Ranking 's nachts bijwerken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan DS

Jan DS

10/07/2010 17:04:27
Quote Anchor link
Bij vele online games worden de statistieken pas om middernacht geupdatet.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Is het de moeite waard?

PHP hulp

PHP hulp

18/05/2021 20:19:32

Ruben Portier

Ruben Portier

10/07/2010 17:09:39
Quote Anchor link
Bedoel je dat je een script wil de telkens om middernacht wordt uitgevoerd?
Je zou hier een cron voor kunnen gebruiken. Linux support dat, maar Windows niet. Je hebt daar wel programma's voor.
Je kan ook gewoon iets maken met php die je 1x aanroept en dan automatisch oneindig door laat laden.

Dus je maakt dan iets van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if(time == '24:00')
?>

Maar dan moet je met timestamp maken dat je de tijd in die vorm geëchoed krijgt he.
Daarvoor moet je dan ook iets hebben als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
while(1 < 2)
?>

Wat er voor zal zorgen als 1 lager is dan 2 voer alles uit wat erin staat.
En omdat het een while-statement is zal hij blijven lopen.

Mark D

Mark D

10/07/2010 17:57:45
Quote Anchor link
@Ruben Je 'oplossing' van een oneindige loop gaat niet werken, aangezien php een max_execution_time heeft. Deze valt wel op te hogen, maar ooit zal het script stoppen. Ook wordt de serverbeheerder niet blij van zo'n loop en moet er constant een browser openstaan die de 'oneidige' loop openhoudt

@TS Kijk zoals ruben zegt idd eens naar cronjobs, of in het geval van windows is er met de task scheduler ook wel iets te regelen.

Stefan Candan

Stefan Candan

10/07/2010 17:59:39
Quote Anchor link
Of ergens opslaan wanneer de laatste update was. En dan een script bij het inloggen invoeren om te checken of er al 24 uur voorbij is, en dan updaten.

Mark D

Mark D

10/07/2010 18:04:48
Quote Anchor link
@Stefan Ik weet niet hoe het script van de TS in elkaar steekt, maar ik stel me bij de ratings updaten een vrij lang proces voor met het nodige rekenwerk. Als dat zo is is het niet handig om dit door een user request te laten updaten, aangezien dan 1 user heel lang moet wachten tot zijn request is voltooid, terwijl hij bij zijn weten enkel een scorelijst opvraagd. Het hangt er een beetje vanaf hoe intensief het script is.

Ruben Portier

Ruben Portier

10/07/2010 19:15:33
Quote Anchor link
Men zegt altijd zo weinig mogelijk cron jobs. Alleen als het nodig is.
Wel hier lijkt mij een cron job zeker van pas. Maar als je niet beschikt over een linux pc of een programma die dat script uitvoert geraak je volgens mij niet veel verder.

Niels K

Niels K

10/07/2010 21:09:13
Quote Anchor link
"Bij vele online games worden de statistieken pas om middernacht geupdatet."

Lees dit eens: http://development.blog.markkazemier.nl/

Richard van Velzen

Richard van Velzen

11/07/2010 13:40:01

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.