Query inspringen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »
Douwe

Douwe

23/06/2008 14:00:00
Quote Anchor link
Ik vroeg me af hoe jullie je SQL-query's inspringen, ikzelf weet namelijk niet zeker welke manier ik wil gaan gebruiken, mogelijk brengen jullie mij op een idee.

Dus: Hoe zouden jullie deze query inspringen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT a.*, DATE(a.datum) AS datum, p.naam, p.prijs FROM aanvragen AS a, producten AS p WHERE a.klantid = ".$iKlantId." AND p.id = a.productid ORDER BY id DESC

En deze query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
INSERT INTO aanvragen (klantid, productid, datum) VALUES ('".$iKlantId."', '".$iProductId."', NOW())

En deze query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE aanvragen SET productid = '".$iProductId."', datum = NOW() WHERE id = ".$iAanvraagId." LIMIT 1

En deze query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
DELETE FROM aanvragen WHERE id = ".$iAanvraagId." LIMIT 1


Graag responses!

Ook als je dezelfde 'syntax' gebruikt als een voorgaande poster, graag reageren, dan weet ik welke het meest / vaak gebruikt wordt ;)

PS. Liever geen responses over SQL Injection en slimmere manieren om data op te halen, deze queries gebruik ik niet echt, ze zijn alleen voor jullie om in te springen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:17:21
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:08:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
SELECT
  a.*,
  DATE(a.datum) AS datum,
  p.naam,
  p.prijs
FROM
  aanvragen AS a,
  producten AS p
WHERE
  a.klantid = ".$aKlant['id']."
AND
  p.id = a.productid
ORDER BY
  id DESC

==

INSERT INTO aanvragen
(
  klantid,
  productid,
  datum
)
VALUES
(
  '".$iKlantId."',
  '".$iProductId."',
  NOW()
)

==

UPDATE
  aanvragen
SET
  productid = '".$iProductId."',
  datum = NOW()
WHERE
  id = ".$iAanvraagId."
LIMIT 1

==

DELETE FROM
  aanvragen
WHERE
  id = ".$iAanvraagId."
LIMIT 1

Zo, is wel duidelijk denk ik...
 
Douwe

Douwe

23/06/2008 14:17:00
Quote Anchor link
Dankje Joren:) Ik had nog twee vraagjes:

Je doet overal eerst de 'opdracht' ('ORDER BY' bijvoorbeeld) dan een enter en een tab, en dan de 'waarde' ('id DESC' bijvoorbeeld), behalve bij LIMIT, heeft dit nog een reden, buiten het feit dat de 'waarde' van LIMIT bijna altijd heel klein is?

En je doet SELECT [enter, tab] wat-te-selecteren en ook zo bij UPDATE en DELETE, maar niet bij INSERT, why?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe
 
Crispijn -

Crispijn -

23/06/2008 14:21:00
Quote Anchor link
het ASC of DESC sortegen zet je ook altijd direct achter de kolom waarop je wil sorteren.

Bij LIMIT is het overzichtelijker om dit ook op 1 regel te gebruiken, ook vanwege de lengte indd.
 
Douwe

Douwe

23/06/2008 14:23:00
Quote Anchor link
ASC en DESC zijn imo meer 'toevoegingen' aan de waarde, net als het AS-gedeelte bij
aanvragen AS a

LIMIT is imo een echte 'opdracht', met een waarde die niet eens altijd zo kort is, je kunt natuurlijk 'LIMIT 10' doen, maar ook 'LIMIT 10, 20'


Ik vind Blanches 'syntax' overigens zeer overzichtelijk/handig/whatever, dus ik denk dat ik die ook ga gebruiken, met de uitzondering dat ik wel een entertje bij LIMIT ga neerzetten. En ik weet ook nog niet wat ik ga doen aangaande mijn tweede vraagje aan Joren.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:37:00
Quote Anchor link
Welke opbouw je het fijnste vindt is natuurlijk puur je eigen smaak, dit is dus eigenlijk puur zo gegroeid.

Voor die INSERT query zou je bijvoorbeeld ook zoiets kunnen verzinnen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
INSERT INTO
  aanvragen (
    kolom1,
    kolom2,
    kolom3
) VALUES (
    waarde1,
    waarde2,
    waarde3
)

Maar persoonlijk vind ik het overzichtelijker als de bij elkaar horende haakjes ook onder elkaar staan...

Bij de LIMIT zet ik de waarde er wel direct achter, puur en alleen om de lengte van die waarde, die altijd kort is. Verder gebruik ik nooit de syntax '10, 20' maar geef ik altijd netjes een offset aan. Vergelijk:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
LIMIT 20
OFFSET 10

En:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
LIMIT
  20
OFFSET
  10

Dan vind ik de eerste opbouw duidelijker, vooral als je dit in een lange query opneemt. Een nieuwe regel voor 10 en 20 is dan een beetje teveel van het goede.

ps. Het komt er dus uiteindelijk op neer dat je een syntax kiest die jezelf pretting vindt werken en dat je je vervolgens consequent aan die syntax houdt. Uiteraard kies je wel een syntax die ook redelijk leesbaar is voor andere programmeurs ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Douwe

Douwe

23/06/2008 14:49:00
Quote Anchor link
Ja dat is waar, maar zoals je op het einde zegt gaat het me niet alleen om wat ik zelf fijn vind, maar ook om wat fijn is voor anderen. :)

De INSERT zoals jij hem gebruikt ga ik denk ik ook doen.
En LIMIT heb je ook gelijk in, ik kende OFFSET niet eens, dus die ga ik los van LIMIT gebruiken, en niet samen achter LIMIT.

Nou dankjewel allemaal, Joren dus, en eigenlijk mag hier een lockje op, ik weet genoeg ;)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:51:00
Quote Anchor link
Quote:
ik kende OFFSET niet eens
OFFSET is standaard SQL, de schrijfwijze die jij gebruikte zal alleen binnen MySQL werken...

ps. Slotjes doen we niet aan, wellicht dat iemand anders nog een vraag wil stellen of een opmerking wil plaatsen in dit topic ;-)
 
Douwe

Douwe

23/06/2008 14:55:00
Quote Anchor link
Okay, ik heb de LIMIT x, y -syntax volgens mij een keer opgepikt in een script van een ander, dus niet eens gekeken of er zoiets als OFFSET bestond ;)

PS. Okay :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.