Random Grid Map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »
G P

G P

20/08/2024 18:37:55
Quote Anchor link
Hallo, in mijn volgende code maak ik een grid map van X x Y vakken.
Het werkt al gedeeltelijk maar er zijn enkele problemen en ik zie door het bos de bomen niet meer.

De problemen:
#1. Lopen in cirkels is niet toegestaan (blauwe cirkel in de afbeelding)
#2. Gebroken doorgangen (de rode lijnen in de afbeelding tonen de gebroken doorgangen)

Afbeelding
De code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
<?php

// Start Sessie
session_start();

// Map settings
$mapWidth        = 5;
$mapHeight        = 5;
$squareSize     = 70;
$squareColor    = '#333';

// Content settings
$monster        = '&#129430;';
$treasure        = '&#127873;';
$start            = '&#128578;';
$exit            = '&#128274;';

// Make SVG files
$fontSize = $squareSize * 2;
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />';
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />';
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />';
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />';
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />';

// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Calculate Monsters
$monsters = ceil($mapHeight * $mapWidth * 0.16);

// Calculate Chests
$chests = floor($mapHeight * $mapWidth * 0.24);

// Check map size
if ($monsters == 0 || $chests == 0 || ($monsters + $chests + 2) > ($mapHeight * $mapWidth))
{

    print 'Please change your mapsize';
    exit;
}


// Create content
$squareChests    = array_fill(1, $chests, 'treasure');
$squareMonsters    = array_fill(1, $monsters, 'monster');
$squareStart    = array(1 => 'start');
$squareEnd        = array(1 => 'exit');

// Merge and mix all content
$fillbox = array_merge($squareChests, $squareMonsters, $squareStart, $squareEnd);
shuffle($fillbox);

/******************************\
    Start Grid Map
\******************************/
// Build column

for ($row=1; $row<=$mapHeight; $row++)
{

    // Build row
    for ($col=1; $col<=$mapWidth; $col++)
    {

        // Default settings
        $squareMaxTop        = 1;
        $squareMaxLeft        = 1;
        $squareMaxBottom    = 1;
        $squareMaxRight        = 1;

        // Top row has never a door at top
        if ($row == 1){ $squareMaxTop = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($col == 1){ $squareMaxLeft = 0; }
        // Last row has never a door at the bottom
        if ($row == $mapHeight){ $squareMaxBottom = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($col == $mapWidth){ $squareMaxRight = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        $randomSquare = array();
        while (count_values($randomSquare) < 1)
        {

            $randomSquare = array(
                'top'        => rand(0, $squareMaxTop),
                'right'        => rand(0, $squareMaxRight),
                'bottom'    => rand(0, $squareMaxBottom),
                'left'        => rand(0, $squareMaxLeft),
            );
        }

        $field[$row][$col] = $randomSquare;
    }
}


/******************************\
    Check each field = connected
\******************************/

foreach ($field as $row => $colArr)
{

    foreach ($colArr as $col => $door)
    {

        // Check top door is connected with previous top field
        $previousTop = $row - 1;
        $field[$previousTop][$col] = isset($field[$previousTop][$col]) ? $field[$previousTop][$col] : NULL;
        if ($field[$previousTop][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['top'] = $field[$previousTop][$col]['bottom'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['top'] = 1;
                $field[$previousTop][$col]['bottom'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$previousTop]);
        }


        // Check right door is connected with next right field
        $nextRight = $col + 1;
        $field[$row][$nextRight] = isset($field[$row][$nextRight]) ? $field[$row][$nextRight] : NULL;
        if ($field[$row][$nextRight] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['right'] = $field[$row][$nextRight]['left'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['right'] = 1;
                $field[$row][$nextRight]['left'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$nextRight]);
        }


        // Check bottom door is connected with next bottom field
        $nextBottom = $row + 1;
        $field[$nextBottom][$col] = isset($field[$nextBottom][$col]) ? $field[$nextBottom][$col] : NULL;
        if ($field[$nextBottom][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['bottom'] = $field[$nextBottom][$col]['top'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['bottom'] = 1;
                $field[$nextBottom][$col]['top'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$nextBottom]);
        }


        // Check left door is connected with previous left field
        $previousLeft = $col - 1;
        $field[$row][$previousLeft] = isset($field[$row][$previousLeft]) ? $field[$row][$previousLeft] : NULL;
        if ($field[$row][$previousLeft] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['left'] = $field[$row][$previousLeft]['right'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['left'] = 1;
                $field[$row][$previousLeft]['right'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$previousLeft]);
        }


        // Give dead end always a monster / treasure / Start or Exit
        if (count_values($field[$row][$col]) == 1 && count($fillbox) > 0)
        {

            $field[$row][$col]['content'] = $fillbox[0];
            array_shift($fillbox);
        }
else {
            $field[$row][$col]['content'] = '';
        }
    }
}


/**************************************************\
    Check broken paths
    If broken path, add entry to random field in broken path
\**************************************************/
// How to do ?????

/**************************************************\
    Check walking circles
    If circle, remove one entry from random field in cicle path
\**************************************************/
// How to do ?????

// Set leftover content to random fields

while (count($fillbox) > 0)
{

    $x = rand(1, $mapHeight);
    $y = rand(1, $mapWidth);
    if ($field[$x][$y]['content'] == '')
    {

        $field[$x][$y]['content'] = $fillbox[0];
        array_shift($fillbox);
    }
}


/******************************\
    Show grid
\******************************/

foreach ($field as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Create and show image SVG
        $image = '<svg width="'.$squareSize.'px" height="'.$squareSize.'px" fill="'.$squareColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">'.PHP_EOL;
        $image .= '    '.$svg['center'].PHP_EOL; // Center square
        // The doors

        if ($colArr['top']        == 1) { $image .= '    '.$svg['top'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['right']    == 1) { $image .= '    '.$svg['right'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['bottom']    == 1) { $image .= '    '.$svg['bottom'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['left']        == 1) { $image .= '    '.$svg['left'].PHP_EOL; }
        // The text (content)
        $text = '';
        if ($colArr['content'] == 'monster'){ $text = $monster; }
        if ($colArr['content'] == 'treasure'){ $text = $treasure; }
        if ($colArr['content'] == 'start'){ $text = $start; }
        if ($colArr['content'] == 'exit'){ $text = $exit; }
        $image .= '    <text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.$fontSize.'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$text.'</text>'.PHP_EOL;
        $image .= '</svg>'; // Close SVG

        print $image; // Show image
    }
    print '<br>'; // Next row
}

?>
Gewijzigd op 22/08/2024 04:06:50 door G P
 
PHP hulp

PHP hulp

09/07/2025 21:17:41
 
Ivo P

Ivo P

22/08/2024 16:54:18
Quote Anchor link
ik neem aan dat het probleem voor jou perfect duidelijk is.
Maar de meeste lezers zullen geen idee hebben waar je het over hebt.

Er wordt een soort doolhof getekend. Dat werkt kennelijk.
Maar er is iets met het pad dat door de rode lijn gevormd wordt. Maar wat? Mag dat pad niet splitsen? Mag het überhaupt niet bestaan?

En in de cirkel ligt een punt dat van geen enkele kant bereikbaar is. Mogelijk moet dat wel het geval zijn?

Je komt niet met een tekening en de melding "zo is het niet goed".
Maar je laat ons lezers maar raden hoe het dan wel had moeten zijn. Laat staan dat je daar dan ook nog een "waarom" aan koppelt.

Toevoeging op 22/08/2024 16:59:38:

oh, nog eens starend naar de tekening: misschien gaat het niet om het path tussen de blokken, maar wil je van blok naar blok kunnen verplaatsen?
 
G P

G P

22/08/2024 18:12:38
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen vakken en blokken ?

Het is inderdaad de bedoeling om van het ene vak (blok) naar het andere vak (blok) te kunnen lopen.
De zwarte lijnen tussen elk vak (blok) is een doorgang.

Waarom zouden er anders afbeeldingen staan in het vak (blok) ?
Ik heb een beetje de indruk dat uw bos groter is dan de mijne.

De rode lijn(en) die je ziet is om aan te tonen dat er een gebroken pad is.
De bedoeling is dat elk vak (blok) toegankelijk moet zijn.

De blauwe cirkel is om aan te tonen dat je in cirkels kan lopen, dit is niet de bedoeling.

De smiley is de start positie.
Het slotje is de uitgang.
De dinosaurus is een monster die je onderweg tegen komt.
En het pakje is een kist die je onderweg tegen komt.

Ik hoop dat deze uitleg iets meer duidelijkheid geeft.

Toevoeging op 23/08/2024 03:07:10:

Ik heb de code een beetje aangepast en een betere output toegevoegd zodat het een beetje duidelijker word.
De kans op een gebroken doorgang is kleiner maar nog steeds mogelijk.
Het probleem om in cirkels te lopen blijft bestaan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
<?php

// Grid settings
$gridWidth    = 3;
$gridHeight    = 4;
$svgSize    = 100;
$svgColor    = '#333';

// Images (Icons)
$iconExit        = '&#128274;'; // Shows a lock
$iconMonster    = '&#129430;'; // Shows a dinosaur
$iconStart        = '&#128578;'; // Shows a smiley
$iconTreasure    = '&#127873;'; // Shows a gift

// Calculate Monsters

$monsters = ceil($gridHeight * $gridWidth * 0.15);

// Calculate Treasures
$treasures = floor($gridHeight * $gridWidth * 0.25);

// Make iconBox and shuffleBox
$iconBox = array_merge(
    array_fill(1, $treasures, $iconTreasure),
    array(1 => $iconExit),
    array_fill(1, $monsters, $iconMonster),
    array(1 => $iconStart)
);

$shuffleBox = $iconBox;
shuffle($shuffleBox);

// Build the full grid with all information
$grid = array(
    'grid'            => array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
        'binary'        => '0000',
        'decimal'        => 0,
        'doors'            => array(
            'bottom'    => 0,
            'left'        => 0,
            'right'        => 0,
            'top'        => 0
    ),
        'icon'            => NULL,
        'svg'            => NULL
    ))),
    'icons'            => array(
        'exit'            => $iconExit,
        'monster'        => $iconMonster,
        'treasure'        => $iconTreasure,
        'start'            => $iconStart
    ),
    'iconBox'        => array(
        'default'        => $iconBox,
        'shuffle'        => $shuffleBox
    ),
    'information'    => array(
        'emptyFields'    => (($gridHeight * $gridWidth) - ($monsters + $treasures + 2)),
        'gridHeight'    => $gridHeight,
        'gridWidth'        => $gridWidth,
        'monsters'        => $monsters,
        'svgColor'        => $svgColor,
        'svgSize'        => $svgSize,
        'treasures'        => $treasures,
        'totalFields'    => ($gridHeight * $gridWidth),
        'totalIcons'    => count($iconBox)
    )
);


// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Build the fields
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random settings
        $randomBottom    = 1;
        $randomLeft        = 1;
        $randomRight    = 1;
        $randomTop        = 1;

        // Last row has never a door at the bottom
        if ($rowKey == $grid['information']['gridHeight']){ $randomBottom = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($colKey == 1){ $randomLeft = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($colKey == $grid['information']['gridWidth']){ $randomRight = 0; }
        // Top row has never a door at top
        if ($rowKey == 1){ $randomTop = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        while (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) < 1)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors'] = array(
                'bottom'    => rand(0, $randomBottom),
                'left'        => rand(0, $randomLeft),
                'right'        => rand(0, $randomRight),
                'top'        => rand(0, $randomTop)
            );


            // Get previous top and left field
            $previousLeft    = $colKey - 1;
            $previousTop    = $rowKey - 1;

            // Check connection with top field
            if ($previousTop > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'];
                }
            }


            // Check connection with left field
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'];
                }
            }


            // Check broken path with top
            if ($previousTop > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 0;
                }
            }


            // Check broken path with left
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 0;
                }
            }

        }
    }
}


// Add some extra information
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Make a binary
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary'] =
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right'];

        // Convert binary to decimal
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['decimal'] = bindec($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary']);

        // Always fill dead ends with an icon
        if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count($shuffleBox) > 0)
        {

            // This add an icon to a dead end
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] = $shuffleBox[0];
            array_shift($shuffleBox);
        }
    }
}


// Set leftover from shuffleBox to random fields
while (count($shuffleBox) > 0)
{

    $x = rand(1, $grid['information']['gridWidth']);
    $y = rand(1, $grid['information']['gridHeight']);
    if ($grid['grid'][$y][$x]['icon'] == NULL)
    {

        $grid['grid'][$y][$x]['icon'] = $shuffleBox[0];
        array_shift($shuffleBox);
    }
}


// Make SVG files
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />'; // A simple square
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />'; // Put a door (path) to the right side of the square
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />'; // Put a door (path) to the bottom side of the square
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />'; // Put a door (path) to the left side of the square
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />'; // Put a door (path) to the top side of the square

// Create SVG for each field

foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] = '<svg width="'.$grid['information']['svgSize'].'px" height="'.$grid['information']['svgSize'].'px" fill="'.$grid['information']['svgColor'].'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['center'];
        // The doors
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top']        == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['top']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['right']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['bottom']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['left']; }
        // Add icon
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] != NULL)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '<text x="50%" y="50%" textLength="100%" font-size="'.($grid['information']['svgSize'] * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'].'</text>';
        }

        // Close SVG
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '</svg>';
    }
}


// Make information block
$information = '';
foreach($grid['information'] as $key => $content)
{

    $information .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
;
}


$icons = '';
foreach($grid['icons'] as $key => $content)
{

    $icons .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
.PHP_EOL;
}


// Create image and table
$image = '';
$table = '';
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $image .= $colArr['svg'].PHP_EOL;
        $table .= '        <tr>
            <td>'
.$rowKey.'</td>
            <td>'
.$colKey.'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['right'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['bottom'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['left'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['top'].'</td>
            <td>'
.$colArr['icon'].'</td>
            <td>'
.$colArr['binary'].'</td>
            <td>'
.$colArr['decimal'].'</td>
            <td>'
.$colArr['svg'].'</td>
        </tr>'
.PHP_EOL;
    }
}


/**************************************************\
    Just a simple HTML + CSS for a better view
    Don't look at the source code, it's not valid
    It's made very quick
\**************************************************/

print '<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Random Grid Map</title>
<style type="text/css">
html
{
    background: none #fff;
    display: block;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    position: relative;
    width: 100%;
}

body
{
    display: grid;
    font-family: "Verdana";
    font-size: 1em;
    font-weight: 100;
    grid-column-gap: 0;
    grid-row-gap: 0;
    grid-template-areas:
        "header header"
        "svg information"
        "svg table"
        "footer footer";
    grid-template-columns: 1fr 1fr;
    grid-template-rows: auto auto 1fr auto;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    width: 100%;
}

h1
{
    border-bottom: solid 1px #000;
    font-size: 3em;
    grid-area: header;
    margin: 0 0 0.5em 0;
    padding: 0 0 0.2em 0;
    text-align: center;
}

div.rgm
{
    background: none #369;
    display: inline-block;
    grid-area: svg;
    margin: 0 auto 0 auto;
    overflow: auto;
    padding: 0.5em 0.5em 0.5em 0.5em;
}

div.rgm svg
{
    background: none transparent;
    float: left;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

div.rgm svg:nth-child('
.$grid['information']['gridWidth'].'n+1)
{
    clear: left;
}

div.information
{
    grid-area: information;
    overflow: auto;
}

div.information table
{
    border: solid 1px #000;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
    float:left;
    margin: 0 1em 0 1em;
}

div.information table tr td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.2em 0.2em 0.2em;
    vertical-align: middle;
}

div.information table tr td[colspan="2"]
{
    font-weight: 900;
    text-align: center;
}

div.information table tr:nth-child(odd) td
{
    background-color: #fff;
}

div.information table tr:nth-child(even) td
{
    background-color: #ddd;
}

div.table
{
    grid-area: table;
    margin: 1em 0 0 0;
    overflow: auto;
}

div.table table
{
    border: none 0 transparent;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
}

div.table table thead tr th
{
    background: none #fff;
    border-bottom: solid 1px #000;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.3em 0.2em 0.3em;
    position: sticky;
    top: 0;
}

div.table table tbody td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}

footer
{
    border-top: solid 1px #000;
    grid-area: footer;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

footer p
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}
</style>
</head>

<body>
<h1>Random Grid Map</h1>
<div class="rgm">
'
.$image.'</div>
<div class="information">
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Information</td>
    </tr>
'
.$information.'
</table>
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Icons</td>
    </tr>
'
.$icons.'
</table>
</div>
<div class="table">
<table>
    <thead>
        <tr>
            <th>Row</th>
            <th>Column</th>
            <th>Right Door</th>
            <th>Bottom Door</th>
            <th>Left Door</th>
            <th>Top Door</th>
            <th>Icon</th>
            <th>Binary</th>
            <th>Decimal</th>
            <th>SVG</th>
        </tr>
    </thead>
    <tbody>
'
.$table.'    </tbody>
</table>
</div>
<footer>
    <p><a href="'
.$_SERVER['PHP_SELF'].'">Click here to refresh the page and make a new Random Grid Map</a> or press "F5" on your keyboard</p>
</footer>
</body>
</html>'
;

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/08/2024 13:13:06
Quote Anchor link
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
 
Ivo P

Ivo P

23/08/2024 17:29:58
Quote Anchor link
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.

Dat lost het probleem op. Maar dan is er een niet genoemde, en ook niet toegelichte, voorwaarde, dat dat niet de bedoeling is.

Maar wat dan wel?
Kennelijk moeten er onderbroken doorgangen zijn. Maar zodanig dat alle blokken bereikbaar blijven? Maar mogen er doodlopende paden zijn?

MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?

Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
 
G P

G P

24/08/2024 02:12:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/08/2024 13:13:06:
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
En dit geeft een meerwaarde ?
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.
Oké, ik begrijp je punt. Ik zal hierbij even uitleggen wat de bedoeling is: Er moet een grid opgebouwd worden van X-aantal en Y-aantal vakken (vlakken/blokken, hoe je het ook wilt noemen). Alle vakken moeten toegankelijk zijn zonder dat je in rondjes kan lopen, bijvoorbeeld van a naar b, van b naar c, van c naar d en van d weer naar a (dat mag dus niet kunnnen).
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?
Ja, begin en einde mogen naast elkaar liggen. Neen, monsters en gifts zijn geen beperkingen. Bedenk de iconen even weg.
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
Ik zal eens proberen zoals jij het voorstelt.
 

25/08/2024 11:20:41
Quote Anchor link
Waarom ga je niet uit van een standaard doolhof-generator?
Dat lost het probleem van de 'gebroken doorgangen' meteen op.

Als je meerdere doorgangen wilt, kan je in twee for-lussen (X en Y as) alle blokken aflopen, en voorwaardelijk doorgangen toevoegen om het probleem voor te zijn van het in cirkels kunnen lopen.
En als je bedoelt dat je helemaal nooit op hetzelfde punt uit moet kunnen komen bij het doorlopen, kan je deze stap gewoon overslaan.

Wel handig voor een game is als de game engine weet waar de uitgang is. Helaas heeft RosettaCode.org hiervoor geen kant-en-klare code voor PHP, maar wel voor JavaScript. Je kunt dit zelf even omschrijven naar PHP mocht je het willen gebruiken.
 
G P

G P

28/08/2024 17:35:31
Quote Anchor link
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.
In de nieuwe update kan je nu ook bij setWrong true of false zetten waarbij bij true word er een foute grid opgebouwd en bij false een willekeurige.
Als je op refresh klikt zal je ook merken dat bij een gebroken pad een willekeurige deur word geplaatst om doorgang te geven aan het volgende blok.

Om het probleem op te lossen met het wandelen in cirkels denk ik hetzelfde te doen als het gebroken pad te detecteren maar in omgekeerde volgorde. Dus ook vertrekken vanaf blok 1 maar in plaats van een weg te zoeken naar het laatste blok, de weg terug zoeken naar het eerste blok.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
<?php

// Start a new session
session_start();

/**************************************************\
    Settings
\**************************************************/
// Grid settings

$gridWidth    = 6;
$gridHeight    = 7;
$svgSize    = 50;
$svgColor    = '#333';
$setWrong    = true;

/**************************************************\
    Functions
\**************************************************/
// Function to count the values in a field

function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Function to show the grid on screen
function viewGrid($thisGrid = array(), $thisSize = 50)
{

// SVG
    $svg = array(
        'center'    => '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />',
        'top'        => '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />',
        'right'        => '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />',
        'bottom'    => '<rect width="20%" height="100%" x="40%" y="90%" />',
        'left'        => '<rect width="10%" height="20%" x="0%" y="40%" />',
        'start'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128578;</text>',
        'exit'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128274;</text>',
        'monster'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#129430;</text>',
        'treasure'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#127873;</text>',
    );


    foreach ($thisGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $thisColor = $colArr['color'];
            // Create and show image SVG
            $image = '<svg width="'.$thisSize.'px" height="'.$thisSize.'px" fill="'.$thisColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
            $image .= $svg['center']; // Center square
            // The doors

            if ($colArr['doors']['top']        == 1) { $image .= $svg['top']; }
            if ($colArr['doors']['right']    == 1) { $image .= $svg['right']; }
            if ($colArr['doors']['bottom']    == 1) { $image .= $svg['bottom']; }
            if ($colArr['doors']['left']    == 1) { $image .= $svg['left']; }
            if ($thisGrid[$rowKey][$colKey]['content'] != NULL)
            {

                $image .= $svg[$thisGrid[$rowKey][$colKey]['content']];
            }

            $image .= '</svg>'; // Close SVG

            print $image; // Show image
        }
        print '<br>'.PHP_EOL; // Next row
    }
}


/**************************************************\
    Grid building
\**************************************************/
// Build an empty grid

$grid = array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
    'doors'            => array(
        'bottom'    => 0,
        'left'        => 0,
        'right'        => 0,
        'top'        => 0
    ),
    'color'            => $svgColor,
    'content'        => NULL,
    'check'            => NULL
)));

// Fill empty grid with random fields
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random doors
        $randomTop = 1;
        $randomRight = 1;
        $randomBottom = 1;
        $randomLeft = 1;

        // Borders can never have a door
        if ($rowKey == 1) { $randomTop = 0; }
        if ($rowKey == $gridHeight) { $randomBottom = 0; }
        if ($colKey == 1) { $randomLeft = 0; }
        if ($colKey == $gridWidth) { $randomRight = 0; }

        // Set random doors
        while (count_values($grid[$rowKey][$colKey]['doors']) == 0)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = rand(0, $randomTop);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = rand(0, $randomRight);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = rand(0, $randomBottom);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = rand(0, $randomLeft);
        }
    }
}


// Get a wrong grid
if ($setWrong == true)
{

    unset($grid);

    // Create a broken grid to check
    $wrongGrid[1][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[2][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[3][3]['doors'] = array(
        'top' => 1,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    // Set new width en height
    $gridHeight    = count($wrongGrid);
    $gridWidth    = count($wrongGrid[$gridHeight]);

    foreach ($wrongGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors'] = $colArr['doors'];
            $grid[$rowKey][$colKey]['color'] = '#300';
            $grid[$rowKey][$colKey]['content'] = NULL;
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = NULL;
        }
    }

    print 'Fill Grid with wrong grid<br>';
}
else {
    print 'Fill Grid with random doors<br>';
}


viewGrid($grid, $svgSize);

// Connect all doors
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
            $grid[($rowKey - 1)][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey + 1)]['doors']['left'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
            $grid[($rowKey + 1)][$colKey]['doors']['top'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey - 1)]['doors']['right'] = 1;
        }
    }
}

print 'Show grid with all connected doors<br>';
viewGrid($grid, $svgSize);

// Check broken path
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Set Keys
        $oldRow = $rowKey;
        $oldCol = $colKey;
        $newRow = $rowKey;
        $newCol = $colKey;
        // Set check grid
        $checkGrid = $grid;
        // Fall back by dead end
        $fallBack = array();
        // Start walking
        if ($colKey == $gridWidth && $rowKey == $gridHeight)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = 1;
            $keepGoing = false;
        }
elseif ($grid[$rowKey][$colKey]['check'] == 1)
        {

            $keepGoing = false;
        }
else {
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = '1';
            $keepGoing = true;
            // Remember walking
            $rememberWalking = array();
        }

        // Start check
        while ($keepGoing === true)
        {

            // Remember Walking Path
            $addPath = array(
                'row' => $newRow,
                'col' => $newCol
            );
            $rememberWalking[count($rememberWalking)] = $addPath;
            // Set Fall Back
            if (count_values($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']) > 1)
            {

                $rememberPosition = array(
                    'row' => $oldRow,
                    'col' => $oldCol
                );
                $fallBack[] = $rememberPosition;
            }


            // Go to next field
            if ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] == 1)
            {

                $newCol++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['right'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] == 1)
            {

                $newRow++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['bottom'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] == 1)
            {

                $newCol--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['left'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] == 1)
            {

                $newRow--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['top'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] = 0;
            }
elseif (count($fallBack) > 0)
            {

                $lastPosition = end($fallBack);
                array_pop($fallBack);
                $newRow = $lastPosition['row'];
                $newCol = $lastPosition['col'];
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }
else {
                // Broken Path Found
                $lastRow = 0;
                $lastCol = 0;
                foreach ($rememberWalking as $color)
                {

                    if ($color['row'] > $lastRow)
                    {

                        $lastRow = $color['row'];
                        $lastCol = $color['col'];
                    }
elseif ($color['col'] > $lastCol)
                    {

                        $lastCol = $color['col'];
                    }
                }

                $directions = array('top', 'right', 'bottom', 'left');
                if ($lastRow == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['top'] == 1)
                {

                    $key = array_search('top', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['left'] == 1)
                {

                    $key = array_search('left', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastRow == $gridHeight || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $key = array_search('bottom', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == $gridWidth || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $key = array_search('right', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                shuffle($directions);
                $grid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                $checkGrid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                if ($directions[0] == 'top')
                {

                    $grid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'bottom')
                {

                    $grid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'left')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'right')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                }

                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
                $newCol = $lastCol;
                $newRow = $lastRow;
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }






            if (($newCol == $gridWidth && $newRow == $gridHeight))
            {

                // Remember Walking Path
                $addPath = array(
                    'row' => $newRow,
                    'col' => $newCol
                );
                unset($rollBack);
                $keepGoing = false;
            }
else {
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 1;
                $oldCol = $newCol;
                $oldRow = $newRow;
            }

        }
    }
}


print 'Show new grid without broken paths.<br>';
viewGrid($grid);

?>
 

30/08/2024 22:12:33
Quote Anchor link
G P op 28/08/2024 17:35:31:
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.

Hoezo "dus" ?
Wat was dan precies het probleem en hoe heb je dat opgelost ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.