Rechten systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jeroen metselaar

jeroen metselaar

06/11/2007 17:05:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben bezig met een kaartverkoopsysteem en zou daar graag hele simpele rechten op toe willen passen.
Het systeem kan toevoegen, bewerken, verwijderen.
En de rest van de functies zijn niet van belang.
Nu wil ik het zo maken dat er 2 groepen komen (admins, users).
Wat moeten de rechten kunnen?

Admin:
Toevoegen
Bewerken
Verwijderen

Users:
Toevoegen

Wie zou mij hier uitleg over kunnen geven het schijnt heel makkelijk te zijn maar ik snap er niks van.

B.v.d.
JamLaMin
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 10:32:53
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/11/2007 17:23:00
Quote Anchor link
Bijvoorbeeld na het inloggen in een sessievariabele de status van een gebruiker opslaan. Afhankelijk van de waarde van deze variabele kunnen ingelogde gebruikers bepaalde acties uitvoeren.

Standaard kunnen alle gebruikers dus toevoegen, maar als de status aangeeft dat een gebruiker een admin is, komen de opties bewerken en verwijderen ook beschikbaar...
 
Jeroen metselaar

jeroen metselaar

06/11/2007 18:05:00
Quote Anchor link
Zou je daar mee kunnen helpen want ik ben echt nog een beginner in php.
Daarom heb ik tijdje terug dit script laten maken door vriend alleen hij heeft er nu heel lang geen tijd meer voor.
Hij levert het strax af dat alles werkt en de rest moet ik zelf regelen dus ook dit rechten systeem.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/11/2007 18:14:00
Quote Anchor link
Tja, dan hangt het er natuurlijk maar net vanaf hoe dat script van die vriend in elkaar zit. Hoe werkt het loginsysteem, hoe wordt de informatie opgeslagen in de database, etc.

Dit script aanpassen zal echter niet het moeilijkste zijn. In de tabel waar de gebruikers opgeslagen worden zul je in een extra kolom de status van een gebruiker op moeten slaan.

Bij het inloggen zul je deze status uit de database op moeten halen en in een sessievariabele moeten zetten. Iets in de trend van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// Als inloggen gelukt is:
$sql = "SELECT status FROM gebruikers WHERE id = ".$gebruiker_id;
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($res);
$_SESSION['status'] = $row['status'];
?>


Vervolgens zul je aan de hand van deze opgeslagen status moeten bepalen of een gebruiker ook mag bewerken en verwijderen...
 
Jeroen metselaar

jeroen metselaar

06/11/2007 18:42:00
Quote Anchor link
Zou het mogelijk zijn je via msn te kunnen spreken?
Dat gaat namelijk wat makkelijker anders moet ik steeds de vragen posten.
Dan kan ik je meteen de bestanden sturen.
Stuur maar pm met adres als het goed is.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/11/2007 18:43:00
Quote Anchor link
Mag ik me er even mee bemoeien? De hele filosofie achter dit forum is dat iedereen van iedereen kan leren.
 
- SanThe -

- SanThe -

06/11/2007 18:45:00
Quote Anchor link
Problemen en oplossingen horen op het forum, niet via msn. Op deze manier kunnen anderen ook meedenken of misschien wel hun eigen probleem oplossen.

Edit: Wat zijn we het weer eens Jan. Vriend. ;-))
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/11/2007 18:59:00
Quote Anchor link
Ik kan niet anders doen dan me bij Jan en SanThe aansluiten...
 
Jeroen metselaar

jeroen metselaar

06/11/2007 19:05:00
Quote Anchor link
Ja ok was ik even vergeten haha
Dan gaan we lekker door op het forum.
 
Jeroen metselaar

jeroen metselaar

06/11/2007 19:08:00
Quote Anchor link
Ik ga even kijken hoe alles word weggeschreven en jullie horen het zo
 
- SanThe -

- SanThe -

06/11/2007 19:10:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 
Jeroen metselaar

jeroen metselaar

06/11/2007 19:13:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 06.11.2007 19:10:
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.


Ja sorry dacht even dat er verwijder functie was. de berichten kunnen wel weg die 2 dan he.

Maar laten we weer on-topic gaan.
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

06/11/2007 20:13:00
Quote Anchor link
Ik heb eentje liggen, een cms.. Alleen hij is niet gratis en ik kan je niet verder helpen met het toevoegen van de scripts, puur een cms systeem die naar jouw eisen voldoen en nog wat extra functies.
 
Jeroen metselaar

jeroen metselaar

07/11/2007 16:51:00
Quote Anchor link
Nee het blijft hobby en ik wil het wel gratis houden.
Ik denk er nog even over en kom mischien over een tijdje wel weer terug op dit topic doormiddel van een nieuw topic.

Bedankt,
m.v.g

Jeroen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.