Query wordt niet uitgevoerd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »
Berta Pappens

Berta Pappens

13/10/2020 15:41:40
Quote Anchor link
Ik open mijn database en wil een record aanpassen met
Quote:
$sql = "UPDATE users SET teller= teller-1 WHERE ID= $inlog";


Dit werkt perfect, maar ik wil ook nog een record bijschrijven in een andere tabel en dit doe ik met
Quote:
$sql = "INSERT INTO test (User, code, via ) values ('$naam', '$res', '$via' )";


Dus deze 2 lijnen staan in de code achter elkaar , en dan werkt er geen enkel.
Als ik de 2 de lijn in commentaar plaats dan werkt de eerste lijn wel, en omgekeerd ook.

Kan er mij iemand zeggen wat er hier verkeerd is AUB.
Ps : ben een beginner hoor ....
Gewijzigd op 13/10/2020 16:14:28 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:34:17
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2020 15:58:36
Quote Anchor link
Waar voer je de query daadwerkelijk uit op de database? De bovenstaande twee $sql-variabelen zijn enkel de tekst-strings met hierin SQL-queries, maar deze zul je op een of andere manier moeten voeren aan je database met bijvoorbeeld een (mysqli_)query(...) aanroep als je met mysql(i) werkt.

Indien er dingen misgaan met je query is het natuurlijk ook handig dat je nagaat wat er precies misgaat. Dit kun je bijvoorbeeld doen met mysqli_error(). Deze functie/methode retourneert een niet-lege string op het moment dat de laatst uitgevoerde query een fout opleverde.

Omdat er uit het bovenstaande bericht nogal wat relevante code ontbreekt en omdat we verder geen informatie hebben over de users en test tabellen wordt het nogal lastig om op te maken wat er nu precies misgaat. Ook $inlog, $naam, $res en $via zouden waarden kunnen bevatten die de werking van de query verstoren, en kunnen mogelijk misbruikt worden voor het inbreken in de database indien deze variabelen niet voldoende zijn gecontroleerd (validatie) of bewerkt (escaping).
Gewijzigd op 13/10/2020 16:00:32 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/10/2020 16:14:15
Quote Anchor link
Het kan geen kwaad om $sql tijdens het testen eens door een echo te gooien. Dan weet je precies wat de query is die uitgevoerd wordt.

Verder wil ik je vragen om in het vervolg een duidelijke topictitel mee te geven die je probleem of vraag omschrijft. Voor deze keer pas ik het zelf even aan. Alvast bedankt.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

13/10/2020 16:18:46
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je MySQL gebruikt als database?

Probeer iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
  $sql

    = 'INSERT INTO `test` (`User`, `code`, `via`)'
    . ' VALUES (' . $naam . ', ' . $res . ', ' . $via . ')';
?>


Het geheim zit hem in het escapen met backticks (`) van kolomnamen. Dat moet om onderscheid te kunnen maken tussen de kolomnamen en de commando's USER en CODE. Bij de kolom via had dat eigenlijk niet gehoeven.
https://dev.mysql.com/doc/refman/8.0/en/keywords.html

En voor de veiligheid wil je een absoluut onderscheid tussen de SQL-code en wat er in de variabelen $naam, $res en $via staat. Dat kan alleen met prepared statements.
https://www.php.net/manual/en/mysqli.quickstart.prepared-statements.php
Gewijzigd op 13/10/2020 16:20:58 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/10/2020 16:45:44
Quote Anchor link
Of met mysqli_real_escape_string, zolang je het goed gebruikt, en de functies niet met elkaar mengt. Maar je moet dan wel goed weten op welke variabelen je het toepast, en op welke manier.
Gewijzigd op 13/10/2020 16:49:57 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2020 16:51:24
Quote Anchor link
Ad Fundum op 13/10/2020 16:18:46:
En voor de veiligheid wil je een absoluut onderscheid tussen de SQL-code en wat er in de variabelen $naam, $res en $via staat. Dat kan alleen met prepared statements.
https://www.php.net/manual/en/mysqli.quickstart.prepared-statements.php

Deze stelling is onjuist, zoals ik al in een ander topic heb toegelicht (interne link). Het gebruik van real_escape_string() icm quotes werkt prima.

- Ariën - op 13/10/2020 16:45:44:
Maar je moet dan wel goed weten op welke variabelen je het toepast, en op welke manier.

Gewoon alle variabelen die je in een SQL-querystring invoegt, met gebruikmaking van quotes. Dan hoef je niet elke keer code te interpreteren en nagaan of iets bewust niet is geescaped of dat het toch per ongeluk is vergeten.
Gewijzigd op 13/10/2020 16:54:16 door Thomas van den Heuvel
 
Berta Pappens

Berta Pappens

13/10/2020 17:05:46
Quote Anchor link
Alvast bedankt allemaal.
Maar ik begrijp jullie niet zo goed .

Ik werk inderdaad met een Mysql database en die spreek ik aan :
Quote:
$host = "localhost";
$username = "root";
$password = "";
$database = "duikers";
$con=mysqli_connect($host, $username, $password,$database) or die (mysqli_error());
Quote:
Ik wil in de database duikers 2 dingen doen, in tabel users record aanpassen, en een record bijschrijven in tabel test

Ik doe dit zo :
Quote:
$sql = "UPDATE users SET teller= teller-1 WHERE ID= $inlog";
$sql = "INSERT INTO test (User, code, via ) values ('$naam', '$res', '$via' )";
Quote:

Als ik het programma run wordt er niks uitgevoerd :

Als ik deze regel in commentaar plaats dan wordt het record aangepast.
Quote:
//$sql = "INSERT INTO test (User, code, via ) values ('$naam', '$res', '$via' )";
Quote:
En ook omgekeerd, als ik de andere regel in commentaar plaats wordt het record bijgeschreven.

Mag ik geen 2 maal $sql gebruiken achter elkaar ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2020 17:17:14
Quote Anchor link
Je mag $sql zo vaak gebruiken als je wilt. Maar $sql = '...'; wijzigt op zichzelf niets in de database. Met die code ken je enkel de waarde "..." toe aan $sql, er worden daarmee geen queries op de database uitgevoerd.

Het zal zoiets moeten worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
// maak verbinding
$con = mysqli_connect(/* vul hier $host, $user etc in */);

// definieer query #1
$sql = "...";
// voer query #1 uit op de database
mysqli_query($con, $sql);

// definieer query #2, waarbij je de eerste querystring overschrijft
$sql = "...";
// voer query #2 uit op de database
mysqli_query($con, $sql);
?>
 
Berta Pappens

Berta Pappens

13/10/2020 17:47:01
Quote Anchor link
Hallo Thomas,

Als ik dit doe zoals jij het hier schrijft wordt enkel de eerste $sql uitgevoerd .
de 2de query wordt niet uitgevoerd.

Waaraan kan dit liggen ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2020 17:54:56
Quote Anchor link
Wat zegt mysqli_error($con) na afloop van de tweede query?
 
Berta Pappens

Berta Pappens

14/10/2020 10:22:55
Quote Anchor link
Thomas,

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near

Ik zou niet weten wat er verkeerd aan is


Toevoeging op 14/10/2020 10:25:17:

Thomas,

Quote:
$sql = "INSERT INTO test (User, code, via ) values ('$naam', '$res', '$via' )";


als ik een echo uitvoer op $naam en $res en $via, dan zijn ze allemaal gekend.

Heb ook al geprobeerd met de ' ' weg te laten , en is hetzelfde
deze sql wil hij niet uitvoeren.


Toevoeging op 14/10/2020 11:04:14:

Thomas,

Ik heb gevonden dat het bij de $naam is dat het verkeerd gaat, als ik er gewoon 'naam' zet dat schrijft hij naam weg in het record als ik er $naam van maak lukt het niet , terwijl er in $naam = Dirk staat .

Nu kan ik helemaal niet meer mee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2020 11:04:27
Quote Anchor link
Wat doet een echo op $sql ?
 
Berta Pappens

Berta Pappens

14/10/2020 11:13:10
Quote Anchor link
Ariën,

Dit ziet er goed uit
INSERT INTO test (User, code, via ) values ('Dirk', '7V9AH', 'APP' )

het ligt bij de $naam, als ik gewoon 'naam' meegeef dan schrijft hij naam weg, terwijl er in $naam via echo Dirk staat.

begrijp het niet meer ..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2020 11:21:28
Quote Anchor link
Voer deze querie eens zo uit in phpMyAdmin.

Ik raad wel aan om dit te escapen. Want bij Jacques 'd Ancona zal de query vanwege de apostrof onderuit gaan.
 
Berta Pappens

Berta Pappens

14/10/2020 11:24:27
Quote Anchor link
Thomas, Ariën,

Iedereen bedankt , maar ik heb het gevonden.
Het was het volgende :
Voor de uitvoering gewoon $naam = mysqli_real_escape_string($con, $naam);

iedereen bedankt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2020 11:31:55
Quote Anchor link
Zonder die functie zou Dirk moeten werken, Jacques 'd Ancona weer niet.
 
Ivo P

Ivo P

14/10/2020 12:55:07
Quote Anchor link
en werkt het dan zonder backtics om de `kolomnamen`?

User en Code hebben namelijk voor Mysql ook een betekenis.
 
Berta Pappens

Berta Pappens

14/10/2020 13:20:16
Quote Anchor link
Nee met backtics
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.