read title tag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jo Ro

Jo Ro

31/01/2011 22:27:31
Quote Anchor link
Alle pagina's bevatten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $page_title="blablabla"; ?>

<here the body content>

De index pagina:
...
<header>
<title>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $page_title; ?>
</title>
</header>

<body>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
       $page
= $_GET['page'];
       if (!empty($page)) {
          $page .= '.php';
          include($page);
       }

       else {
          include('home.php');
       }

    ?>

</body>
...

Hoe kan ik de title tag VOOR de pagina zelf laten weergeven. Ik ben nieuw met php, het is hier mijn 1de post. De code kwam ik ergens op internet tegen...

Zeg mij aub niet zoals op ander fora dat het een sh*t code is zonder mij een oplossing te geven. Zonder het title tag probleem werkt het perfect.

Bedankt voor het lezen en bedankt voor het wijzen in de goede richting.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:39:43
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

31/01/2011 22:32:16
Quote Anchor link
Wat bedoel je precies?
Ik snap je vraag niet
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

31/01/2011 22:38:09
Quote Anchor link
Als je de pagina opslaat in het database, kunt je de bijbehorende titel ook opslaan in het database en die oproepen op elke pagina.

Dit doe ik ook op mijn Weblog:

<title>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
        if(!empty($result->title)) {
            echo $result->title.' | ';
        }
elseif(empty($result->title)) {
            NULL;
        }
        ?>
Overdatum.nl
</title>

Als ik op de hoofdpagina ben zie ik gewoon de naam van mijn website, en als ik in een topic / blog / review zit, zie ik de titel daarvan naast de website naam.
Gewijzigd op 31/01/2011 22:39:11 door www JdeRuijterNL
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

31/01/2011 22:41:09
Quote Anchor link
Ik zou het zo doen :

Zet die variable in config.php ofzoiets en roep die met include op
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 22:41:37
Quote Anchor link
<header> is geen html, je bedoelt <head> neem ik aan.

De code is inderdaad niet veilig. Doe voor de gein eens page=index in de url.

Je zal vóór de html $page_title reeds moeten kennen. Je zal dus iets moeten verzinnen zodat ook de content in een $var komt en die dan later op de juiste plaats in een echo stoppen.
 
Jo Ro

Jo Ro

31/01/2011 22:42:17
Quote Anchor link
Wat ik bedoel: ik wil het "blablabla" van de aparte pagina weergeven in de header van de index pagina. VOOR de weergave van de pagina. Het is geen log en ik gebruik geen database.

Het moet toch mogelijk zijn de titel tag eerst in te lezen en dan de eigenlijke pagina? Of heb ik het miss?

Edit

@ShanThe
Zeker bedoel ik <head>. Maar WAT moet ik verzinnen? Ik heb het ooit voor elkaar gegregen maar weet niet meer hoe...
Gewijzigd op 31/01/2011 22:45:08 door Jo Ro
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

31/01/2011 22:43:48
Quote Anchor link
Ow en je kan de haakjes bij de include weghalen :) die zijn onnodig

Toevoeging op 31/01/2011 22:45:31:

Iemand gaat naar je website dan word de pagina geladen
Dan kan title dus ook al niet gelezen zijn tijdens het laden word alles gelezen
 
Jo Ro

Jo Ro

31/01/2011 22:46:22
Quote Anchor link
haakjes weg betekend de title tag wordt weergegeven?
 
Wouter J

Wouter J

31/01/2011 22:46:49
Quote Anchor link
- SanThe - op 31/01/2011 22:41:37:
<header> is geen html, je bedoelt <head> neem ik aan.

De header-tag is een HTML5 tag, dus wel een geldig html tag.
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 22:48:12
Quote Anchor link
Die 'else' en 'elseif' dingen met die NULL, wat is daar de bedoeling van? Volgens mij is dat gewoon overbodige onzin.

Toevoeging op 31/01/2011 22:49:09:

Wouter J op 31/01/2011 22:46:49:
- SanThe - op 31/01/2011 22:41:37:
<header> is geen html, je bedoelt <head> neem ik aan.

De header-tag is een HTML5 tag, dus wel een geldig html tag.


Is dat zo, dat is dan nieuw voor mij.
 
Wouter J

Wouter J

31/01/2011 22:55:31
Quote Anchor link
- SanThe - op 31/01/2011 22:48:12:
Is dat zo, dat is dan nieuw voor mij.

Ja. Het mooie van deze tag is dat je hem meerdere keren kunt gebruiken, dus als echte header (i.p.v. <div id="header">) of als titel in een article tag, enz.
http://w3schools.com/html5/tag_header.asp
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 22:59:01
Quote Anchor link
Wouter J op 31/01/2011 22:55:31:
- SanThe - op 31/01/2011 22:48:12:
Is dat zo, dat is dan nieuw voor mij.

Ja. Het mooie van deze tag is dat je hem meerdere keren kunt gebruiken, dus als echte header (i.p.v. <div id="header">) of als titel in een article tag, enz.
http://w3schools.com/html5/tag_header.asp


Even gekeken, maar het moet hier dus wel degelijk <head> zijn en geen <header>.
 
Jo Ro

Jo Ro

31/01/2011 23:01:38
Quote Anchor link
Hoe dan ook ik geef een voorbeeld. Dat is de site waar ik de index code met else elsif dingen met null en overbodige onzin gebruik:

http://www.multitekst.eu/index.php?page=home

Zoals te zien is, alle pagina's hebben dezelfde title tag.
Hier is de link naar de home page:

http://www.multitekst.eu/home.php

Zoals te zien is in de source code - niets behalve content code. Hier gaat het mij om. hier will ik de title tag invoegen en in de index pagina laten weergeven.

Dat is alles wat ik vraag. Onzin of niet maakt mij niet uit. Geef mij anders een zinnig code en een oplossing.

Ik zie op internet fora dat beginners alleen afgekraakt worden en geen oplossing aangeboden wordt of dat allen omheengedraaid woordt... Niet leuk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 23:37:15
Quote Anchor link
Je kunt toch gewoon in je home.php pagina zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $page_title; ?>


Of bedoel je dat niet?
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2011 23:44:51
Quote Anchor link
- SanThe - op 31/01/2011 22:41:37:
Je zal vóór de html $page_title reeds moeten kennen. Je zal dus iets moeten verzinnen zodat ook de content in een $var komt en die dan later op de juiste plaats in een echo stoppen.


Heb je wel gelezen?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 23:46:50
Quote Anchor link
Tegen mij?
 
- SanThe -

- SanThe -

01/02/2011 00:06:34
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/01/2011 23:46:50:
Tegen mij?


Haha, nee, tegen Jo Ro.

Ik heb even een test gedaan en dat werkt prima.

In home.php zet je dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$title
= 'TITEL';

$var = '<h2>Wat is MultiTekst?</h2>
..... dus alle benodigde tekst .....
<p>Ontdek zelf de voordelen en word klant.</p>'
;

return $var;
?>


En dan in index.php zet je dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$content
= include('home.php');
?>


<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html lang="nl">

<head>
<title><?php echo $title; ?></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
....
</head>

<body>
....
</div>

<a name="content"></a>
<div id="content" class="content">
<?php
echo $content;
?>

</div>
....
</html>
 

01/02/2011 00:08:53
Quote Anchor link
Vanwaar die return?
 
- SanThe -

- SanThe -

01/02/2011 00:18:24
Quote Anchor link
Karl Karl op 01/02/2011 00:08:53:
Vanwaar die return?


De return geeft de inhoud van $var mee. En die wordt dus in $content gezet. Het werkt een beetje als een functie die wat teruggeeft. Het nut is dat je de tekst nu in een variabele hebt zitten en die dus overal in een echo kan zetten.

Edit: Ik snap nu waarom jij dit vraagt. Het is inderdaad hier niet noodzakelijk. Maar ik heb met het voorbeeld op php.net zitten testen en daar zetten ze het direct in een echo. Dus echo include('home.php'); en dan kan je niet zonder de return.
Gewijzigd op 01/02/2011 00:22:48 door - SanThe -
 

01/02/2011 00:20:44
Quote Anchor link
- SanThe - op 01/02/2011 00:18:24:
Karl Karl op 01/02/2011 00:08:53:
Vanwaar die return?


De return geeft de inhoud van $var mee. En die wordt dus in $content gezet. Het werkt een beetje als een functie die wat teruggeeft. Het nut is dat je de tekst nu in een variabele hebt zitten en die dus overal in een echo kan zetten.

Owja ik zie het. Java debuggen en dit gaat niet goed samen :+).
 
- SanThe -

- SanThe -

01/02/2011 00:23:50
Quote Anchor link
@Karl: Zie ook even mijn edit .
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.