Project met meerdere personen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ruben Portier

Ruben Portier

10/12/2012 22:41:34
Quote Anchor link
Beste

Ik wil namelijk aan een project beginnen samen met wat andere programmeurs. Het probleem hierbij is namelijk dat we vaak andermans bestanden overschrijven, je moet dan ook telkens de laatste versie downloaden. Ik maak gebruik van Netbeans om te scripten maar ben wel bereid een ander programma te gaan gebruiken als ik hierdoor een soort versioncontrol kan hebben.

Ik heb al SVN geprobeerd maar dat is niet echt wat ik zoek. Want dan moet ik alsnog eerst 'comitten' om ervoor te zorgen dat alle nieuwe lokale files geupload worden en alle nieuwe externe files gedownload worden. Ik wil namelijk iets hebben dat ervoor zorgt dat wanneer ik een file open ik automatisch de laatste versie krijg.

Iemand die mij kan helpen of andere ideeën en/of tips heeft om in een teamverband aan een website te werken? Bedankt alvast!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:27:04
 
Jasper DS

Jasper DS

10/12/2012 22:45:53
Quote Anchor link
als je niet wilt "comitten" kan je eens kijken naar een cloud zoals dropbox of google drive.
 
Ruben Portier

Ruben Portier

10/12/2012 23:07:50
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie! Ja, zoiets als Google Drive zou wel leuk zijn waar je met meerdere tegelijkertijd in één file kan werken. Maar kan dat ook voor PHP files? En kan je die aan een ftp koppelen?
 
Wouter J

Wouter J

10/12/2012 23:11:14
Quote Anchor link
Ik raad je toch echt het gebruik van Git/Svn aan. Het committen lijkt een extra stap die erg irritant is, maar het is wel een hele belangrijke stap. Stel jij en je collega Jan werken aan 1 bestand. Jij past wat aan en slaat het bestand op, vervolgens past Jan hetzelfde aan, alleen op zijn eigen manier. Zowel Drive as DropBox lopen dan vast, "hoe moeten ze daar mee omgaan?", en dan krijg je conflict-files die allemaal narigheid gaan veroorzaken.
 
John D

John D

10/12/2012 23:42:44
Quote Anchor link
Als het project niet te groot dan kan het best met Google drive. Werkt best mooi, zit je aan een bestand te werken en je collega stapt ook in dat is dit real-time te volgen. Misschien kan het zelfs met een wat groter project ook. Overigens werk ik met ontwikkelteams van gemiddeld 10 man (m/v) en die werken nooit aan hetzelfde bestand. Moet je je werkwijze misschien herzien? We werken wel met version control, eerst jaren met SourceSafe nu met Sharepoint.
Gewijzigd op 10/12/2012 23:44:23 door John D
 
Reshad F

Reshad F

11/12/2012 12:52:40
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij WouterJ, Google drive en dropbox zijn nu eenmaal niet gemaakt voor een ontwikkelomgeving.. Beste oplossing is het gebruik van GIT. zo moeilijk is het niet om het te leren en je kan in principe elke editor gebruiken zonder dat deze ingebouwde GIT modules bevat. je kan namelijk in je shell alles committen/pushen/pullen en noem maar op.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/12/2012 12:55:54
Quote Anchor link
Nadeel van GIT is dat een eigen omgeving lastig op te zetten is (zonder externe partijen zoals Github etc..).
 
Moose -

Moose -

11/12/2012 12:57:34
Quote Anchor link
SVN + duidelijke commit berichten is stap 1 voor succesvol werken in teamverband.
 
Reshad F

Reshad F

11/12/2012 13:01:28
Quote Anchor link
@Aar als je beschikt over een eigen server is het denk ik 10 minuten werk max.. ( als je de command codes weet uiteraard ) met wat zoekwerk ben je misschien een uurtje bezig.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/12/2012 17:03:21
Quote Anchor link
Uhm, werkt notepad++ FTP niet? Daarop kun je gewoon na elke dag je bestanden afsluiten en de dag erna editen.
Ik neem aan dat je niet met 2 personen in hetzelfde bestand aan het knoeien zijn?
 
Reshad F

Reshad F

11/12/2012 17:52:36
Quote Anchor link
Albert notepad++ FTP en een versiebeheer systeem zijn 2 verschillende dingen.
 
Ruben Portier

Ruben Portier

11/12/2012 18:13:32
Quote Anchor link
Dus als ik in Netbeans dan een bestand opsla wordt deze automatisch geüpload (instelling). Daarna moet ik ook nog eens op Comit klikken. Die zal de file dan lokaal als nieuw hebben en die willen uploaden. Een andere persoon moet dan ook op Comit klikken om die file eerst te downloaden. Ook vreselijk irritant lijkt me om telkens maar op commit te moeten klikken.
 
Moose -

Moose -

11/12/2012 18:18:12
Quote Anchor link
Je wil eigenlijk jusit niet dat je een bestand automatisch upload. Dit kan wel als je in je eentje werkt, maar met meerdere mensen niet. Het beste is om een vaste datum af te spreken wanneer je dingen gaat uploaden naar de server. Een keer per week bijvoorbeeld.

In het begin is het vast wel irritant om steeds te committen, vooral omdat je steeds met verschillende dingen tegelijk bezig bent en je dus niet een duidelijk commit bericht kan maken. Echter als je project zometeen een jaar verder is zal je blij zijn als alles goed gedocumenteerd is.

Dit hangt allemaal af van hoe groot je project is, met hoeveel mensen je werkt en wat je toekomstideeën zijn
 
Ruben Portier

Ruben Portier

11/12/2012 18:32:42
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties! Ja, maar ik an toch niet hele hopen php-codes lopen aanpassen en toevoegen zonder te uploaden zodat ik kan testen.
 
Moose -

Moose -

11/12/2012 18:36:01
Quote Anchor link
Lokaal kun je testen
 
Ruben Portier

Ruben Portier

11/12/2012 18:38:48
Quote Anchor link
Not Moose op 11/12/2012 18:36:01:
Lokaal kun je testen


Dan moet ik eerst een php-server installeren en ook Apache. En dan moet ik alle files ook nog eens in een andere map plaatsen (root van die lokale webserver).
 
Moose -

Moose -

11/12/2012 18:41:34
Quote Anchor link
Klopt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.