Raster veld.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »
Jelte

jelte

23/12/2005 14:26:00
Quote Anchor link
Hallo mede PH'ers.

ik heb een raster veld gemaakt (denk aan je wiskunde schrift/papier)
Url raster: http://testacount.lxhost.com/CEraster.html

ik wil iets maken zodat je ergens bijv. Cell A7 kan invullen en dat het vakje A7 dan een rode achtergrond krijgt.

dat invul formuliertje krijg ik wel voor elkaar maar die regel ik dat de cell kleur dan nadat je de cordinaten heb ingevult automatisch de kleur van de cell verandert.

en ik zoek een Tag waarmee ik automatich alle variabelen langsloopt en vergelijkt of het de goeie is..

alvast bedankt:P
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:50:22
 
Jelte

jelte

23/12/2005 14:36:00
Quote Anchor link
Plz wees eens lief en geef een ziek zwak en misselijk jochie van 15 een helpend antwoord :P (slijm..slijm)
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

23/12/2005 14:38:00
Quote Anchor link
ik weet hoe of wat je er verder mee kan/wil doen, maar je kan het op 2 manieren doen

met javascript of php

javascript: maak een functie die wordt uigevoerd zodra je op 'OK' klikt en iets hebt ingevuld (zonder page refresh)
echter javascript staat niet bij alle gebruikers aan

php: je voert het getal in, klikt op ok en dan laadt je dezelfde pagina in php alleen hij ziet nu welke waarde je hebt ingevuld en kleurt dit vakje rood

maar dan moet je wel je raster dmv php genereren

als je wat meer informatie geeft over hoe je het raster maakt, of dat hett statische html is en of je met js of php wilt werken dan kan ik wel ff een voorbeeldje maken
Gewijzigd op 23/12/2005 14:39:00 door Mischa Gorinskat
 
Jelte

jelte

23/12/2005 14:45:00
Quote Anchor link
Het raster is met CSS en HTML ik wil eigelijk verder met PHP dat lijkt me het leukst heb je de link al bekeken nogmaals de link: http://testacount.lxhost.com/CEraster.html

bedoel je dat ik voor elke cell een mini script moet maken?

Is er ook een een teken in PHP waar mee je iegelijk OF zegt..? want dan ik makelijk de variablen laten doorlopen

mvg Jelte,
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

23/12/2005 14:55:00
Quote Anchor link
een teken om of te zeggen in php is: OR of || (ik gebruik meestal de laatste)

Maar als je je raster helemaal in html en css hebt gemaakt, statisch en niet dynamisch, dan zijn er een aantal mogelijk heden

je maakt 1 loopje die controleert welke waarde je hebt ingevuld en als ie de dan de juiste waarde heeft geeft je die een "style="background-color: red;" mee. dit is wel geen al te nette oplossing, maar het werkt wel, als je me nou kunt zeggen waarvoor je dat wilt hebben, dan kan ik je beter helpen, want het is echt gemakkelijker met javascript
 
Jelte

jelte

23/12/2005 15:02:00
Quote Anchor link
Tjah waarvoor wil ik het hebben whaha nouja voor de lol ik zag me wiskunde en zat wat vakjes in te vullen en toen kwam ik op het idee om dat gemakkerlijke en digitaal te doen LOL

ik wil het ook maken om spelendewijs te leren...:P
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2005 15:11:00
Quote Anchor link
Hoi Jelte,

waarom wil je de waarde van een vakje invullen?
Is het niet handiger om hem gewoon aan te klikken om hem van kleur te laten veranderen?
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

23/12/2005 15:13:00
Quote Anchor link
ohzo, tja als je php wilt leren dan heeft javascript weinig nut he :)

maar dan stel ik voor om eerst eens je raster dmv een php loopje te genereren, dat is leerzaam en handig voor als je dalijk wilt gaan kijken welk veld gekozen is

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
// aantal velden horizontaal
$i = 8;
// array met alle letters
$letters = array(a,b,c,d,e,f,g,h,i,j,k,l,m,n,o,p,q,r,s,t)
// tel hoeveel letters
$aantal = count($letters);
// maak een loopje die zolang doorgaat totdat je alle letters hebt gehad.
for ($a=0; $a<=$aantal; $a++)
{
  
}

?>


nou ja ik heb het nu ff plotseling heel druk :P maar ik maakt het vanavond wel af, als niemand anders je al geholpen heeft he :)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2005 15:15:00
Quote Anchor link
@ Mischa: vanaf PHP 4.1.0 kun je die eerste array ook maken met range ('a', 'i'). Ik denk dat er in jouw voorbeeld ook enkele quotes om de elementen van je array moeten.
 
Jelte

jelte

23/12/2005 15:20:00
Quote Anchor link
Danke schon leute daar kan ik wat mee :D

Nog een vraagje kan ik niet gewoon 2 loopjes maken een voor de letters en een voor de cijfers?
Gewijzigd op 23/12/2005 15:23:00 door jelte
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

23/12/2005 15:41:00
Quote Anchor link
@jan ja ok, maar ik heb ff snel wat in elkaar geflanst :), maar dat met range wist ik niet, erg handig wel

@jelte ja 2 loopjes is wel zo handig, maar hoe je dat dan met je output gaat doen moet jezelf even uitzoeken, 1 loopje voor de letters met daarin 1 loopje voor de cijfers... zoiets en dan moet je even goed kijken naar de <tr> en <td> tags, dat je die niet doorelkaar haalt
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2005 15:41:00
Quote Anchor link
Ja, een for loop in een andere maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$letters
= range ('a', 'i');
$n = count ($letters);
$cijfers = 8;

for ($i = 1; $i <= $cijfers; $i++) {
  for ($j = 0; $j < $n; $j++) {
  // echo waardes
  }
}

?>
 
Jelte

jelte

23/12/2005 16:20:00
Quote Anchor link
Echt gaaf deze info had ik net nodig allemaal Maare als je nog iest weet wat ik nog niet weer zeg het maar
 
Jelte

jelte

23/12/2005 16:36:00
Quote Anchor link
@ mischa
haha nee dat weet ik al..:) heb HTML en CSS al redelijk onder controle ;) danke voor de tip
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

23/12/2005 16:42:00
Quote Anchor link
Ik zou zelf een array voor het hele veld maken...
Dan krijg je dus bijvoorbeeld zo'n array: $veld['A'][2];

Die vullen met dat for loopje, is denk ik makkelijker om daarna de waardes op te halen...

Of het werkt is een andere verhaal, is het eerste wat in mij opkwam
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

23/12/2005 16:45:00
Quote Anchor link
@jelte
nou ja ik neem inderdaad wel aan dat je het verschil tussen tr en td kent, maar ik bedoel als je alles in een loopje zet moet je om de zoveel tijd ook een tr en /tr gebruiken, daar probeerde ik je op te wijzen

maar ik vind het fijn dat je nu genoeg weet om aan de slag te kunnen, succes ermee
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.