Radio met Youtube

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

 - Diov  -

- Diov -

24/06/2013 14:11:56
Quote Anchor link
Hoi :D

Ik denk dat het wel mogelijk is om via php , een radio te maken die de muziek afhaalt van youtube.
Hier enkele vraagjes rond.

- Is het legaal? Iedereen kan naar youtube luisteren, maar toch voor de zekerheid..

- Iemand een handige link die mij alvast een handje op weg helpt? Heb al wat gegoogled maar weet niet echt waar ik moet op zoeken. (Streaming mss?)

- Tips waar ik zeker moet op letten?

Alvast bedankt!
Diov
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:33:46
 
John Cena

John Cena

24/06/2013 14:13:14
Quote Anchor link
Spotify doet dat ongeveer!
 
Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

24/06/2013 14:47:41
Quote Anchor link
Is niet legaal en je kunt dus geblockt worden er vanuit gaande dat je de video dus wil 'verstoppen' en alleen voor het geluid gaat

Hier de API documentatie
https://developers.google.com/youtube/
Gewijzigd op 24/06/2013 14:48:28 door Ceasar Feijen
 
 - Diov  -

- Diov -

24/06/2013 14:59:40
Quote Anchor link
Heb al wat gekeken naar de API, maar inderdaad, ik wil wel zeker weten of het legaal is voordat ik dit 'projectje' verder zet.

Het leek wel leuk, een gebruiker kiest een liedje, en wordt voor alle gebruikers afgespeeld.
 
Erwin H

Erwin H

24/06/2013 15:15:48
Quote Anchor link
Als je het op die manier 'broadcast' moet je overigens ook rechten gaan betalen aan Buma/stemra. Het gaat je dus wel geld kosten!
 
 - Diov  -

- Diov -

24/06/2013 17:41:02
Quote Anchor link
Ah idd,
Ik denk dat ik het laat voor wat het is.

Toch bedankt in ieder geval
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.