Rare versie van Windows Xp Home?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark D

Mark D

10/06/2008 17:50:00
Quote Anchor link
Ik heb gisteren een pc gekregen van een vriend waar windows xp home op draait. Hij wil graag dat ik hier een server van maak. Het probleem is nu dat ik geen enkel programma kan runnen, ik kan geen gebruikers toevoegen of verwijderen en ik kan niet in het apparaatbeheer.

Mijn vriend heeft bij het kopen geen account gekregen ofzo die deze rechten wel heeft.

Wat kan het probleem zijn, en hoe los ik het op?

Alvast bedankt,
Mark
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:09:19
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

10/06/2008 17:53:00
Quote Anchor link
Windows heeft rare fratsen, een herinstallatie moet ditr oplossen, maar als het toch enkel een server wordt is het te overwegen om Linux te gebruiken?

Why buy a car with the hood welded shut? (Linux the maintainable OS)
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

10/06/2008 17:57:00
Quote Anchor link
in inlogscherm op ctrl+alt+del drukken(eventueel 2x)

en dan inloggen als administrator.
Heb je geen wachtwoord, PM me dan ff.

trouwens, als je onder windows verder wilt werken (wat ik voor een webserver niet begrijp, als 'gewone' pc begrijp ik het wel), adviseer ik je toch echt Windows XP.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

10/06/2008 18:40:00
Quote Anchor link
Wat ook kan werken, tijdens het opstarten vlak na het POST-SCREEN op F8 drukken. Vervolgens de pc in veilige modus opstarten.. Dan kun je inloggen als Administrator (mits die niet beveiligd is met een onbekend wachtwoord). Dan kun je een nieuw gebruikersaccount toevoegen of de rechten van bestaande accounts aanpassen.
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

10/06/2008 18:43:00
Quote Anchor link
zelfde principe als mijn suggestie.

Mocht je het inlogscherm niet zien, die kun je oproepen met windows-toets+L (windows-toets is die met dat vlaggetje en start(bij mij))

mocht je het wachtwoord niet weten, die kun je resetten -> PM mij even (of mag ik dat hier posten??)
 
Mark D

Mark D

11/06/2008 16:43:00
Quote Anchor link
Probleem is inmiddels opgelost. Was een vreemde combo van virussen die voor problemen zorgde. Administrator was trouwens beveiligd ;)

Mark
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.