"professioneel scripting"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 13:24:02
Quote Anchor link
Beste phpers.

Ik doe zo nu en dan een sollicitatie voor een php funtie in een bedrijf maar mijn skills zijn daar niet goed genoeg voor dus ik wil me wat gaan verdiepen.

over het volgende script kreeg ik het volgende feed-back:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
//include('config.php);
$db_user     = "user";
$db_pass     = "password";
$db_host     = "localhost";
$db_db         = "database";

mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db);

//include('funties.php');
function Naam($userid)
    {

        $sql = "SELECT id,voornaam,tussenvoegsels,achternaam FROM gebruikers WHERE id='".mysql_real_escape_string($userid)."'";
        $query = mysql_query($sql) or die (mysql_error ());
        $row = mysql_fetch_assoc($query);
        if(mysql_num_rows($query) == 0){
            $naam = '<font color="#FF0000">Naam niet gevonden.</font>';
        }
else{
            $naam = ucfirst($row['voornaam']);
            if(!$row['tussenvoegsels'] == ""){
                $naam .= ' '.$row['tussenvoegsels'];
            }

            $naam .= ' '.ucfirst($row['achternaam']);
        }

        
        return $naam;
    }

    
// Gebruikers uitlezen.
echo '<table width="50%">
<tr><td><b>Naam</b></td><td><b>E-mail</b></td></tr>'
;
$sql = "SELECT id,email FROM gebruikers";
$query = mysql_query($sql) or die (mysql_error ());
if(mysql_num_rows($query) == 0){
    echo '<tr><td colspan="2">Er zijn geen gebruikers.</td></tr>';
}
else{
    while($row = mysql_fetch_assoc($query)){
        echo '<tr><td>'.Naam($row['id']).'</td><td>'.$row['email'].'</td></tr>';
    }
}

echo '</table>';
?>


- Code is niet OO
- Code en uitvoer door elkaar
- Code is niet gedocumenteerd
- Gebruik van een object (DAO) voor de afhandeling van de database acties.
- Gebruik van een templating systeem.
- het liefst gebruik van MVC

dus ik neem aan dat OO = OOP?
en ben dus was OOP tuts gaan volgen maar ik snap het nut niet echt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit script opbouwen naar een professioneel scrpt.

Wat ik zelf al niet goed vindt is de fout afhandeling van de SQL.
Want ik moet natuurlijk geen DIE gebruiken.

Ik hoop dat ik wat peer persoonlijk uitleg kan krijgen inplaats van allemaal linkjes.
Maar een paar goeie links naar OOP tuts kan ik wel gebruiken!

Bedankt!
Gewijzigd op 23/12/2010 13:25:10 door Mitchel V
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 17:10:01
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/12/2010 13:30:41
Quote Anchor link
OO staat inderdaad voor Object Oriented. Het object georienteerd programmeren begint bij de denkwijze: je moet in objecten gaan denken. Lees bijvoorbeeld deze OOP beginnershandleiding.

Wat wil je verder nu precies van ons? Je verwacht toch niet dat we je helpen een script te ontwikkelen waarmee je wel kans maakt bij een sollicitatie? Je moet zelf de achterliggende kennis opdoen en dat kan alleen door veel zelf te lezen en te programmeren.
 
John D

John D

23/12/2010 13:41:13
Quote Anchor link
Een beetje off-topic maar: Op zich is het belachelijk dat een bedrijf je beoordeelt op een stuk script. Dit zegt iets over het bedrijf, het bedrijf heeft geen skills om een sollicitant te beoordelen. Bij zo'n bedrijf(je) wil je niet eens werken toch? Wij doen bedrijfsmatig niets met php maar ik hanteer toch wel andere criteria om programmeurs aan te nemen. Die hoeven bij mij echt geen stukje code te overleggen, belachelijk. Wanneer ik iemand aanneem als junior-developer dan verwacht ik nog helemaal niet dat meteen conceptueel goeie code kan schrijven maar ik onderzoek of je bereid en in staat bent om het te leren. Volg het advies van Blanche en ga maar eens lezen.
Gewijzigd op 23/12/2010 13:44:50 door John D
 
Kris Peeters

Kris Peeters

23/12/2010 13:57:00
Quote Anchor link
Je kan al een aantal kleine dingen doen, namelijk consistent zijn.

Wees consistent wat betreft
- de namen van variabelen en functies
gebruik niet voor de ene variabele camelCaps en voor de andere underscore_stijl
- indentering
Soms zet je een openings-accolade op de volgende lijn, soms op de zelfde lijn.
- ' versus "
...

Lees anders dit eens:
http://drupal.org/coding-standards
Dit is een systeem; niet het enige systeem; maar het is wel eenduidig.
 
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 14:10:04
Quote Anchor link
@blanche.
Het is niet de bedoeling dat ik het script ga gebruiken voor een volgende sollicitatie!
Het gaat mij er meer om dat ik mij zelf kan ontwikkelen en aantrekkelijker wordt voor een bedrijf.

Ik ga de tut doornmen.
Maar ik heb al een paar andere tuts gelezen maar ik vind daar niet de logica..
want ik zie ze soms classes gebruiken waarvan ik denk, dat kan toch makkelijk in een functie xD

En als we dit script samen kunnen ombouwen naar een professioneel script kan ik kijken hoe het wel moet, en naar mijn script hoe het niet moet.

@John
Ik ben al lang opzoek naar een bedrijf waar ik kan werken als phper.
dus zodra ik een kans krijg grijp ik die :P
Want ik zou graag in teamverband willen werken zodat ik veel van andere mensen kan leren.
Dus ook het stukje logica in het scripten.

@kris
in jou linkje zie ik dit:
}
elseif (condition3 && condition4) {

Zelf vindt ik dat niet mooi en overzichtelijk omdat je nu onnodige etenters krijgt.

}elseif (condition3 && condition4) {

zo vindt ik het beter:P
 
Kris Peeters

Kris Peeters

23/12/2010 14:18:39
Quote Anchor link
Zoals ik zeg: het is een systeem, niet HET systeem. Waar het vooral om gaat, is eenduidig te blijven.

Ik blijf bij het Drupal systeem, maar dat is dus persoonlijk.
 
Chris -

Chris -

23/12/2010 15:07:54
Quote Anchor link
John D op 23/12/2010 13:41:13:
Een beetje off-topic maar: Op zich is het belachelijk dat een bedrijf je beoordeelt op een stuk script. Dit zegt iets over het bedrijf, het bedrijf heeft geen skills om een sollicitant te beoordelen. Bij zo'n bedrijf(je) wil je niet eens werken toch? Wij doen bedrijfsmatig niets met php maar ik hanteer toch wel andere criteria om programmeurs aan te nemen. Die hoeven bij mij echt geen stukje code te overleggen, belachelijk. Wanneer ik iemand aanneem als junior-developer dan verwacht ik nog helemaal niet dat meteen conceptueel goeie code kan schrijven maar ik onderzoek of je bereid en in staat bent om het te leren. Volg het advies van Blanche en ga maar eens lezen.


John, als je kijkt naar de reactie van het bedrijf kan ik je vertellen dat het bedrijf wel degelijk wat kennis in huis heeft. Het script is gewoon erg amateuristisch opgezet en dat merken zij ook.

Van een junior PHP-er mag je toch wel verwachten dat hij (of zij..) de basis kent van alles wat ze daar zeggen. Tuurlijk, de wil om verder te leren is natuurlijk ook erg belangrijk, maar het moet niet zo zijn dat het bedrijf hem/haar alles moet leren lijkt me?
 
John D

John D

23/12/2010 15:19:00
Quote Anchor link
@Chris: Waarom niet? Ik verwacht van een schoolverlater dat we hem alles moeten leren. Op school heeft hij er slechts aan geproefd en affiniteit mee gekregen. Zowel MBO als HBO docenten zijn naar mijn ervaring onvoldoende in staat om developers a) gestructureerde en b) eenduidige en c) gestandaardiseerde technieken/programmeertalen aan te leren. Gestructureerd programmeren alleen al, komt onvoldoende aan bod. Je herkent het hier op phphulp meteen: een student begint te krassen met de programmeertaal zonder dat hij structuur geleerd heeft. Wij hanteren een cursusbudget van 5k op jaarbasis en een inwerktijd van drie maanden. In die periode kan je beoordelen of de junior het waard is om mee door te gaan. Belangrijkste eisen zijn dus affiniteit met de materie, communicatieve vaardigheden en de wil en inzet om erin te duiken. enne Dit is overigens geen vacature, ik werk bedrijfsmatig niet met php. php is meer voor mijn prive toepassingen.
 
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 16:12:43
Quote Anchor link
@john
Dat weet ik dat het geen vacature is haha.
zou anders wel slordig zijn op een forum he ;)

ondertussen ben ik nog de tut aan het doornemen van
OOP Beginnershandleiding (PHP5)
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

23/12/2010 17:36:13
Quote Anchor link
In het boek PHP Objects, Patterns and Practice (titel uit het hoofd) staat een script dat bijna hetzelfde doet, en dat vermalen wordt tot een MVC-benadering. Leerzaam en interessant.

Ik denk dat je zoiets bedoelt. Dit is het uitgangspunt, en wat kun je zoal al lerende verbeteren?
 
Pim -

Pim -

23/12/2010 18:03:36
Quote Anchor link
@Mitchel,
Als je, zoals je zelf zegt, al lang bezig bent met het zoeken naar een baan als PHP-er, heb je toch geruime tijd gehad om je eens (buiten school of werk) in PHP te verdiepen en kennis te maken met de door jou genoemde concepten/praktijken/methoden die je script missen?
 
Mitchel V

Mitchel V

23/12/2010 21:44:19
Quote Anchor link
Ik heb het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
/* De User class */
class User {
  public $username;

  public function setUsername($name) {
    $this->username = $name;
  }


  public function getUsername() {
    return $this->username;
  }
}


/* Reguliere procedurele code */
$user = new User();
$user->setUsername('jan');

echo $user->getUsername();
?>


De output van dit scriptje ziet er als volgt uit:
output:
jan


Waarom zou ik dit zo doen :S
Waarom niet echo 'jan';
want er gebeurt toch niets mee?
 
Niels K

Niels K

23/12/2010 21:51:39
Quote Anchor link
Voor alleen het echo'en van 'jan' snap ik jouw redenatie wel. Je moet denken in grote applicaties zoals, cms, fora, gastenboek, blogs, etc.
 
Dindong Veter

Dindong Veter

23/12/2010 21:51:40
Quote Anchor link
Mitchel V op 23/12/2010 21:44:19:

Waarom zou ik dit zo doen :S
Waarom niet echo 'jan';
want er gebeurt toch niets mee?



Mitchel dat komt van de tut van blanche ja.
gezien wat er boven staat?

OOP Beginnershandleiding (PHP5)

Oftewel dat is een voorbeeld. Met OOP is meer mogelijk

wat jij zegt is hetzelfde als een PHP Beginners handleiding "echoen"

oftewel:
waarom zou ik echo 'jan'; doen als ik gewoon in html jan kan neerzetten?
 
Jacco Engel

Jacco Engel

23/12/2010 23:20:03
Quote Anchor link
Quote:
}elseif (condition3 && condition4) {

zo vindt ik het beter:P


ik doe het over het almeen zelfs zo :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
}
elseif (condition3 && condition4)
{
    //mn code voor de elsif
}



Op die manier is het namelijk het makkelijkste om te zien welke { bij welke } hoort en welke je eventueel bent vergeten af te sluiten.
Gewijzigd op 23/12/2010 23:21:47 door Jacco Engel
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/12/2010 23:33:53
Quote Anchor link
Jacco Engel op 23/12/2010 23:20:03:
Op die manier is het namelijk het makkelijkste om te zien welke { bij welke } hoort en welke je eventueel bent vergeten af te sluiten.

Ook dat is een mening. Dat jij dat het makkelijkste vindt, wil nog niet zeggen dat een ander dat ook vindt. Het belangrijkste, en dat is al vaker genoemd, is dat je consistent bent en altijd dezelfde methode gebruikt...
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/12/2010 10:39:44
Quote Anchor link
Het is even gemalkkelijk om te zien waar de accolade bij hoort, als je de methode gebruikt die ik toonde.

Gewoon even wennen.

Daar is het zo dat de sluitende accolade op de zelfde plaats komt (maar dan lager) dan het begin van het statement waar het bij hoort.

bv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
    while (...) {
      if (...) {
        echo '...';
      }
      $i++;
    }


Voordeel is wel dat je lijnen spaart, waardoor je meer code op je scherm kan zien en dus minder moet scrollen.

Met goede software (notepad2.exe, notepad++, ...) wordt dat perfect gevisualiseerd met hulplijntjes, bijbehorende haakjes/accolades die oplichten als je over de andere hovert. ...
Gewijzigd op 24/12/2010 10:43:46 door Kris Peeters
 
Mitchel V

Mitchel V

04/01/2011 18:27:18
Quote Anchor link
ik heb de handleiding door genomen maar dat zit me zo tegen dat ik zo veel moet schrijven voor een gebruikersnaam JAN die je zelf onderin er invoert,
dus ik denk dat ik maar gewoon een andere oefening moet doen waarbij het OOP veel nuttiger is.

Heeft iemand misschien een oefening voor mij?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.