PSR-4

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET C# web developer met focus op gebruiksvriende

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1 a 2

Bekijk vacature »

Senior Fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Developer DataPower Message Queuing Message Broker

Functieomschrijving Wil jij werken in een organisatie waar alleen de beste DataPower developers werken? Deze organisatie heeft één van de grootste en meest complexe omgevingen van Nederland. Wil je verantwoordelijk zijn voor een gateway waar miljoenen externe en interne gebruikers gebruik van maken? Lees dan snel verder! Ontwerpen, bouwen en testen van alle diensten m.b.t. DataPower, MQ, Broker en Cross File Transfer Constant verbeteren van de omgeving Nauw samenwerken met je collega's Functie-eisen Hbo werk- en denk niveau, gelieve in de richting van IT Aantoonbare werkervaring met DataPower of een vergelijkbaar systeem Kennis over IBM MQ en Message Broker is

Bekijk vacature »

.NET C# web developer gezocht, inhouse project dev

Ben je een ervaren .NET C# web developer en op zoek naar een leuke baan in het zuiden van Zuid-Holland? Een inhouse functie maar met de afwisseling van verschillende projecten en klanten? Projecten die uitdagend zijn door de complexiteit van de systemen? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakkee zijn we momenteel op zoek naar een ervaren .NET C# web developer. Het bedrijf bestaat uit iets meer dan 20 werknemers en verschillende ervaren software developers. De software projecten zijn uiteenlopend, maar altijd maatwerk oplossingen en veelal complex en bedrijfskritisch van karakter. De bedrijven waarvoor je software ontwikkeld kunnen variëren

Bekijk vacature »

Full-Stack Web Developer

Kennis van C#, JavaScript, CSS en HTML5? En wil je die kennis inzetten om de zorg te verbeteren met slimme en innovatieve online portalen? Jouw baan Als Full-Stack Web Developer programmeer jij zowel front-end als back-end en ontwikkel je nieuwe functionaliteiten in het webportaal voor zorgverleners of patiënten. Denk hierbij aan vragenlijsten, labuitslagen en het bewerken van persoonsgegevens. Ook stort jij je vol overgave op lastige vraagstukken die binnenkomen via onze consultants. Samen met je team bedenk en bespreek je oplossingen en voer je code-reviews uit om elkaar naar een nóg hoger niveau te tillen. Jouw team Ons team? Work

Bekijk vacature »

Java-developer

Functie­omschrijving De aanvraag van een paspoort. Of de afdracht van belasting. Zomaar wat voorbeelden waarvoor de Rijksoverheid persoonlijke gegevens van burgers gebruikt. Als Java-developer bij de Dienst ICT Uitvoering in Den Haag zorg je mede voor het beheer en onderhoud van de hoogbeveiligde applicaties waarin die informatie wordt verwerkt. Een maatschappelijk verantwoorde functie? Reken maar! In een van de vier scrum-teams van het team Applicatiebeheer en Ontwikkeling werk jij aan een of meerdere applicaties voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens. Deze applicaties zijn onderverdeeld in de domeinen ID-gegevens en Reisdocumenten. Jij zorgt niet alleen voor kleinschalig primair onderhoud, bijvoorbeeld als er

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

.NET Developer

FreshPublishers is een internationale, online nieuwsorganisatie. FreshPublishers is zich steeds verder aan het ontwikkelen en daarmee ook de software. Software Development voor FreshPublishers bevat onderhoud en uitbreidingen voor het content management systeem waarin de redacteuren artikelen schrijven, nakijken en publiceren. Jouw baan is het ontwerpen, schrijven en testen van nieuwe modules in dit systeem met een .NET backend. Functie eisen: C# .NET developer / Web development / MVC5 HBO- of WO-niveau Kennis van (SQL) databases Microsoft SQL Server ercaring Javascript ervaring (al dan niet met JQuery) Ervaring met vue.js of soortgelijk javascript framework Vloeiend in Nederlands en Engels (spraak) Ervaring

Bekijk vacature »

Functioneel Beheerder (Fulltime / 32 uur)

Vind jij het leuk om een brede functie te bekleden in een organisatie waarbij je de vrijheid hebt om zelfstandig je werk in te vullen? Functioneel Beheerder Fulltime / 32 uur - Amsterdam Wat ga je doen? Je bent verantwoordelijk voor het functionele beheer en de doorontwikkeling van verschillende applicaties en hebt regelmatig contact met de verschillende IT-partijen. Je rapporteert rechtstreeks aan de directie. Daarnaast maak je deel uit van het managementteam daarbinnen wordt regelmatig overlegd over lopende projecten en het beleid van de Raad van Beheer. Je anticipeert op wijzigingen in het beleid en zorgt ervoor dat deze tijdig

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Microservices / Azure

Functieomschrijving Ben jij een senior .NET Developer en wil jij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld door innovatieve software te ontwikkelen? Wil jij werken met de nieuwste technieken zoals C#, Docker en Azure? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van software inclusief vormgeving, implementaties, integraties en testen; Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Uitvoeren van risico analyses; Bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Functie-eisen Minimaal 3 jaar ervaring als .NET Developer; Je hebt ervaring met C#, Azure Devops of TFS; Je hebt ervaring met ASP.NET Core, MVC, Docker en

Bekijk vacature »

ROBOTICS PROCESS AUTOMATION DEVELOPER

ROBOTICS PROCESS AUTOMATION DEVELOPER Heerlen Technology 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Transform the world around you by unleashing your skills and crafting the next generation of technology. Put your expertise to work as part of the world’s largest independent technology services provider and lead the way as a trendsetter in your field. We’re ready if you are. Your job As Robotics Process Automation Developer, you will be responsible for the development and delivery of intelligent automation solutions to internal and external clients. You will be

Bekijk vacature »

Senior .Net Developer Duurzaamheid Maatwerkapplica

Functieomschrijving Ben je een ervaren .NET Developer en ben je op zoek naar een uitdagende rol met veel vrijheid? Wil jij aan de slag bij een bedrijf die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan? Lees dan snel verder! Van scratch af aan applicaties bouwen; Testen van jouw code door middel van het uitvoeren van unittesten; Bug fixing; Contact onderhouden met klanten met klanten betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Verbeteren en door ontwikkelen van maatwerkapplicaties. Functie-eisen Een afgeronde hbo/wo opleiding; Minimaal vijf jaar ervaring als fullstack .NET Developer; Uitgebreide technische kennis met oog voor praktische oplossingen; Ruime kennis van

Bekijk vacature »

C# Angular Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving C# Angular Developer Ontwikkelaar Ontwikkelen in C#.Net in maatwerk applicaties; Nieuwbouw en uitbouw van de systemen; Ondersteuning bieden aan de klanten op de applicaties; Requirements in kaart brengen; Maken van een technisch ontwerp. Functie-eisen HBO/WO diploma is een eis; Minimaal 3 jaar ervaring met Angular, C#.Net, HTML, CSS, Javascript; Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal; Ervaring met relationele databases of mobiele oplossingen is gewenst; Makkelijk in de omgang, analytisch en communicatief. Bedrijfsomschrijving Onze klant is een IT dienstverlener, ter versterking van het team zijn ze op zoek naar een ervaren Ontwikkelaar. Development bestaat uit 24 developers verdeeld

Bekijk vacature »

C# Developer/ SQL Server/ Visual Studio/Javascript

Functieomschrijving Ben jij een gedreven en enthousiaste .NET Developer (C#) met gevoel voor design en usability? Wil jij als C# Ontwikkellaar jouw skills graag inzetten op de development afdeling van een innovatieve, flexibele organisatie met een groot bereik? Lees dan snel verder! Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s;

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar Veiligheid DevOps

Low Code Ontwikkelaar Veiligheid DevOps Functieomschrijving Ben jij een Low Code ontwikkelaar met OutSystems, Mendix of Betty Blocks ervaring én lijkt het jou uitdagend om te werken voor een organisatie in de omgeving van Houten waar honderden applicaties worden ontwikkeld die bijdragen aan de veiligheid van ons land? Is het voor jou een uitdaging om de organisatie continu naar een hoger niveau te tillen en te experimenteren met nieuwe werkwijzen, tools en technieken? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: Low Code ontwikkelen en beheer van applicaties op een cloud native platform met Mendix, OutSystems of

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

07/05/2015 23:59:36
Quote Anchor link
Hallo,

Na het lezen van de volgende pagina; https://github.com/php-fig/fig-standards/blob/master/accepted/PSR-4-autoloader.md, is me iets niet helemaal duidelijk. Er wordt aangegeven dat je bij het gebruik maken van namespaces, een "vendor namespace" moet gebruiken.

Nu heb ik mijn huidige project zo ingedeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
- public_html
   - app
      - models
      - controllers
      - views
   - system
      - core
         - Model.php
         - Controller.php

Op dit moment twijfel ik of ik dit wel goed heb gedaan, ik zou namelijk niet weten wat nu mijn "vendor namespace" is. Op Google heb ik uren zitten zoeken naar een goed voorbeeld, maar ik kan niks vinden, ook van het kijken naar bestaande frameworks word ik niets wijzer. Is er nergens een handleiding te vinden die alle aspecten van het maken van een MVC Framework met PSR-4 goed uitlegt?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

05/08/2020 09:38:41

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/05/2015 00:24:35
Quote Anchor link
Jouw Vendor namespace zou "LordGaga" kunnen zijn. Maar waarom zou je het niet goed gedaan hebben? Wie zijn hun om te bepalen wat je wel of niet moet doen?

Mijn mening?
Als jij met je eigen project bezig bent heeft het geen meerwaarde om daar overal LordGaga voor te gaan zetten. Het wordt anders als je een leuke module / plugin / bundle geschreven hebt en deze voor het publiek beschikbaar wilt maken. Dan is het wel handig om jouw code van de rest te onderscheiden om zo dubbele classnamen te voorkomen.

Overigens zou je project dan zo ingedeeld kunnen worden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
-src
    - LordGaga
        - app
        - models
        - controllers
        - views
    - system
        - core
            - Model.php
            - Controller.php
// en stel je wilt mijn code gebruiken in je project
-vendors
    - FrankNB
        - app
        - models
        - controllers
        - views
    - system
        - core
            - Model.php
            - Controller.php

Lord Gaga

Lord Gaga

08/05/2015 00:30:46
Quote Anchor link
Het project waar ik mee bezig ben is inderdaad gewoon voor mezelf, maar ik probeer me wel zoveel mogelijk aan de standaarden te houden. Maar zoals ik het begrijp zou ik de "vendor namespace" dus gewoon weg kunnen laten?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/05/2015 01:00:16
Quote Anchor link
Ja dat kan zeker.

Symfony had dit: (kan overigens nog steeds)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-src
    -Acme
        -MainBundle
            -Controllers
                DefaultController.php ( namespace Acme\MainBundle\Controller; )
-vendor
    -knplabs
        -PaginatorBundle
            -Controllers
                DefaultController.php ( namespace knplabs\PaginatorBundle\Controller; )

Waar in src dus je eigen code staat en in vendor third party code

Nu heeft Symfony echter dit gedaan:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
-src
    -AppBundle
        -Controllers
            DefaultController.php ( namespace AppBundle\Controller; )
-vendor
    -knplabs
        -PaginatorBundle
            -Controllers
                DefaultController.php ( namespace knplabs\PaginatorBundle\Controller; )

Zoals je ziet is in de src directory de Vendor directory verdwenen. Dit hebben ze gedaan omdat het je eigen code is en een vendor naam geen zin heeft en voor veel mensen zelfs verwarrend is. Als je een nieuw Symfony project aanmaakt dan zit de AppBundle er standaard in. De bedoeling is dat je hierin je applicatie gaat maken.
Gewijzigd op 08/05/2015 01:10:07 door Frank Nietbelangrijk

Wouter J

Wouter J

08/05/2015 09:59:58
Quote Anchor link
Offtopic:
De AppBundle gaat ook weer verdwijnen en je houdt gewoon alleen maar app/Controller, etc. over in Symfony 3.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/05/2015 11:11:22
Quote Anchor link
Wouter,

Dat is toch maar een heel klein verschil? van AppBundle naar app?.
Ik vraag me nu tevens af waar ik meer van dit soort nieuwtjes kan lezen.
Hoop dat je niet weer met IRC aankomt :p :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.