psychologie, aantal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 15:36:07
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Een simpel vraagje voor jullie, en daarom hoop ik dat iedereen even een antwoord wil geven. Er is geen goed of fout. Je kunt simpelweg antwoorden met 1 of 2.

Mijn vraag gaat erover welk aantal voor jou als meer "klinkt".

Stel als verkoper wil je een hele grote zak snoep verkopen aan klanten. Stel zo'n zak kost € 20. Bij welk aantal heb jij (als klant) in eerste instantie het gevoel dat je het grootste aantal snoepjes krijgt? Wat klinkt het meest indrukwekkend? Wanneer zou je voor je gevoel de beste deal scoren?

1. Een zak met 4.000 snoepjes voor maar € 20?
2. Een zak met 3.850 snoepjes voor maar € 20?

(Je moet je even voorstellen dat je in de winkel alleen optie 1 of optie 2 ziet staan, en dus niet allebei tegelijk.)
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 11:17:19
 
Gerhard l

gerhard l

11/02/2016 15:41:49
Quote Anchor link
1
 
- SanThe -

- SanThe -

11/02/2016 15:49:26
Quote Anchor link
1
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2016 15:51:18
Quote Anchor link
1
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 15:53:22
Quote Anchor link
Zijn het er ook echt precies 3800, 4000? :)

3
Alternatief: een zak van [gewicht] (meer dan [veilige ondergrens x met marge] snoepjes!) voor slechts [y].

Ik denk dat als je een groot getal pakt wat geen makkelijk honderdtal of duizendtal is (dus wat al een "mondvol" is om uit te spreken) en dan nog zegt dat het er méér zijn, dat dat het meeste "indruk" maakt... voor een zekere doelgroep :).

"Een zak van twee kilo (meer dan 3800 snoepjes!) voor slechts EUR 20"

Of 19,99, om je te bedienen van dezelfde "breuk-truuk".

Persoonlijk heb ik een hekel aan dat soort slogans, maar mogelijk werkt het.
Gewijzigd op 11/02/2016 15:54:20 door Thomas van den Heuvel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 16:00:38
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties :-) Het gaat hier om een fictief voorbeeld overigens.

Wat ik me dus afvroeg is of als je "3.850 snoepjes" leest, het dan heel veel lijkt, omdat je dan in gedachten zou kunnen denken "aha, dat zijn er dus 3.000, en dan nog eens 800 en dan nog eens 50!!". Bij "4.000 snoepjes" zijn het er gewoon 4.000. Daarom vraag ik me dus af als je in de winkel staat wat eigenlijk het meeste indruk maakt.

Dit geldt dus niet alleen voor snoepjes, maar het kan voor alles gelden. Stel je koopt een nieuwe monitor, wat klinkt dan indrukwekkender ... dat ie 3.000 beeldlijnen heeft, of dat ie 2.850 beeldlijnen heeft. In het eerste geval zijn het er "gewoon" 3.000, maar in het 2e geval zijn het er 2.000 en dan nog eens 800 en dan nog eens 50. Maar zo te zien aan jullie reacties werkt het dus niet op die manier.
 
Tim Wolf

Tim Wolf

11/02/2016 16:08:39
Quote Anchor link
1 omdat ik meer van hele getallen hou. Ik zie ook in de winkels veel meer van 53,99 naar 52,- bijv.

Thomas van den Heuvel op 11/02/2016 15:53:22:
Ik denk dat als je een groot getal pakt wat geen makkelijk honderdtal of duizendtal is (dus wat al een "mondvol" is om uit te spreken) en dan nog zegt dat het er méér zijn, dat dat het meeste "indruk" maakt... voor een zekere doelgroep :).
[/qoute]
Pecies werkt bij mij :)
Gewijzigd op 11/02/2016 16:14:40 door Tim Wolf
 
- SanThe -

- SanThe -

11/02/2016 16:10:59
Quote Anchor link
Dat is wat Thomas al aangaf.
Iets van €20.- lijkt duurder dan iets van €19.99 terwijl je die cent toch niet terugkrijgt
 
Tim Wolf

Tim Wolf

11/02/2016 16:11:39
Quote Anchor link
update:
Zie vorige reactie
Gewijzigd op 11/02/2016 16:12:57 door Tim Wolf
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 16:12:32
Quote Anchor link
Meer is niet altijd beter, ik heb liever een refresh rate van 1ms dan 5ms :). En resoluties zijn tegenwoordig redelijk standaard volgens mij? Waarbij de maximale resolutie meer afhangt van de uitvoering/prijsklasse/het type? Een (te) grote monitor is soms ook niet handig. Kijkt er iemand tegenwoordig nog naar het energieverbruik van die bakbeesten? Anyway, "meer is beter" gaat lang niet altijd op. Soms is het "less is more" :).
 
Eddy E

Eddy E

11/02/2016 16:15:16
Quote Anchor link
Geef mij maar 4000. Lees gemakkelijker en zowel van 4000 als 3850 kan ik mij geen visuele voorstelling meer maken.
 
Tim Wolf

Tim Wolf

11/02/2016 16:22:37
Quote Anchor link
Eddy E op 11/02/2016 16:15:16:
Geef mij maar 4000. Lees gemakkelijker en zowel van 4000 als 3850 kan ik mij geen visuele voorstelling meer maken.

Inderdaad met snoep heb ik aan 3850 al genoeg maar als je weet dat je anders 150 erbij gratis krijgt is de eerste toch nog aantrekkelijker
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 16:23:04
Quote Anchor link
@Thomas ... het is een fictief voorbeeld. We gaan even er vanuit dat in dit geval meer beter is. Dus hoe meer je ergens van hebt, hoe beter dat is. Mijn vraag is enkel wat als "meer" klinkt. Dus net als dat € 19,99 versus € 20 ben ik heel benieuwd hoe dat met aantallen zit.

Bijvoorbeeld, klinkt 3.999 meer dan 4.000? Spreek het maar eens uit "drieduizend negenhondernegenennegentig" (een hele mond vol) of "vierduizend" (heel kort). Ik vraag me dan dus af of 3.999 meer lijkt / indrukwekkender klinkt dan 4.000.

Of ... klinkt 4.000 juist indrukwekkender omdat het een duizendtal is?

Toevoeging op 11/02/2016 16:27:28:

>> Inderdaad met snoep heb ik aan 3850 al genoeg maar als je weet dat je anders 150 erbij gratis krijgt is de eerste toch nog aantrekkelijker

Maar dat weet je dus niet. Je ziet maar één van beide aantallen. Dus je ziet OF 4.000 snoepjes OF 3.850 snoepjes. Mijn vraag is wat als het meeste "klinkt". We weten allemaal dat 4.000 meer is dan 3.850, maar als je in de winkel staat en je leest "3.850 snoepjes" maakt dat dan meer indruk dan wanneer er had gestaan "4.000 snoepjes". Klinkt dat eerste getal "groter"?
 
Randy vsf

Randy vsf

11/02/2016 16:31:13
Quote Anchor link
Je leest het, dus 4000 zal altijd meer blijven dan 3850.
Misschien als het uitgesproken wordt, dat het groter zal klinken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 16:35:30
Quote Anchor link
@Randy

Ik snap dat 4.000 meer is dan 3.850. Maar je moet je even voorstellen dat je in de winkel staat en dus alleen 3.850 ziet staan. Die 4.000 bestaat dan helemaal niet. Het gaat dus puur om wat in je gedachten meer indruk zal maken. Dus jij staat in de winkel en daar staat dat je 3.850 snoepjes krijgt.

De andere situatie is dat jij in die winkel staat en dat je 4.000 snoepjes krijgt. Ook in dit geval moet je dan die 3.850 vergeten want die bestaat niet.

Wat klinkt nu beter ... je krijgt 3.850 snoepjes, of je krijgt 4.000 snoepjes? Wat klinkt "gewichtiger"?
 
Jan R

Jan R

11/02/2016 16:59:37
Quote Anchor link
1
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 17:06:37
Quote Anchor link
Ik denk dat een specifiek(er) getal in dit geval averechts(er) werkt. (los) snoepgoed wordt vaak per gewicht verkocht. Om te claimen dat een semi-specifiek gewicht een zeker aantal snoepjes zou bevatten is wat mij betreft nogal onzinnig.

Nog los van wat klinkt als méér. Als je een specifiek(er) getal ziet ga je misschien ook eerder twijfelen aan de kloppendheid ervan. Denk ook aan het omgekeerde geval waarbij je moet raden hoeveel erwten er in een pot zitten waaraan een dure beloning gekoppeld zit indien je het juiste aantal raadt (wat nooit gebeurt). Hier zit misschien wel een positief bijeffect aan: het kost mogelijk meer moeite om de informatie te verwerken wat tot gevolg kan hebben dat je meer aandacht besteed aan het lezen ervan en op die manier kan het een sterkere indruk maken/achterlaten dan wanneer je iets makkelijk(er)s leest. Maar ik denk dat het keerpunt (van ongeloof) hier snel bereikt is.

Meer is in dit geval wellicht beter (4000 > 3850). Of liever gezegd, simpeler is beter. Al zou je je op dit punt af kunnen vragen wat het uitmaakt, omdat het in zekere zin toch ons voorstellingsvermogen te buiten gaat. Ook als je twee stapels met snoep ziet (en van 3850 snoepjes en een van 4000 snoepjes) zou het nog best lastig kunnen zijn om de stapel van 4000 eruit te halen omdat het verschil op het totaal niet zo groot is (3,75%).

Uit oogpunt van geloofwaardigheid zou ik eerder gaan voor #1 dan. Ik ken echter weinig snoepproducten van deze omvang waarbij het aantal leidinggevend is, dit is vaker een gewicht. Misschien moet je je verkoopstrategie heroverwegen :).

EDIT: hoe je met getallen omgaat hangt dus ook van het product af. Bij los snoepgoed lijkt mij dit onzinnig. Bij een doos bonbons en een extra large uitvoering van dezelfde variant snijdt dit mogelijk al meer hout.

EDIT 2: anders gezegd, de GROOTHEID doet er niet toe als de EENHEID onzinnig is.
Gewijzigd op 11/02/2016 17:13:17 door Thomas van den Heuvel
 
Soccertime website

soccertime website

11/02/2016 17:08:25
Quote Anchor link
2
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 17:16:29
Quote Anchor link
@soccertime website

Waarom zou jij voor 2 kiezen?

@Thomas, zoals ik al zei is het een fictief voorbeeld en gaat het niet om snoepjes. Dat is alleen eventjes makkelijk om als voorbeeld te gebruiken. Als jij het makkelijker vindt, kunnen we ook knikkers gebruiken :-) Die kunnen we namelijk wél exact tellen. Dus speciaal voor jou dan ...

Wat klinkt indrukwekkender en waarbij heb je het idee dat je een betere deal scoort:

1. 4.000 knikkers voor € 50

2. 3.850 knikkers voor € 50

Hierbij moet je je dus voorstellen dat je telkens maar één aanbieding in de winkel ziet liggen en dat je dus geen enkele weet hebt van de andere aanbieding. Het gaat erom wat tekstueel gezien de meeste indruk maakt. In welke situatie krijg je het gevoel dat je de beste deal scoort. Bij drieduizend achthonderdenvijftig (een hele mond vol) of bij vierduizend (korter, maar wel een rond duizendtal)?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/02/2016 17:29:44
Quote Anchor link
Misschien wil je deze eens lezen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_pricing

Ik vermoed dat 4.000 meer lijkt dan 3.850, net zoals omgekeerd 19,99 goedkoper lijkt dan 20.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 17:39:10
Quote Anchor link
Thanks Ward. Ik heb daar al e.e.a. over gelezen, maar dat gaat inderdaad over prijzen en niet over aantallen. Gisteren las ik ergens dat de notatie van een bedrag al kan uitmaken, omdat mensen het dan anders gaan uitspreken. Als voorbeeld werd genoemd € 1.250 en € 1250 (dus met en zonder punt). In gedachten spreekt men het eerste vaak uit als twaalfhonderdvijftig (lang) en het tweede als twaalfvijftig (kort). De eerste variant met punt lijkt daardoor duurder. Ik vroeg me af of het met aantallen ook zo werkt. Vierduizend is kort, maar drieduizend achthonderdvijftig is lang. Daarnaast dacht ik dat mensen bij 3.850 wellicht gaan denken, dat is dus 3.000 en dan nog eens 800 en dan nog eens 50, waardoor het misschien meer lijkt dan een "simpel" 4.000.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.