Prof. en Veilige Mailform.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Stef ter Braak

Stef ter Braak

21/07/2010 12:14:56
Quote Anchor link
Beste PHP helpers,

Ik ben al weken op zoek en aant klooien naar een goede mailform.
Ik bouw websites en ik wil gewoon 1 script hebben dat ik op elke website kan plaatsen in de toekomst.

Enige wat in de form moet staan is:

- Naam*:
- Email*:
- Telefoon nummer:
- Onderwerp*:
- Bericht*:
(*) verplicht..

Weet iemand een goed script hiervoor?

(het mag geen standaard mailform zijn die je overal gratis/betaald kunt downloaden ivm copyright)
Deze worden geïntegreerd in een product dus vandaar!

Groetjes
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:30:19
 
Marco  -

marco -

21/07/2010 12:27:24
Quote Anchor link
ik heb er wel 1maar daar zit geen telefoon nummer bij en wat geef je er voor
Gewijzigd op 21/07/2010 12:27:40 door marco -
 
Stef ter Braak

Stef ter Braak

21/07/2010 12:29:22
Quote Anchor link
kan er een telfoonnummer optie bij?
 
Marco  -

marco -

21/07/2010 12:32:05
Quote Anchor link
nee dat zal helaas niet gaan je kan het er wel bij zetten bij bv.
(*)verplicht
en bij bericht moet ook het telefoon nummer
 
Stef ter Braak

Stef ter Braak

21/07/2010 12:38:31
Quote Anchor link
sorry dat is te omslachtig toch bedankt voor je reactie!
 
Marco  -

marco -

21/07/2010 12:41:03
Quote Anchor link
oke...
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

21/07/2010 12:44:20
Quote Anchor link
Stuur mij maar een bericht.
 
Johan Dam

Johan Dam

21/07/2010 12:46:11
Quote Anchor link
hier heb je een simpele functie, het html formulier zal je nog wel zelf moeten maken.

Enige wat deze functie doet is de opgegeven velden controleren op input en ze daarna gaan mailen.

Geen extra beveiliging tegen spammen oid geen mooie html-mail, pure basic, (vandaar dat je hem gratis mag)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
function mail_contact($naam, $email, $tel, $onderwerp, $bericht){
    if(
        empty($naam) ||
        empty($email) ||
        empty(onderwerp) ||
        empty($bericht)
    )
return false;
    
    $tel = empty($tel) ? '---' : $tel;
    
    $admin = "[email protected]";
    $subject = "Contact: " . $onderwerp;
    $message = "Naam: " . $naam . PHP_EOL;
    $message .= "Email: " . $email . PHP_EOL;
    $message .= "Tel. nr: " . $tel . PHP_EOL;
    $message .= "Bericht:" . PHP_EOL . PHP_EOL . $bericht;
    mail($admin, $subject, $message);
}

?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(contact formulier verstuurd){
    mail_contact($_POST['naam'], $_POST['email'], $_POST['tel'], $_POST['onderwerp'], $_POST['bericht']);
}

?>
Gewijzigd op 21/07/2010 13:20:38 door Johan Dam
 
- SanThe -

- SanThe -

21/07/2010 12:50:51
Quote Anchor link
@Johan Dam: Inderdaad geen enkele beveiliging, maar okee. Je overschrijft steeds $message met als gevolg dat alleen het bericht er in zal staan. Ik mis ook de headers bij mail().
 
Johan Dam

Johan Dam

21/07/2010 13:22:50
Quote Anchor link
@SanThe

Hmm, toch iets te snel getikt, bedankt voor de opmerking!
Headers heb ik inderdaad niet toegevoegd, het is een plain-text mailtje, dus geen headers zijn noodzakelijk, al zou een from / reply-to misschien wel handig kunnen zijn.
 
John D

John D

21/07/2010 13:32:15
Quote Anchor link
Je eindigt met onvolledige headers al heel snel in spam bakken en Stef vraagt een Prof. en Veilige Mailform.
 
Johan Dam

Johan Dam

21/07/2010 13:41:49
Quote Anchor link
De mail word naar de admin gestuurd, die kan hem in de veilige lijst zetten.

Klopt dat dit niet precies is wat Stef vraagt,
Dit is wat hij van mij krijgt, een flexibel, professioneel en zo-goed-als-water-dicht script zal hem waarschijnlijk geld gaan kosten.

Nu heeft hij een gratis versie waar hij zelf verder mee kan,

Iedereen is welkom om een beter script te posten.
 
Stef ter Braak

Stef ter Braak

21/07/2010 15:21:34
Quote Anchor link
Haha klopt, moet echt een professioneel script hebben want mensen als jullie (of een deel als jullie) moeten er vrolijk van worden :)
 
Piet Verhagen

Piet Verhagen

21/07/2010 20:07:58
Quote Anchor link
Wanneer is een script een "professioneel" script?
 
Stef ter Braak

Stef ter Braak

22/07/2010 10:14:18
Quote Anchor link
Wanneer jullie zouden zeggen.. dat is netjes! (het zit namelijk bij mijn templates inbegrepen zo meteen) en het zijn veelal scripters die zelf niet kunnen ontwerpen die er gebruik van gaan maken.
 
John D

John D

22/07/2010 10:21:36
Quote Anchor link
Stef ter Braak:
"het mag geen standaard mailform zijn die je overal gratis/betaald kunt downloaden ivm copyright"

Kan er ooit sprake zijn van copyright op een regel of vijftig programmacode in welke taal dan ook ? NEE, tenzij de code zo uniek en zo bijzonder is dat dit nog nooit eerder vertoond is maar dat is vrijwel onmogelijk met vijftig regels code. Een serieus copyright zal dus nooit toegekend worden op regels programmacode. Copyright wordt meestal toegekend op het eindresultaat en de functionaliteit van een product totaal. Maak je dus nooit zorgen over copyright van 50 regels code en meer heb je niet nodig voor wat je hier vraagt.
Gewijzigd op 22/07/2010 10:23:06 door John D
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

22/07/2010 11:05:36
Quote Anchor link
Ik heb nog een formcreator class. Alleen de afhandeling zit er niet bij, die zul je zelf moeten maken.

http://www.dzjemo.nl/phphulp/formcreator.php
 
Chris -

Chris -

22/07/2010 11:09:26
Quote Anchor link
John D op 22/07/2010 10:21:36:
Stef ter Braak:
"het mag geen standaard mailform zijn die je overal gratis/betaald kunt downloaden ivm copyright"

Kan er ooit sprake zijn van copyright op een regel of vijftig programmacode in welke taal dan ook ? NEE, tenzij de code zo uniek en zo bijzonder is dat dit nog nooit eerder vertoond is maar dat is vrijwel onmogelijk met vijftig regels code. Een serieus copyright zal dus nooit toegekend worden op regels programmacode. Copyright wordt meestal toegekend op het eindresultaat en de functionaliteit van een product totaal. Maak je dus nooit zorgen over copyright van 50 regels code en meer heb je niet nodig voor wat je hier vraagt.



Daar snijd je je mooi in de vingers... Als jij 50 regels uit een betaald systeem met een copyright gebruikt in een ander (commercieël maakt niet eens uit) project, moet jij een licentie betalen voor dat andere systeem.. Er zit namelijk wel degelijk copyright op code ;-)
 
Aad B

Aad B

22/07/2010 11:31:45
Quote Anchor link
Chris Horeweg op 22/07/2010 11:09:26:
John D op 22/07/2010 10:21:36:
Stef ter Braak:
"het mag geen standaard mailform zijn die je overal gratis/betaald kunt downloaden ivm copyright"

Kan er ooit sprake zijn van copyright op een regel of vijftig programmacode in welke taal dan ook ? NEE, tenzij de code zo uniek en zo bijzonder is dat dit nog nooit eerder vertoond is maar dat is vrijwel onmogelijk met vijftig regels code. Een serieus copyright zal dus nooit toegekend worden op regels programmacode. Copyright wordt meestal toegekend op het eindresultaat en de functionaliteit van een product totaal. Maak je dus nooit zorgen over copyright van 50 regels code en meer heb je niet nodig voor wat je hier vraagt.



Daar snijd je je mooi in de vingers... Als jij 50 regels uit een betaald systeem met een copyright gebruikt in een ander (commercieël maakt niet eens uit) project, moet jij een licentie betalen voor dat andere systeem.. Er zit namelijk wel degelijk copyright op code ;-)


Onjuist en ik heb hier juridisch veel mee te maken. Het is niet te bewijzen dat de 50 regels code gejat zijn van jouw of een ander systeem. Waar zou je dat op kunnen baseren ? Op je tekst-bestandje met php of java of C++ regels ? Daar begint geen jurist aan, neem dat van mij aan. Programmacode is vogelvrij met name wanneer het "gebruikelijke functionaliteit" vervult zoals hier gevraagd.
 
Stef ter Braak

Stef ter Braak

22/07/2010 13:24:45
Quote Anchor link
ahh oke maar je hebt standaard programma's php mailer enzo dat mag dan weer niet :P

Maar is er nou niemand die een goede contact/mail form heeft?

Groeten :)
 
Chris -

Chris -

22/07/2010 13:41:36
Quote Anchor link
Stef, als de gratis versies niet aan jouw wensen voldoen kan je altijd overwegen een vacature aan te maken ;-)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.