Query "Twee geloven op één kussen"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

02/12/2014 10:30:04
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Voor mijn genealogie-website ben ik bezig om een query te ontwikkelen waarbij in het overzicht alleen dié personhen voorkomen waarbij de godsdienst van beide partners verschillend is.
Ik ben hierbij gehouden aan de database-structuur die door de GEDCOM-standaard is bepaald.

Om nu een overzicht per persoon te krijgen heb ik de volgende query ontwikkeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
SELECT
            e.value AS beschrijving,
            n.givn AS voornaam,
            n.spfx AS tussenvoeg,
            n.surn AS achternaam,
            i.begi_datec AS geboortedatum,
            i.end_datec AS overlijdensdatum,
            i.iid AS relatie
        FROM
            ftphp__even AS e
        JOIN
            ftphp__indi_name AS n
        ON
            n.iid = e.ifid
        JOIN
            ftphp__indi AS i
        ON
            i.iid = e.ifid
        WHERE  
            e.type = '*reli*'
        ORDER BY
            n.surn


Even een korte uitleg van de tabelnamen:
ftphp__even: Tabel met de events rondom de religie
ftphp__indi: Tabel met info dat persoon aanwezig is in de database
ftphp__indi_name: Tabel met de daarbij behorende naam, geboortegegevens en overlijdensgegevens

Voor de relatie tussen man en vrouw is de tabel ftphp__fam beschikbaar waarin o.m. de persoonlijke id's zijn opgenomen (husb en wife) en het veld dat beide partners aan elkaar bindt (fid)

Hoe pas ik nu bovenstaande query aan zodat ik in het overzicht over 6 kolommen de relevante gegevens zie:
kolom1: naam mannelijke partner
kolom2: geboortedatum man
kolom3: religie man
kolom4: naam vrouwelijke partner
kolom5: geboortedatum vrouw
kolom6: religie vrouw

Wie wil er met mij meedenken?

Een en ander is te volgen op de site http://nieuw.vanbaasbank.nl (de site die ik aan het ontwikkelen ben) onder de keuze Genealogie vervolgens de keuze Overzichten


George van Baasbank
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:07:50
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/12/2014 10:52:59
Quote Anchor link
Geloven en kerken hebben door de eeuwen heen nogal wat schisma's gekend, bijvoorbeeld het Westers Schisma van 1378 tot 1417 en de Afscheiding van 1834. Door de eeuwen valt een geloof daardoor uiteen in meerdere geloven. Dat maakt het beschrijven en vergelijken van geloven een uitdaging. Heeft een kleinzoon bijvoorbeeld hetzelfde geloof als zijn grootvader of is er in die periode daarin iets verschoven?

Verder kan een individu bekeren tot een ander geloof, juist voor een huwelijk. Voor "twee geloven op één kussen" is dergelijke informatie interessant.
 
George van Baasbank

George van Baasbank

02/12/2014 11:39:09
Quote Anchor link
Hoi Ward,

Zo komen er op mijn site meer van deze "interessante" overzichten. De eerstvolgende is "Mee naar het stadhuis", een overzicht/query waarin getoond wordt welke personen geboren zijn binnen een periode van 9 maanden na het huwelijk.....
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

02/12/2014 12:16:25
Quote Anchor link
Als je begint vanuit ftphp_fam dan kan je de andere benodigde tabellen dubbel joinen, 1x op husb en 1x op vrouw. In principe hetzelfde als met alleen de naam voor man/vrouw
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.