Random afbeelding na refresh

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Pieter van Ree

Pieter van Ree

07/06/2009 13:43:00
Quote Anchor link
Hi,

Ik heb al forum doorzocht en kom er niet achter/uit.
Mijn bedoeling is dat ik via refresh een nieuwe banner te zien krijg.
De afbeelding wordt nu vanuit CSS getoond, dus hoe kan ik dit aanvullen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#banner {
padding : 0;
margin-bottom : 0;
margin-top : 0;
height: 258px;
background: url("header.jpg");
text-align : left;
padding-left : 10px;
overflow : hidden;
}


Wie kan me helpen?
Alvast mijn dank!

vgr, Pieter
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 12:12:10
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/06/2009 13:49:00
Quote Anchor link
Dan zul je moeten zorgen dat de waarde van background telkens anders is. Met behulp van PHP zul je dan voor de url telkens een andere waarde in moeten vullen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$aBanners
= array('banner1.jpg', 'banner2.jpg', etc);
shuffle($aBanners);

echo '#banner { background: url("'.$aBanners[0].'"); }';
?>

En deze echo plaats je dan natuurlijk in de <head> van je pagina tussen de <style> tags zodat hij als CSS geinterpreteerd wordt. Eventueel zou je de rest van je CSS gewoon in een aparte stylesheet op kunnen nemen, dit is immers de enige waarde die moet veranderen.
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

07/06/2009 14:01:00
Quote Anchor link
Hoi Blanche,

Dank je voor je snelle reactie.

Je bedoelt dus dat ik de code in CSS van #Banner verwijder en als <style> in mijn PHP header plaats?
Maar dan met de code zoals je voorstelt?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/06/2009 14:06:00
Quote Anchor link
Ik zou #banner gewoon in je stylesheet laten staan zoals je hem nu hebt. Je hoeft alleen die variabele code toe te voegen in je PHP script waarbij je die echo in de head tussen <style> tags plaatst, nadat je je externe stylesheet geladen hebt. Op die manier wordt de background entry voor #banner overschreven als dat nodig is.

Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<head>
  <link href="stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css">
  <style type="text/css">
    <?php echo '#banner { background: url("'.$aBanners[0].'"); }'; ?>
  </style>
</head>
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

07/06/2009 15:14:00
Quote Anchor link
Great!
Enorm bedankt...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.