Quiz met devices: push html naar gebruiker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Eddy E

Eddy E

19/12/2021 11:04:16
Quote Anchor link
Als uitbreiding op leitnerbox.app (scholier? Dit kan nuttig zijn) wil ik een quiz maken zoals een Kahoot, Ahaslides en Mentimeter etc.

De vragen zijn vooraf gedefinieerd en beschikbaar.
Maar ik wil ze naar andere gebruikers/devices 'pushen' op hetzelfde tijdstip en dat er niet 'sneller' of trager gewerkt kan worden.

Verzenden/versturen van antwoord daarna is niet moeilijk, maar hoe zorg ik er voor dat alle 'spelers' dezelfde vraag op exact hetzelfde moment krijgen?
De scores moeten ook tegelijkertijd binnen zijn.

Nu kan ik wel iets maken met een timer die ik vastleg in de database (dat ik wat ik nu van plan ben), maar dit moet beter kunnen.
Weet iemand hoe of heeft iemand een script (php, javascript, jQuery etc, maar geen NodeJS etc) liggen hiervoor?
Betalen is geen probleem, moet wel gewoon werken zonder allerlei dingen te installeren.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 03:19:52
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

19/12/2021 17:18:09
Quote Anchor link
"Pushen" naar de browser kun je via WebSockets (zoek maar eens op via Google, dan vind je div voorbeelden + redelijk kant-en-klare scripts). Daarvoor moet je wel een "continu proces" op je server (kunnen) laten draaien (bijvoorbeeld starten via cron, en dan alleen echt doorstarten als het proces nog niet draait).
 
Eddy E

Eddy E

20/12/2021 19:34:58
Quote Anchor link
Daar heb ik ooit, voor een ander project, ook naar gekeken.
Toen werd dat door (andere deskundigen) afgeraden omdat het om veel data (1 plaatje per seconde, 30 gebruikers per sessie, soms 1000 plaatjes per seconde tegelijkertijd) het via Amazon Storage te doen. Dat heb ik toen ingevoerd en dat werkt vlekkeloos.

Websockets installeren gaat me nog steeds boven mijn pet, ondanks dat ik een VPS heb. Het werkend krijgen lukte me niet.
Iemand die dit kan doen, tegen betaling?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.