radiobuttons werken niet naar behoren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marc rc is as

Marc rc is as

20/09/2010 21:25:47
Quote Anchor link
Ik haal uit de database wat gegevens. De uiteindelijke uitkomst wil ik weer wegschrijven in een nieuwe tabel.

De table die hier getoont wordt bevat wel de radiobuutons, maar ik kan er maar eentje selecteren op de gehele pagina en niet, zoals de bedoeling is, eentje per rij.
Hoe komt dat?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="post" name="form">
<table width="600" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
<td>datum</td>
<td>afspraak</td>
<td>ja</td>
<td>nee</td>
<td>deels</td>
<td>opmerking</td>
</tr>
<?php
while($rij = mysql_fetch_array($resultaat)){
$id=$rij['Agenda_ID'];
    echo '<tr>';
    echo '<td>' . '<input name="user" type="hidden" value="' . $_SESSION['user'] . '" />' . '</td>';
    echo '<td>' . '<input name="agenda" type="hidden" value="' . $rij['Agenda_ID'] . '" />' . '</td>';
    echo '<td>' . '<input name="datum" type="text" class="xsmall" value="' . $rij['formatAgendaDatum'] . '" />' . '</td>';
    echo '<td>' . '<input name="afspraak" type="text" class="small" value="' . $rij['Agenda_Afspraak'] . '" />' . '</td>';
    echo '<td>' . '<input name="aanwezig" type="radio" class="radio" value="Ja" id="aanwezig_0" />' . '</td>';
    echo '<td>' . '<input name="aanwezig" type="radio" class="radio" value="Nee" id="aanwezig_1" />' . '</td>';
    echo '<td>' . '<input name="aanwezig" type="radio" class="radio" value="Deels" id="aanwezig_2" />' . '</td>';
    echo '<td>' . '<input name="opmerking" type="text" class="normal" />' . '</td>';
    echo '</tr>';
}
?>

<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
<td colspan="2"><input name="verzenden" type="submit" class="button" id="verzenden" value="Opslaan" /></td>
<td colspan="3"><input name="reset" type="reset" class="button" id="reset" value="formulier wissen" /></td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
</table>
</form>
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 09:57:40
 
- SanThe -

- SanThe -

20/09/2010 22:13:59
Quote Anchor link
<input name="aanwezig" type="radio" ...

Je kan altijd maar één radio selecteren met dezelfde naam.
Gebruik dus verschillende namen of een array().
 

20/09/2010 22:14:05
Quote Anchor link
Geen tabellen gebruiken voor het lay-outen van forms.
Gebruik mysql_fetch_assoc.
Waarvoor zou je die td's aan die inputs concatten?
Test eens gewoon met html, zonder php.
 
Marc rc is as

Marc rc is as

20/09/2010 22:44:16
Quote Anchor link
Dit is min of meer een dubbele post. Niet echt, maar in een ander forum was de vraag waarschijnlijk wat te uitgebreid.

Ik ben aan het experimenteren gegaan met een soort van datumprikker. In eerste instantie was mijn vraag database gerelateerd vandaar de vraag in dit forum.
Nu ik iets heb proberen te maken hoor dat item daar niet meer thuis en heb ik een deel van de vraag hier gesteld. Excuses vooraf dus voor de dubbele post.

Ik kan echter niet goed bedenken hoe ik dit moet aanpakken. Ben ook niet voor niets beginner.

Een deel van de gegevens haal ik uit een database tabel en om die opnieuw te kunnen gebruiken heb ik ze hidden in een formulier gestoken.
Waarom dan die tabel? Omdat ik op deze manier geleerd heb rijen te creëren van gegevens uit een database tabel.

Ik kom nu echter niet helmaal uit het vraagstuk van de database en het vraagstuk van de radiobuttons.

assoc en/of array veranderen in dit geval niets aan de radiobuttons.
Gewijzigd op 20/09/2010 22:45:58 door Marc rc is as
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.