Random Grid Map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer Games

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met hardware en wil jij kleuren binnen een Qt framework? Spreek jij de talen C en of C ++? Dan ben ik wellicht opzoek naar jou! Voor een super gave opdrachtgever in omgeving Delft is er namelijk plek voor een nieuwe kracht! Dit bedrijf is gespecialiseerd in het ontwerpen van software voor een unieke game industrie. Wil jij betrokken worden bij een proces dat loopt van ontwikkeling tot installatie? Waarbij je bezig zult zijn met perfecte systemen die geleverd worden aan binnen en buitenland? Je zult in een team, samen met vier ontwikkelaars, de mooiste

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

SQL Database Ontwikkelaar

Functie omschrijving Kan jij goed overweg met complexe algoritmes en het schrijven van procedures in T-SQL? Heb jij al wat ervaring opgedaan met SQL en vind je het tijd voor de volgende stap? Lees dan snel verder! Dit software bedrijf, gespecialiseerd in de ontwikkeling van logistieke software, is op zoek naar een ervaren SQL database developer. Jouw werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: Je houdt je bezig met het ontwerp en de ontwikkeling van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. De begeleiding van projecten van A tot Z, je zult aansluiten bij meetings met

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Softwareontwikkelaar Cleopatra

Functieomschrijving Voor de gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een softwareontwikkelaar Cleopatra. De directie Verkeer en Openbare ruimte van de gemeente Amsterdam beschikt over een softwareapplicatie, "Cleopatra", waarmee geautomatiseerde handhaving plaatsvindt (op basis van kentekenherkenning) van bepaalde gebieden waarin toegangseisen worden gesteld aan het verkeer. Voorbeelden ervan zijn de milieuzones, de zone zwaar verkeer, handhaving van brom- en snorfietser op het fietspad en autoluwe gebieden. Voor de doorontwikkeling en uitbreiding ervan zijn gespecialiseerde softwareontwikkelaars nodig die helpen bij het programmeren van de handhavingsmodules voor nieuwe gebieden en het verbeteren en bijwerken van de bestaande onderdelen van de softwareapplicatie. Functie

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf gespecialiseerd in het ontwikkelen van logistieke software in omgeving Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL database developer. Je gaat werken aan uitdagende, complexe projecten. Iedere klant/project betekent maatwerk in de database. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit zien: Je bent verantwoordelijk voor de gehele ontwikkelstraat. Van architectuur tot ontwikkeling Je gaat je bezig houden met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases. Je gebruikt hiervoor T-SQL als programmeer laag. Je begeleidt als lead developer de projecten bij klanten van A – Z. Je sluit aan bij meetings met klanten,

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Back-end .NET Developer

Functie omschrijving C# / .NET Developer gezocht voor een dynamische organisatie in de regio Houten! Voor een leuke organisatie in de regio Houten zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. In deze functie werk jij aan verschillende projecten en ga je vaak bij klanten op bezoek. Binnen deze functie kun je een grote mate van uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid treffen. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Het bedrijf waar je gaat werken is gespecialiseerd in het ontwerpen en implementeren van procesautomatisering en procesinformatisering. Zij doen dit onder andere voor de (petro)chemie, pharma, infra,

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »
G P

G P

20/08/2024 18:37:55
Quote Anchor link
Hallo, in mijn volgende code maak ik een grid map van X x Y vakken.
Het werkt al gedeeltelijk maar er zijn enkele problemen en ik zie door het bos de bomen niet meer.

De problemen:
#1. Lopen in cirkels is niet toegestaan (blauwe cirkel in de afbeelding)
#2. Gebroken doorgangen (de rode lijnen in de afbeelding tonen de gebroken doorgangen)

Afbeelding
De code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
<?php

// Start Sessie
session_start();

// Map settings
$mapWidth        = 5;
$mapHeight        = 5;
$squareSize     = 70;
$squareColor    = '#333';

// Content settings
$monster        = '&#129430;';
$treasure        = '&#127873;';
$start            = '&#128578;';
$exit            = '&#128274;';

// Make SVG files
$fontSize = $squareSize * 2;
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />';
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />';
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />';
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />';
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />';

// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Calculate Monsters
$monsters = ceil($mapHeight * $mapWidth * 0.16);

// Calculate Chests
$chests = floor($mapHeight * $mapWidth * 0.24);

// Check map size
if ($monsters == 0 || $chests == 0 || ($monsters + $chests + 2) > ($mapHeight * $mapWidth))
{

    print 'Please change your mapsize';
    exit;
}


// Create content
$squareChests    = array_fill(1, $chests, 'treasure');
$squareMonsters    = array_fill(1, $monsters, 'monster');
$squareStart    = array(1 => 'start');
$squareEnd        = array(1 => 'exit');

// Merge and mix all content
$fillbox = array_merge($squareChests, $squareMonsters, $squareStart, $squareEnd);
shuffle($fillbox);

/******************************\
    Start Grid Map
\******************************/
// Build column

for ($row=1; $row<=$mapHeight; $row++)
{

    // Build row
    for ($col=1; $col<=$mapWidth; $col++)
    {

        // Default settings
        $squareMaxTop        = 1;
        $squareMaxLeft        = 1;
        $squareMaxBottom    = 1;
        $squareMaxRight        = 1;

        // Top row has never a door at top
        if ($row == 1){ $squareMaxTop = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($col == 1){ $squareMaxLeft = 0; }
        // Last row has never a door at the bottom
        if ($row == $mapHeight){ $squareMaxBottom = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($col == $mapWidth){ $squareMaxRight = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        $randomSquare = array();
        while (count_values($randomSquare) < 1)
        {

            $randomSquare = array(
                'top'        => rand(0, $squareMaxTop),
                'right'        => rand(0, $squareMaxRight),
                'bottom'    => rand(0, $squareMaxBottom),
                'left'        => rand(0, $squareMaxLeft),
            );
        }

        $field[$row][$col] = $randomSquare;
    }
}


/******************************\
    Check each field = connected
\******************************/

foreach ($field as $row => $colArr)
{

    foreach ($colArr as $col => $door)
    {

        // Check top door is connected with previous top field
        $previousTop = $row - 1;
        $field[$previousTop][$col] = isset($field[$previousTop][$col]) ? $field[$previousTop][$col] : NULL;
        if ($field[$previousTop][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['top'] = $field[$previousTop][$col]['bottom'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['top'] = 1;
                $field[$previousTop][$col]['bottom'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$previousTop]);
        }


        // Check right door is connected with next right field
        $nextRight = $col + 1;
        $field[$row][$nextRight] = isset($field[$row][$nextRight]) ? $field[$row][$nextRight] : NULL;
        if ($field[$row][$nextRight] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['right'] = $field[$row][$nextRight]['left'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['right'] = 1;
                $field[$row][$nextRight]['left'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$nextRight]);
        }


        // Check bottom door is connected with next bottom field
        $nextBottom = $row + 1;
        $field[$nextBottom][$col] = isset($field[$nextBottom][$col]) ? $field[$nextBottom][$col] : NULL;
        if ($field[$nextBottom][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['bottom'] = $field[$nextBottom][$col]['top'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['bottom'] = 1;
                $field[$nextBottom][$col]['top'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$nextBottom]);
        }


        // Check left door is connected with previous left field
        $previousLeft = $col - 1;
        $field[$row][$previousLeft] = isset($field[$row][$previousLeft]) ? $field[$row][$previousLeft] : NULL;
        if ($field[$row][$previousLeft] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['left'] = $field[$row][$previousLeft]['right'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['left'] = 1;
                $field[$row][$previousLeft]['right'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$previousLeft]);
        }


        // Give dead end always a monster / treasure / Start or Exit
        if (count_values($field[$row][$col]) == 1 && count($fillbox) > 0)
        {

            $field[$row][$col]['content'] = $fillbox[0];
            array_shift($fillbox);
        }
else {
            $field[$row][$col]['content'] = '';
        }
    }
}


/**************************************************\
    Check broken paths
    If broken path, add entry to random field in broken path
\**************************************************/
// How to do ?????

/**************************************************\
    Check walking circles
    If circle, remove one entry from random field in cicle path
\**************************************************/
// How to do ?????

// Set leftover content to random fields

while (count($fillbox) > 0)
{

    $x = rand(1, $mapHeight);
    $y = rand(1, $mapWidth);
    if ($field[$x][$y]['content'] == '')
    {

        $field[$x][$y]['content'] = $fillbox[0];
        array_shift($fillbox);
    }
}


/******************************\
    Show grid
\******************************/

foreach ($field as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Create and show image SVG
        $image = '<svg width="'.$squareSize.'px" height="'.$squareSize.'px" fill="'.$squareColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">'.PHP_EOL;
        $image .= '    '.$svg['center'].PHP_EOL; // Center square
        // The doors

        if ($colArr['top']        == 1) { $image .= '    '.$svg['top'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['right']    == 1) { $image .= '    '.$svg['right'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['bottom']    == 1) { $image .= '    '.$svg['bottom'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['left']        == 1) { $image .= '    '.$svg['left'].PHP_EOL; }
        // The text (content)
        $text = '';
        if ($colArr['content'] == 'monster'){ $text = $monster; }
        if ($colArr['content'] == 'treasure'){ $text = $treasure; }
        if ($colArr['content'] == 'start'){ $text = $start; }
        if ($colArr['content'] == 'exit'){ $text = $exit; }
        $image .= '    <text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.$fontSize.'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$text.'</text>'.PHP_EOL;
        $image .= '</svg>'; // Close SVG

        print $image; // Show image
    }
    print '<br>'; // Next row
}

?>
Gewijzigd op 22/08/2024 04:06:50 door G P
 
PHP hulp

PHP hulp

14/10/2024 01:17:44
 
Ivo P

Ivo P

22/08/2024 16:54:18
Quote Anchor link
ik neem aan dat het probleem voor jou perfect duidelijk is.
Maar de meeste lezers zullen geen idee hebben waar je het over hebt.

Er wordt een soort doolhof getekend. Dat werkt kennelijk.
Maar er is iets met het pad dat door de rode lijn gevormd wordt. Maar wat? Mag dat pad niet splitsen? Mag het überhaupt niet bestaan?

En in de cirkel ligt een punt dat van geen enkele kant bereikbaar is. Mogelijk moet dat wel het geval zijn?

Je komt niet met een tekening en de melding "zo is het niet goed".
Maar je laat ons lezers maar raden hoe het dan wel had moeten zijn. Laat staan dat je daar dan ook nog een "waarom" aan koppelt.

Toevoeging op 22/08/2024 16:59:38:

oh, nog eens starend naar de tekening: misschien gaat het niet om het path tussen de blokken, maar wil je van blok naar blok kunnen verplaatsen?
 
G P

G P

22/08/2024 18:12:38
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen vakken en blokken ?

Het is inderdaad de bedoeling om van het ene vak (blok) naar het andere vak (blok) te kunnen lopen.
De zwarte lijnen tussen elk vak (blok) is een doorgang.

Waarom zouden er anders afbeeldingen staan in het vak (blok) ?
Ik heb een beetje de indruk dat uw bos groter is dan de mijne.

De rode lijn(en) die je ziet is om aan te tonen dat er een gebroken pad is.
De bedoeling is dat elk vak (blok) toegankelijk moet zijn.

De blauwe cirkel is om aan te tonen dat je in cirkels kan lopen, dit is niet de bedoeling.

De smiley is de start positie.
Het slotje is de uitgang.
De dinosaurus is een monster die je onderweg tegen komt.
En het pakje is een kist die je onderweg tegen komt.

Ik hoop dat deze uitleg iets meer duidelijkheid geeft.

Toevoeging op 23/08/2024 03:07:10:

Ik heb de code een beetje aangepast en een betere output toegevoegd zodat het een beetje duidelijker word.
De kans op een gebroken doorgang is kleiner maar nog steeds mogelijk.
Het probleem om in cirkels te lopen blijft bestaan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
<?php

// Grid settings
$gridWidth    = 3;
$gridHeight    = 4;
$svgSize    = 100;
$svgColor    = '#333';

// Images (Icons)
$iconExit        = '&#128274;'; // Shows a lock
$iconMonster    = '&#129430;'; // Shows a dinosaur
$iconStart        = '&#128578;'; // Shows a smiley
$iconTreasure    = '&#127873;'; // Shows a gift

// Calculate Monsters

$monsters = ceil($gridHeight * $gridWidth * 0.15);

// Calculate Treasures
$treasures = floor($gridHeight * $gridWidth * 0.25);

// Make iconBox and shuffleBox
$iconBox = array_merge(
    array_fill(1, $treasures, $iconTreasure),
    array(1 => $iconExit),
    array_fill(1, $monsters, $iconMonster),
    array(1 => $iconStart)
);

$shuffleBox = $iconBox;
shuffle($shuffleBox);

// Build the full grid with all information
$grid = array(
    'grid'            => array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
        'binary'        => '0000',
        'decimal'        => 0,
        'doors'            => array(
            'bottom'    => 0,
            'left'        => 0,
            'right'        => 0,
            'top'        => 0
    ),
        'icon'            => NULL,
        'svg'            => NULL
    ))),
    'icons'            => array(
        'exit'            => $iconExit,
        'monster'        => $iconMonster,
        'treasure'        => $iconTreasure,
        'start'            => $iconStart
    ),
    'iconBox'        => array(
        'default'        => $iconBox,
        'shuffle'        => $shuffleBox
    ),
    'information'    => array(
        'emptyFields'    => (($gridHeight * $gridWidth) - ($monsters + $treasures + 2)),
        'gridHeight'    => $gridHeight,
        'gridWidth'        => $gridWidth,
        'monsters'        => $monsters,
        'svgColor'        => $svgColor,
        'svgSize'        => $svgSize,
        'treasures'        => $treasures,
        'totalFields'    => ($gridHeight * $gridWidth),
        'totalIcons'    => count($iconBox)
    )
);


// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Build the fields
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random settings
        $randomBottom    = 1;
        $randomLeft        = 1;
        $randomRight    = 1;
        $randomTop        = 1;

        // Last row has never a door at the bottom
        if ($rowKey == $grid['information']['gridHeight']){ $randomBottom = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($colKey == 1){ $randomLeft = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($colKey == $grid['information']['gridWidth']){ $randomRight = 0; }
        // Top row has never a door at top
        if ($rowKey == 1){ $randomTop = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        while (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) < 1)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors'] = array(
                'bottom'    => rand(0, $randomBottom),
                'left'        => rand(0, $randomLeft),
                'right'        => rand(0, $randomRight),
                'top'        => rand(0, $randomTop)
            );


            // Get previous top and left field
            $previousLeft    = $colKey - 1;
            $previousTop    = $rowKey - 1;

            // Check connection with top field
            if ($previousTop > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'];
                }
            }


            // Check connection with left field
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'];
                }
            }


            // Check broken path with top
            if ($previousTop > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 0;
                }
            }


            // Check broken path with left
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 0;
                }
            }

        }
    }
}


// Add some extra information
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Make a binary
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary'] =
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right'];

        // Convert binary to decimal
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['decimal'] = bindec($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary']);

        // Always fill dead ends with an icon
        if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count($shuffleBox) > 0)
        {

            // This add an icon to a dead end
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] = $shuffleBox[0];
            array_shift($shuffleBox);
        }
    }
}


// Set leftover from shuffleBox to random fields
while (count($shuffleBox) > 0)
{

    $x = rand(1, $grid['information']['gridWidth']);
    $y = rand(1, $grid['information']['gridHeight']);
    if ($grid['grid'][$y][$x]['icon'] == NULL)
    {

        $grid['grid'][$y][$x]['icon'] = $shuffleBox[0];
        array_shift($shuffleBox);
    }
}


// Make SVG files
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />'; // A simple square
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />'; // Put a door (path) to the right side of the square
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />'; // Put a door (path) to the bottom side of the square
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />'; // Put a door (path) to the left side of the square
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />'; // Put a door (path) to the top side of the square

// Create SVG for each field

foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] = '<svg width="'.$grid['information']['svgSize'].'px" height="'.$grid['information']['svgSize'].'px" fill="'.$grid['information']['svgColor'].'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['center'];
        // The doors
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top']        == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['top']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['right']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['bottom']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['left']; }
        // Add icon
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] != NULL)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '<text x="50%" y="50%" textLength="100%" font-size="'.($grid['information']['svgSize'] * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'].'</text>';
        }

        // Close SVG
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '</svg>';
    }
}


// Make information block
$information = '';
foreach($grid['information'] as $key => $content)
{

    $information .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
;
}


$icons = '';
foreach($grid['icons'] as $key => $content)
{

    $icons .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
.PHP_EOL;
}


// Create image and table
$image = '';
$table = '';
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $image .= $colArr['svg'].PHP_EOL;
        $table .= '        <tr>
            <td>'
.$rowKey.'</td>
            <td>'
.$colKey.'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['right'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['bottom'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['left'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['top'].'</td>
            <td>'
.$colArr['icon'].'</td>
            <td>'
.$colArr['binary'].'</td>
            <td>'
.$colArr['decimal'].'</td>
            <td>'
.$colArr['svg'].'</td>
        </tr>'
.PHP_EOL;
    }
}


/**************************************************\
    Just a simple HTML + CSS for a better view
    Don't look at the source code, it's not valid
    It's made very quick
\**************************************************/

print '<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Random Grid Map</title>
<style type="text/css">
html
{
    background: none #fff;
    display: block;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    position: relative;
    width: 100%;
}

body
{
    display: grid;
    font-family: "Verdana";
    font-size: 1em;
    font-weight: 100;
    grid-column-gap: 0;
    grid-row-gap: 0;
    grid-template-areas:
        "header header"
        "svg information"
        "svg table"
        "footer footer";
    grid-template-columns: 1fr 1fr;
    grid-template-rows: auto auto 1fr auto;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    width: 100%;
}

h1
{
    border-bottom: solid 1px #000;
    font-size: 3em;
    grid-area: header;
    margin: 0 0 0.5em 0;
    padding: 0 0 0.2em 0;
    text-align: center;
}

div.rgm
{
    background: none #369;
    display: inline-block;
    grid-area: svg;
    margin: 0 auto 0 auto;
    overflow: auto;
    padding: 0.5em 0.5em 0.5em 0.5em;
}

div.rgm svg
{
    background: none transparent;
    float: left;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

div.rgm svg:nth-child('
.$grid['information']['gridWidth'].'n+1)
{
    clear: left;
}

div.information
{
    grid-area: information;
    overflow: auto;
}

div.information table
{
    border: solid 1px #000;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
    float:left;
    margin: 0 1em 0 1em;
}

div.information table tr td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.2em 0.2em 0.2em;
    vertical-align: middle;
}

div.information table tr td[colspan="2"]
{
    font-weight: 900;
    text-align: center;
}

div.information table tr:nth-child(odd) td
{
    background-color: #fff;
}

div.information table tr:nth-child(even) td
{
    background-color: #ddd;
}

div.table
{
    grid-area: table;
    margin: 1em 0 0 0;
    overflow: auto;
}

div.table table
{
    border: none 0 transparent;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
}

div.table table thead tr th
{
    background: none #fff;
    border-bottom: solid 1px #000;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.3em 0.2em 0.3em;
    position: sticky;
    top: 0;
}

div.table table tbody td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}

footer
{
    border-top: solid 1px #000;
    grid-area: footer;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

footer p
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}
</style>
</head>

<body>
<h1>Random Grid Map</h1>
<div class="rgm">
'
.$image.'</div>
<div class="information">
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Information</td>
    </tr>
'
.$information.'
</table>
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Icons</td>
    </tr>
'
.$icons.'
</table>
</div>
<div class="table">
<table>
    <thead>
        <tr>
            <th>Row</th>
            <th>Column</th>
            <th>Right Door</th>
            <th>Bottom Door</th>
            <th>Left Door</th>
            <th>Top Door</th>
            <th>Icon</th>
            <th>Binary</th>
            <th>Decimal</th>
            <th>SVG</th>
        </tr>
    </thead>
    <tbody>
'
.$table.'    </tbody>
</table>
</div>
<footer>
    <p><a href="'
.$_SERVER['PHP_SELF'].'">Click here to refresh the page and make a new Random Grid Map</a> or press "F5" on your keyboard</p>
</footer>
</body>
</html>'
;

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/08/2024 13:13:06
Quote Anchor link
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
 
Ivo P

Ivo P

23/08/2024 17:29:58
Quote Anchor link
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.

Dat lost het probleem op. Maar dan is er een niet genoemde, en ook niet toegelichte, voorwaarde, dat dat niet de bedoeling is.

Maar wat dan wel?
Kennelijk moeten er onderbroken doorgangen zijn. Maar zodanig dat alle blokken bereikbaar blijven? Maar mogen er doodlopende paden zijn?

MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?

Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
 
G P

G P

24/08/2024 02:12:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/08/2024 13:13:06:
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
En dit geeft een meerwaarde ?
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.
Oké, ik begrijp je punt. Ik zal hierbij even uitleggen wat de bedoeling is: Er moet een grid opgebouwd worden van X-aantal en Y-aantal vakken (vlakken/blokken, hoe je het ook wilt noemen). Alle vakken moeten toegankelijk zijn zonder dat je in rondjes kan lopen, bijvoorbeeld van a naar b, van b naar c, van c naar d en van d weer naar a (dat mag dus niet kunnnen).
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?
Ja, begin en einde mogen naast elkaar liggen. Neen, monsters en gifts zijn geen beperkingen. Bedenk de iconen even weg.
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
Ik zal eens proberen zoals jij het voorstelt.
 

25/08/2024 11:20:41
Quote Anchor link
Waarom ga je niet uit van een standaard doolhof-generator?
Dat lost het probleem van de 'gebroken doorgangen' meteen op.

Als je meerdere doorgangen wilt, kan je in twee for-lussen (X en Y as) alle blokken aflopen, en voorwaardelijk doorgangen toevoegen om het probleem voor te zijn van het in cirkels kunnen lopen.
En als je bedoelt dat je helemaal nooit op hetzelfde punt uit moet kunnen komen bij het doorlopen, kan je deze stap gewoon overslaan.

Wel handig voor een game is als de game engine weet waar de uitgang is. Helaas heeft RosettaCode.org hiervoor geen kant-en-klare code voor PHP, maar wel voor JavaScript. Je kunt dit zelf even omschrijven naar PHP mocht je het willen gebruiken.
 
G P

G P

28/08/2024 17:35:31
Quote Anchor link
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.
In de nieuwe update kan je nu ook bij setWrong true of false zetten waarbij bij true word er een foute grid opgebouwd en bij false een willekeurige.
Als je op refresh klikt zal je ook merken dat bij een gebroken pad een willekeurige deur word geplaatst om doorgang te geven aan het volgende blok.

Om het probleem op te lossen met het wandelen in cirkels denk ik hetzelfde te doen als het gebroken pad te detecteren maar in omgekeerde volgorde. Dus ook vertrekken vanaf blok 1 maar in plaats van een weg te zoeken naar het laatste blok, de weg terug zoeken naar het eerste blok.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
<?php

// Start a new session
session_start();

/**************************************************\
    Settings
\**************************************************/
// Grid settings

$gridWidth    = 6;
$gridHeight    = 7;
$svgSize    = 50;
$svgColor    = '#333';
$setWrong    = true;

/**************************************************\
    Functions
\**************************************************/
// Function to count the values in a field

function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Function to show the grid on screen
function viewGrid($thisGrid = array(), $thisSize = 50)
{

// SVG
    $svg = array(
        'center'    => '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />',
        'top'        => '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />',
        'right'        => '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />',
        'bottom'    => '<rect width="20%" height="100%" x="40%" y="90%" />',
        'left'        => '<rect width="10%" height="20%" x="0%" y="40%" />',
        'start'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128578;</text>',
        'exit'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128274;</text>',
        'monster'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#129430;</text>',
        'treasure'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#127873;</text>',
    );


    foreach ($thisGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $thisColor = $colArr['color'];
            // Create and show image SVG
            $image = '<svg width="'.$thisSize.'px" height="'.$thisSize.'px" fill="'.$thisColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
            $image .= $svg['center']; // Center square
            // The doors

            if ($colArr['doors']['top']        == 1) { $image .= $svg['top']; }
            if ($colArr['doors']['right']    == 1) { $image .= $svg['right']; }
            if ($colArr['doors']['bottom']    == 1) { $image .= $svg['bottom']; }
            if ($colArr['doors']['left']    == 1) { $image .= $svg['left']; }
            if ($thisGrid[$rowKey][$colKey]['content'] != NULL)
            {

                $image .= $svg[$thisGrid[$rowKey][$colKey]['content']];
            }

            $image .= '</svg>'; // Close SVG

            print $image; // Show image
        }
        print '<br>'.PHP_EOL; // Next row
    }
}


/**************************************************\
    Grid building
\**************************************************/
// Build an empty grid

$grid = array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
    'doors'            => array(
        'bottom'    => 0,
        'left'        => 0,
        'right'        => 0,
        'top'        => 0
    ),
    'color'            => $svgColor,
    'content'        => NULL,
    'check'            => NULL
)));

// Fill empty grid with random fields
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random doors
        $randomTop = 1;
        $randomRight = 1;
        $randomBottom = 1;
        $randomLeft = 1;

        // Borders can never have a door
        if ($rowKey == 1) { $randomTop = 0; }
        if ($rowKey == $gridHeight) { $randomBottom = 0; }
        if ($colKey == 1) { $randomLeft = 0; }
        if ($colKey == $gridWidth) { $randomRight = 0; }

        // Set random doors
        while (count_values($grid[$rowKey][$colKey]['doors']) == 0)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = rand(0, $randomTop);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = rand(0, $randomRight);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = rand(0, $randomBottom);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = rand(0, $randomLeft);
        }
    }
}


// Get a wrong grid
if ($setWrong == true)
{

    unset($grid);

    // Create a broken grid to check
    $wrongGrid[1][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[2][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[3][3]['doors'] = array(
        'top' => 1,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    // Set new width en height
    $gridHeight    = count($wrongGrid);
    $gridWidth    = count($wrongGrid[$gridHeight]);

    foreach ($wrongGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors'] = $colArr['doors'];
            $grid[$rowKey][$colKey]['color'] = '#300';
            $grid[$rowKey][$colKey]['content'] = NULL;
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = NULL;
        }
    }

    print 'Fill Grid with wrong grid<br>';
}
else {
    print 'Fill Grid with random doors<br>';
}


viewGrid($grid, $svgSize);

// Connect all doors
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
            $grid[($rowKey - 1)][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey + 1)]['doors']['left'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
            $grid[($rowKey + 1)][$colKey]['doors']['top'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey - 1)]['doors']['right'] = 1;
        }
    }
}

print 'Show grid with all connected doors<br>';
viewGrid($grid, $svgSize);

// Check broken path
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Set Keys
        $oldRow = $rowKey;
        $oldCol = $colKey;
        $newRow = $rowKey;
        $newCol = $colKey;
        // Set check grid
        $checkGrid = $grid;
        // Fall back by dead end
        $fallBack = array();
        // Start walking
        if ($colKey == $gridWidth && $rowKey == $gridHeight)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = 1;
            $keepGoing = false;
        }
elseif ($grid[$rowKey][$colKey]['check'] == 1)
        {

            $keepGoing = false;
        }
else {
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = '1';
            $keepGoing = true;
            // Remember walking
            $rememberWalking = array();
        }

        // Start check
        while ($keepGoing === true)
        {

            // Remember Walking Path
            $addPath = array(
                'row' => $newRow,
                'col' => $newCol
            );
            $rememberWalking[count($rememberWalking)] = $addPath;
            // Set Fall Back
            if (count_values($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']) > 1)
            {

                $rememberPosition = array(
                    'row' => $oldRow,
                    'col' => $oldCol
                );
                $fallBack[] = $rememberPosition;
            }


            // Go to next field
            if ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] == 1)
            {

                $newCol++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['right'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] == 1)
            {

                $newRow++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['bottom'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] == 1)
            {

                $newCol--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['left'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] == 1)
            {

                $newRow--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['top'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] = 0;
            }
elseif (count($fallBack) > 0)
            {

                $lastPosition = end($fallBack);
                array_pop($fallBack);
                $newRow = $lastPosition['row'];
                $newCol = $lastPosition['col'];
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }
else {
                // Broken Path Found
                $lastRow = 0;
                $lastCol = 0;
                foreach ($rememberWalking as $color)
                {

                    if ($color['row'] > $lastRow)
                    {

                        $lastRow = $color['row'];
                        $lastCol = $color['col'];
                    }
elseif ($color['col'] > $lastCol)
                    {

                        $lastCol = $color['col'];
                    }
                }

                $directions = array('top', 'right', 'bottom', 'left');
                if ($lastRow == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['top'] == 1)
                {

                    $key = array_search('top', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['left'] == 1)
                {

                    $key = array_search('left', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastRow == $gridHeight || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $key = array_search('bottom', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == $gridWidth || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $key = array_search('right', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                shuffle($directions);
                $grid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                $checkGrid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                if ($directions[0] == 'top')
                {

                    $grid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'bottom')
                {

                    $grid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'left')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'right')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                }

                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
                $newCol = $lastCol;
                $newRow = $lastRow;
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }






            if (($newCol == $gridWidth && $newRow == $gridHeight))
            {

                // Remember Walking Path
                $addPath = array(
                    'row' => $newRow,
                    'col' => $newCol
                );
                unset($rollBack);
                $keepGoing = false;
            }
else {
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 1;
                $oldCol = $newCol;
                $oldRow = $newRow;
            }

        }
    }
}


print 'Show new grid without broken paths.<br>';
viewGrid($grid);

?>
 

30/08/2024 22:12:33
Quote Anchor link
G P op 28/08/2024 17:35:31:
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.

Hoezo "dus" ?
Wat was dan precies het probleem en hoe heb je dat opgelost ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.