Refresh na opdracht/order

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Co Vanenwijk

Co Vanenwijk

25/04/2021 06:15:24
Quote Anchor link
Beste heren (en dames),

Ik post zelden hier wat, door dat de meeste vragen waar ik tegenliep hier al eerder zijn gevraagd en altijd netjes beantwoord werden.

Maar op een of andere manier kom ik er niet uit... misschien zoek ik op de verkeerde steekwoorden, misschien is het iets anders.

Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben bezig met een eigengebruik php-systeempje waar een order lijst herladen moet worden.

Aan de balie kant wordt er een nieuwe order ingevoerd en bij de order pickers moeten deze uitgevoerd worden. Dit komt in een order lijst te staan waaruit er gepicked wordt. Omdat er ook vanaf de telefoon door de buitendienst medewerker ook input gegeven kan worden heb ik gekozen voor een online omgeving.

Nu is het zo dat er piek momenten zijn en rustige uren. Omdat ik de server niet onnodig wil overbelasten gooi ik er geen meta-refresh in van 1 seconden. Maar bij piek momenten is een refresh van bijvoorbeeld 1 minuut weer te traag. Ook het onnodog refreshen op daluren wil ik voorkomen.

Ik ben dus opzoek naar een manier om de pagina refresh te activeren na het invoeren van een nieuwe order. (Voor de duidelijkheid: dit gebeurd dus op 2 verschillende plekken, invoer en uitlezen)

Simpel gezegd: invoer (computer 1) zorgt voor een trigger die de pagina moet refreshen(op computer 2).

Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Ik ben zelf wel kundig op PHP- maar Java, ajax etc een heel stuk minder, maar denk toch haast dat ik het in die hoek moet zoeken.

Het is vast heel simpel en het zou vast wel een naam hebben maar ben al een tijdje aan het zoeken voor een oplossing maar heb hier vast niet de juiste steekwoorden of benaming voor.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:33:08
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/04/2021 08:00:26
Quote Anchor link
Je zoekt (bijvoorbeeld) een combinatie van polling en server-sent events. Dit artikel legt dat goed uit:

https://www.html5rocks.com/en/tutorials/eventsource/basics/

En dit is een voorbeeld van server-sent events in PHP:

https://github.com/mdn/dom-examples/tree/master/server-sent-events
 
Co Vanenwijk

Co Vanenwijk

25/04/2021 09:36:44
Quote Anchor link
Beste Ward, dank je wel voor je antwoord. Inderdaad een kant van programmeren waarin ik mij nog niet verdiept had. Ik kom ook termen als 'websockets', 'long lolling etc. tegen.

Ik ga mij hier verder in verdiepen. Maar als er mensen zijn die nog andere opties / invalshoeken hebben; let me know.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/04/2021 13:45:28
Quote Anchor link
'Long polling' bedoel je ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.