Rechten toekennen aan webuser (apache)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris Avontuur

Chris Avontuur

17/11/2008 16:59:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het installeren van Claroline, een e-learning systeem. Hier voor moest ik tijdens de installatie schrijfrechten zetten op de hele directory zetten. Gelukkig bleek bij verder naspeuren op de claroline site dat ik alleen voor een aantal sub directories de webuser (volgens mij apache) schrijfrechten hoef te geven. Weet iemand hoe ik dit doe?
Ik heb geen rechten als root op de unix server maar kan alleen via ftp. Niet via de webuser maar via de ftp user.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:32:05
 
Kalle P

Kalle P

17/11/2008 18:09:00
Quote Anchor link
Als je een beetje een normaal ftp programma hebt dan doe je rechtermuisknop op een map of file en dan kies je voor CHMOD / rechten of eigenschappen en daar staat dan wel zoiets en dan kies je voor 755 bv. Als dat niet kan moet je bij je hosting klagen
 
Chris Avontuur

Chris Avontuur

21/11/2008 21:25:00
Quote Anchor link
Klopt maar dan heeft de ftp user schrijfrechten... in mijn geval moet de gebruiker apache schrijfrechten hebben. En om bij alle bestanden de rechten op 777 te zetten dat gaat me 'iets' te ver!
 
- SanThe -

- SanThe -

21/11/2008 23:30:00
Quote Anchor link
Wat voor mappen zijn dat?
 
Chris Avontuur

Chris Avontuur

24/11/2008 16:06:00
Quote Anchor link
het gaat de mappen van het e-learning systeem Claroline
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.