randen van foto afgesneden bij link-url in Facbook

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard Peelen

Richard Peelen

02/01/2018 16:16:27
Quote Anchor link
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar !

Ik heb met behulp van open graph een image en tekst gedefinieerd voor een Facebook-share-button van één van de pagina's van m'n website. Wanneer ik op deze share-button druk, verschijnt het "delen in facebook"-scherm in de layout zoals ik hem verwacht:
Afbeelding
Wanneer vervolgens op de knop "plaatsen op Facebook" wordt gedrukt en de link wordt echt in Facebook geplaats, dan ontbreken van de image de linker en rechter rand, volgens mij ter grootte van de witte rand die Facebook daar zelf neerzet:
Afbeelding

De image afmeting die ik gebruik is 1200x628 en de open graph coding is als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
<link rel="canonical" href="http://menselijkeeconomie.nl/playIntroMedia8.php" />
<
meta property="fb:app_id"             content="966242223397117" />   <!-- default app-ID want ik heb geen app-->
<
meta property="og:url"                content="http://menselijkeeconomie.nl/playIntroMedia8.php" />
<
meta property="og:type"               content="article" />
<
meta property="og:title"              content="Een video die wakker schudt" />
<
meta property="og:description"        content="Korte onthutsende en soms schokkende video-fragmenten van journalisten, hoogleraren en klokkenluiders." />
<
meta property="og:image"              content="http://menselijkeeconomie.nl/afbeeldingen/mediaBetrFaceb.jpg" />
<
meta property="og:image:width"         content="1200" />
<
meta property="og:image:height"         content="628" /> ?>


Omdat de layout wel goed is in het "delen in facebook" scherm en de randen pas mist bij het plaatsen in Facebook, heb ik geen idee waar ik moet zoeken.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:36:12
 
Nick Vledder

Nick Vledder

02/01/2018 16:47:07
Quote Anchor link
Het lijkt erop dat FB resized en daarbij een gedeelte afsnijdt. Je zou kunnen proberen het originele plaatje minder breed te maken en kijken wat FB ervan maakt (?).
 
Richard Peelen

Richard Peelen

02/01/2018 16:55:57
Quote Anchor link
Ik ga het zo proberen, maar ik verwacht geen succes, omdat 1200X628 exact de door FB aangeraden afmetingen zijn.
 
Nick Vledder

Nick Vledder

02/01/2018 17:02:46
Quote Anchor link
In dat geval zou ik zorgen dat tekst en mircofoons kleiner en meer centraal op het plaatje komen te staan, zodat bijsnijden door FB niet al te grote impact heeft op datgene wat je wilt overbrengen met het plaatje.
 
Richard Peelen

Richard Peelen

02/01/2018 17:12:19
Quote Anchor link
Ik heb het geprobeerd en het is toch gelukt !!
Ik heb het zelfde plaatje als uitgangspunt genomen, maar de breedte van 1200 iets ingedrukt tot 1100. Nu staan de randen er inderdaad wel op.
Hoe is het mogelijk dat ik van de door FB aangeraden afmetingen moet afwijken om dit te bereiken ?

In ieder geval erg bedankt voor de tip, Nick.
Gewijzigd op 02/01/2018 17:17:24 door Richard Peelen
 
Nick Vledder

Nick Vledder

02/01/2018 17:24:38
Quote Anchor link
Ja, dat laatste is bijzonder van FB. Wat je nog zou kunnen doen, is kijken op welke wijze de CSS van FB de betreffende image beïnvloedt. Dit om zeker te zijn dat het op ieder apparaat (op ieder beeldscherm) goed uitpakt.
 
Richard Peelen

Richard Peelen

02/01/2018 17:28:16
Quote Anchor link
Wat bedoel je met de CSS van FB ? Ik heb natuurlijk wel een eigen CSS voor mijn website, maar is er zoiets als een CSS van FB waar ik naar kan kijken ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.