/of voorbeelden hebben.

BvD.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:04:38
 
John D

John D

01/09/2010 10:04:12
Quote Anchor link
Logica bouwen en uitvoeren op het moment dat iemand iets in zijn winkelwagen plaatst, checken of er een aanbieding op zit. Ik denk dan aan een koppeltabel met de attributen: product,aantal producten benodigd voor de aanbieding, aanbieding, prijs aanbieding (kan nul zijn bij "gratis"). De logica voer je altijd uit en de koppeltabel onderhoud je dagelijks/wekelijks etc. 3 voor de prijs van 2 is dus gewoon hetzelfde product gratis bij 2 producten. Flexibel genoeg?
Gewijzigd op 01/09/2010 10:07:06 door John D
 
Pim -

Pim -

01/09/2010 10:19:42
Quote Anchor link
Waar werk je nu mee dan?
 
Meddiecap B

Meddiecap B

01/09/2010 11:38:31
Quote Anchor link
@John D: Duidelijk en bruikbaar, dank je. Wat wil je doen met 'aanbieding' in de voorgestelde koppeltabel? Bedoel je dan het type aanbieding (bijv. 2=1)?

@Pim de Haan: Ik heb nu enkel een artikellijst: id, merk, omschrijving, prijs. En ook een tabel met categorieën, orders, klanten, etc...

EDIT:
Ik ga het zo doen: Ik maak 2 tabellen, 1 met de type aanbiedingen, 1 met de aanbiedingen zelf. Tabel 1 (id, omschrijving), tabel 2 (product_id, aantal_benodigd, aanbieding_type_id, aanbieding_product_id, aanbieding_product_prijs).

A.d.h.v. John D's opmerking kan ik zo 2=1, 3=1, etc. aanbiedingen maken en gecombineerde aanbiedingen. De opmerking van John 'drie voor de prijs van twee is hetzelfde als twee plus een gratis' heeft hiertoe geleid.

Dank u.
Gewijzigd op 01/09/2010 12:13:28 door Meddiecap B
 
John D

John D

01/09/2010 13:00:58
Quote Anchor link
Meddiecap B op 01/09/2010 11:38:31:
@John D: Duidelijk en bruikbaar, dank je. Wat wil je doen met 'aanbieding' in de voorgestelde koppeltabel? Bedoel je dan het type aanbieding (bijv. 2=1)?

Nee, 'aanbieding' is het ID van de aanbieding cq een product uit de producten tabel. Ook aanbiedingen zijn namelijk ook 'producten' <- "normaliseren" van je datamodel.
Gewijzigd op 01/09/2010 13:02:08 door John D
 
Meddiecap B

Meddiecap B

01/09/2010 13:38:49
Quote Anchor link
Hm..maar wat versta je dan onder 'product' in de koppeltabel?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.