Rank opvragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

28/07/2010 16:19:30
Quote Anchor link
Hallo,

EDIT, Ga ff naar iets naar beneden, Daar staat een code, die ik gemaakt heb, maar die werkt niet, daar ff naar kijken? Wat de bedoeling is staat hieronder

Ik heb dit eerder gevraag met een ander topic, maar ik heb alleen antwoord gehad op de 1e vraag in dat topic, dus probeer ik het opnieuw in deze.

Is er een manier om met een mysql_query op te vagen op welke rij bijv naam = Ro staat?

Ik wil dit gebruiken omdat ik een speeltje maak,
Ik wil dat de gebruiker bij zn eigen statestieken kan zien op welke plek in het klassement deze staat.

Als het niet kan, misschien een andere oplossing?

Ik doe al rond 1 jaar PHP, Dus kan de basis al prima.

Robbin
Gewijzigd op 28/07/2010 16:51:39 door Maestro Roboroads
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:47:17
 

28/07/2010 16:20:55
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

28/07/2010 16:21:58
Quote Anchor link
Karl Karl op 28/07/2010 16:20:55:


Dôh. Ik kan heus wel met MySQL werken hoor :l En WHERE fixt mijn probleem niet :l
ik snap wat je probeert te zeggen, maar dat haalt alleen een rij op. Ik wil ook weten op de hoeveelste rij hij staat.

Ik kan prima overweg met alle basisonderdelen van mysql~php.
Gewijzigd op 28/07/2010 16:28:30 door Maestro Roboroads
 
John D

John D

28/07/2010 16:37:44
Quote Anchor link
Hmmm, ik gebruik dan altijd RANK maar ik weet niet of mysql dat kan.....As an Aggregate function, the rank returns the rank of a row within a group of rows. The syntax for the rank function when used as an Aggregate function is: rank( expression1, ... expression_n ) WITHIN GROUP ( ORDER BY expression1, ...expression_n )
Gewijzigd op 28/07/2010 16:38:03 door John D
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

28/07/2010 16:45:31
Quote Anchor link
Ik heb dit geprobeert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
$it
= 1;
$resrank = mysql_query("SELECT id FROM accounts");
while($rankrow = mysql_fetch_assoc($resrank)){
if($rankrow['id'] == $_SESSION['id']){
$rank = $rankc;
}
else{
$rankc = $it++;
}
}

?>


maar $rank geeft niks weer
Gewijzigd op 28/07/2010 16:52:11 door Maestro Roboroads
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

28/07/2010 18:20:23
Quote Anchor link
Kijk hier eens naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT id FROM accounts

en nu de logische (nederlandse) omschrijving:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Selecteer id uit accounts

waar staat hier een rank? Tenzij id iemands rank is maar dat lijkt mij niet zo handig.
 
Aad B

Aad B

28/07/2010 21:47:47
Quote Anchor link
John D op 28/07/2010 16:37:44:
Hmmm, ik gebruik dan altijd RANK maar ik weet niet of mysql dat kan.....As an Aggregate function, the rank returns the rank of a row within a group of rows. The syntax for the rank function when used as an Aggregate function is: rank( expression1, ... expression_n ) WITHIN GROUP ( ORDER BY expression1, ...expression_n )


RANK is een SQL-99 OLAP function en dat kan MySQL volgens mij (nog?) niet. Dus uitprogrammeren in een loopje dan maar...
Gewijzigd op 28/07/2010 21:51:14 door Aad B
 
- SanThe -

- SanThe -

28/07/2010 21:52:19
Quote Anchor link
Roboroads PHP op 28/07/2010 16:19:30:
Is er een manier om met een mysql_query op te vagen op welke rij bijv naam = Ro staat?


Welke rij? Welke rij van wat?
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

28/07/2010 22:07:58
Quote Anchor link
ik heb al wat mensen,
Dit werkt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
$it
= 1;
$resrank = mysql_query("SELECT id FROM accounts ORDER BY punten DESC");
while($rankrow = mysql_fetch_assoc($resrank)){
if($rankrow['id'] == $_SESSION['id']){
$rank = $it;
}
else{
$saveit = $it;
$it = $saveit + 1;
}
}

?>
 
Aad B

Aad B

28/07/2010 22:09:36
Quote Anchor link
$saveit = $it;
$it = $saveit + 1;
deze doublure is onnodig.
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

28/07/2010 22:11:30
Quote Anchor link
Aad B op 28/07/2010 22:09:36:
$saveit = $it;
$it = $saveit + 1;
deze doublure is onnodig.


Iknow, het kan ook gewoon met $it = $it++;
Dacht ik..?
 
- SanThe -

- SanThe -

28/07/2010 22:22:29
Quote Anchor link
Ja, dat kan.

Tevens kan je de while() verlaten als je het antwoord hebt gevonden met break;
Verder zoeken is namelijk nutteloos.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$it
= 1;
$resrank = mysql_query("SELECT id FROM accounts ORDER BY punten DESC");
while($rankrow = mysql_fetch_assoc($resrank))
{

    if($rankrow['id'] == $_SESSION['id'])
    {

        break;
    }

    $it++;
}

echo 'Rank is: ' . $it;
?>
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

28/07/2010 22:23:58
Quote Anchor link
ója! Break, Die zocht ik al ^^
Danku!
 
Pim -

Pim -

28/07/2010 23:09:14
Quote Anchor link
Dit kan handiger.
Ik weet alleen niet of het werkt, ben niet zo goed in subqueries.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
    count(*)
FROM
    account
WHERE
    punten >= (SELECT punten FROM accounts WHERE id = $_SESSION['id']
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

29/07/2010 00:08:49
Quote Anchor link
Nice thinking Pim!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?

$result
= mysql_query("SELECT count(*) AS rank FROM accounts WHERE punten >= (SELECT punten FROM accounts WHERE id = '".$_SESSION['id']."')");

print 'Rank is: '.mysql_result($result,0,'rank');

?>
Gewijzigd op 29/07/2010 00:09:28 door Pieter van Linschoten
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.