Query probleempje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »
D B

D B

19/08/2013 19:03:29
Quote Anchor link
Hallo,

Kan er iemand even meedenken over mijn query, ik zie het namelijk niet meer :)

Ik wil het volgende hebben:

De eerst volgende wedstrijd van een bepaald persoon, maar deze persoon kan in meerdere teams zitten, dus wil ik alle wedstrijden op volgorde op datum, en dan LIMIT 1 zodat hij alleen de allereerste toont. Dit is zo'n beetje wat ik heb:

Ik begin het met ID van de speler. In dit geval 29.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
w.team_1,
w.team_2,
w.datum,
w.tijd
FROM
Wedstrijden AS w

Met dit nummer haal ik uit Teamindeling in welk team de persoon dit jaar speelt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
LEFT JOIN
Teamindeling AS t
ON
t.leden_id = '29' AND t.seizoen = '2013/2014'

Hierna heb ik 3 teams over met 3 team-id's
Deze haal ik dan door Teams om de teamnamen op te sporen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
LEFT JOIN
Teams AS team
ON
t.team_id = team.id

en dan stel ik mijn eisen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WHERE
( w.datum > DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') OR (w.datum = DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') AND DATE_FORMAT(w.tijd,'%H:%i') > DATE_FORMAT(NOW(),'%H:%i') ))
AND
(w.uitslag_t1 IS NULL OR w.uitslag_t1 = '')
AND
w.seizoen = '2013/2014'
ORDER BY
w.datum ASC
LIMIT 1

Zoiets, maar dan werkt hij niet helemaal :P

-Ik ga nu even kijken wat hij precies voor fout geeft.

Ik krijg als resultaat de allereerste wedstrijd te zien, maar geen rekening gehouden met de 3 teams, krijg namelijk een wedstrijd van een heel ander team....

Zit zelf te denken aan LEFT,RIGHT join fout ofzo?

Kan iemand me helpen?
Gewijzigd op 19/08/2013 22:31:17 door D B
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:04:52
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/08/2013 19:48:50
Quote Anchor link
Als bovenstaande je gehele query is dan vergeet je de wedstrijden tabel te joinen.
En waarom ga je in hemelsnaam een date_format op iets wat al een een datum c.q. tijd is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE w.datum >= CURRENT_DATE AND w.tijd >= CURRENT_TIME

lijkt mij veel handiger ;-)
 
D B

D B

19/08/2013 19:53:28
Quote Anchor link
De tabel waar de wedstrijden in staan staan in de FROM

Bij dat andere had ik dat inderdaad ook via mysql Date en Time kunnen doen :)

Zou je er nog eens naar kunnen kijken?

Bedankt!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/08/2013 20:21:49
Quote Anchor link
Excuus niet goed gekeken. Kan je trouwens je query even tussen [code] en [/code] tags plaatsen, dat maakt het wat beter leesbaar.

En probeer je query wat logischer op te bouwen, dan je waarschijnlijk het probleem niet gehad.
Je gebruikt namelijk geen kolom van de wedstrijden in de join voorwaarden, en dan krijg je natuurlijk een vaag resultaat.
 
Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

19/08/2013 21:28:47
Quote Anchor link
ik zou voor de teams waarin de speler zit een ander oplossing kiezen dan een join. Ik zou met twee sub-queries werken (1 voor team_1 en 1 voor team_2).

Zoiets (niet getest)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SELECT
  w.team_1,
  w.team_2,
  w.datum,
  w.tijd
FROM
  Wedstrijden AS w
WHERE
  ((w.team_1 IN (SELECT
                   t1.team_id
                 FROM
                       teamindeling t1
                      WHERE
                           t1.leden_id = '29' AND t1.seizoen = '2013/2014'))
OR
   (w.team_2 IN (SELECT
                    t2.team_id
                      FROM
                        teamindeling t2
                      WHERE
                        t2.leden_id = '29' AND t2.seizoen = '2013/2014'))
AND
  (w.datum > DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') OR (w.datum = DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') AND DATE_FORMAT(w.tijd,'%H:%i') > DATE_FORMAT(NOW(),'%H:%i')))
AND
  (w.uitslag_t1 IS NULL OR w.uitslag_t1 = '')
AND
  w.seizoen = '2013/2014'
ORDER BY
  w.datum ASC
LIMIT 1
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/08/2013 21:34:45
Quote Anchor link
Helaas is dit een verkeerde oplossing, JOINS zijn altijd beter dan WHERE IN subqueries.
Dat laatste is een crime voor de performance.
 
D B

D B

19/08/2013 22:33:28
Quote Anchor link
Ger, ik heb zoveel mogelijk code tussen tags gezet.

Verder heb ik nog even gekeken naar de wedstrijden en het verband met teams
in wedstrijden zit een kolom competitie en in teams zit een kolom teamnaan,
deze zou ik inderdaad nog ergens met een ON bij elkaar moeten zetten denk ik.
Ik ga even wat puzzelen en dan zal ik even wat posten hoe het er voor staat.

Toevoeging op 19/08/2013 22:50:23:

Uiteindelijk is het dit geworden, en het lijkt nu goed te werken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
            SELECT
                w.team_1,
                w.team_2,
                DATE_FORMAT(w.datum, '%a %d %M') as datum1,
                TIME_FORMAT(w.tijd, '%H:%i') as tijd
            FROM     
                Wedstrijden AS w
            LEFT JOIN
                Teams AS team
            ON
                team.team = w.competitie
            LEFT JOIN
                Teamindeling AS t
            ON
                t.team_id = team.id AND t.seizoen = '2013/2014'
            WHERE
                t.leden_id = '". $row['id']. "'
            AND
                ( w.datum > DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') OR (w.datum = DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') AND DATE_FORMAT(w.tijd,'%H:%i') > DATE_FORMAT(NOW(),'%H:%i') ))
            AND
                (uitslag_t1 IS NULL OR uitslag_t1 = '')
            AND
                w.seizoen = '". $seizoen. "'
            ORDER BY
                datum ASC
            LIMIT 1
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.