qoute tekens in database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Timor bos

Timor bos

28/08/2006 15:59:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik heb een vraagje, als ik via een flash invoerveld text in een database wil zetten via php worden sommige tekens niet goed in de database gezet, voorbeeld:

als ik in dit invoer via een flash inputfield:

hij zei 'hoi alles goed?'

dan komt het zo in mijn database field te staan:

hij zij \'hoi alles goed?\'

hij zet dus een slash voor dat qoute teken. Erg lastig want als ik die text dus wil uitlezen ergens staat er zon slash bij, is er een manier om dit te voorkomen?

mijn php code:

mysql_query("update news Set bericht = ('".mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."') where id = 1") or die (mysql_error());

de variabele bericht is dus het inputfield uit flash, de tabel in de database heet news en het veld waar de text inkomt heet ook bericht.. ik gebruik mysql

ik hoop dat iemand hier een snelle oplossing voor heeft!

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 23:01:14
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/08/2006 16:02:00
Quote Anchor link
Magic quotes, heet dat. Als die aan staan voegt PHP automatisch slashes toe zonder te vragen. Omdat je ook nog mysql_real_escape_string doet, krijg je ze dubbel, dus een enkele quote komt er zo uit te zien: \\'

Bij het in de DB zetten haalt MySQL er automatisch weer eentje af, dus dan hou je \' over.

Eén manier is om een .htaccess bestand in de root van je site te zetten, met daarin:

# magic quotes uit
php_flag magic_quotes_gpc off

Edit:

Als je Magic Quotes uitschakelt met je natuurlijk wel opletten dat je bij inserts en updates zelf alles escapet met addslashes of mysql_real_escape_string
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Timor bos

Timor bos

28/08/2006 19:00:00
Quote Anchor link
thanx!
't werkt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.