Refreshen van top frame

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Mik PHP

Mik PHP

08/02/2011 17:56:25
Quote Anchor link
Hey allemaal!

Ik zit met een kleine vraag waar ik via google geen antwoord op kan vinden.
Echter weer ik ook niet of het mogelijk is, maar ik heb in mijn website ergens
een iframe staan van 1px bij 1px met een transparente achtergrond.
In dit iframe word om de 30 seconden gecheckt of de ingelogte gebruiker een alert
heeft ontvangen. Dit gaat via een meta die om de 30 seconden refresht.

Als het script ziet dat de ingelogte gebruiker een alert heeft, dan moet hij
de website, dus het top frame om maar even te zeggen, refreshen.
Ik heb dit al geprobeerd door simpel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<meta http-equiv="refresh" content="30" target="_top" />


te gebruiken, maar dit heeft geen effect. Ik maak weinig gebruik van meta,
dus zal me gods niet weten hoe ik dit kan oplossen. Hopelijk een van jullie wel.

Groetjes,
Mik
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:56:05
 
- SanThe -

- SanThe -

08/02/2011 18:37:47
Quote Anchor link
Werkt header('..url..') niet gewoon?
 
Mik PHP

Mik PHP

09/02/2011 03:17:35
Quote Anchor link
Weet ik niet, ik denk dat dat alleen het iframe refresht.. maar ik zal et proberen
 
TJVB tvb

TJVB tvb

09/02/2011 09:53:17
Quote Anchor link
Ik zou het gebruik van een iframe direct afraden. Maar je hebt javascript nodig om een ander frame te herladen.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/02/2011 11:12:21
Quote Anchor link
Mochten mensen eens stoppen met reacties als "Zoek eens op Google", zonder verder een link of niets ...
dan kunnen mensen stoppen met standaard te moeten melden dat ze al eens op Google hebben gezocht.

Ik zal eens zien wat ik kan doen, voor je. Momentje.
 
The Force

The Force

09/02/2011 11:27:16
Quote Anchor link
Kris Peeters op 09/02/2011 11:12:21:
Mochten mensen eens stoppen met reacties als "Zoek eens op Google", zonder verder een link of niets ...
dan kunnen mensen stoppen met standaard te moeten melden dat ze al eens op Google hebben gezocht.

Ik zal eens zien wat ik kan doen, voor je. Momentje.

Eh, niemand zegt dat hier en het is altijd goed om aan te geven wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen. Vereiste volgens mij zelfs. Irrelevant om dit te vermelden dus.

OT: dit is wel een zeer lelijke oplossing voor je situatie. Een transparante 1x1 iframe die refreshed. Is het nu zo belangrijk om de refresh functionaliteit ook te kunnen bieden aan mensen die javascript uit hebben staan? Tenzij het je main functionaliteit is lijkt het mij een beetje ver gaan. Anyhoe, volgens mij heb je echt javascript nodig om dit werkend te krijgen. En als je dan toch al JS gebruikt kan je net zo goed een timer zetten en om de tijd een ajax request doen.

Edit: dan kan je ook zorgen dat je pagina niet gerefreshed wordt maar dat je op de pagina de wijzigingen maakt.
Gewijzigd op 09/02/2011 11:28:27 door The Force
 
Johan Dam

Johan Dam

09/02/2011 12:20:30
Quote Anchor link
Volgens mij is het inderdaad niet mogelijk om zonder js zulke dingen te doen. Ik snap de wens om een iframe met een meta-refresh te gebruiken maar ik denk toch dat je beter naar javascript kan gaan. Krijg je mooiere en, vooral, meer mogelijkheden.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/02/2011 13:20:35
Quote Anchor link
- $top en $content juist zetten.
- Zie dat de iframe telkens de zelfde id heeft als zijn name

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
$top
        = 'top.php';
$content    = 'content.php';

$body = '<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//NL" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
  <head>
    <link rel="shortcut icon" type="image/gif" href="favicon.gif"/>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
    <title> IFRAME refreshen </title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
    <script>
    
    function refresh_iframe (name) {
      var f = document.getElementById(name);
      f.contentWindow.location.reload(true);
    }
    </script>

  </head>
  <body>
    <iframe id="top" name="top" src="'
. $top .'"></iframe>
    <iframe id="content" name="content" src="'
. $content .'"></iframe>
    <input type="button" class="refresh_button" value="Refresh" onclick="refresh_iframe(\'top\')"/>
  </body>
</html>'
;

echo $body;
?>
Gewijzigd op 09/02/2011 13:22:47 door Kris Peeters
 
TJVB tvb

TJVB tvb

09/02/2011 13:32:22
Quote Anchor link
@Kris waarom plaats je nu alles in een iframe? Dat maakt het alleen nog maar slechter.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/02/2011 14:09:08
Quote Anchor link
Omdat dat nu net de vraag is van Mik tH
Een systeem vinden waardoor je een iframe kan refreshen.

Bij deze dus een voorbeeld van een pagina met twee iframes, waarbij je ziet dat de ene iframe wordt ververst; de andere niet.

Vraag -> antwoord

Tja, en dan zien we wel wat daar precies mee moet gebeuren en of hiermee kan verder gewerkt worden
Gewijzigd op 09/02/2011 14:11:05 door Kris Peeters
 
TJVB tvb

TJVB tvb

09/02/2011 14:18:04
Quote Anchor link
Hij heeft het over 1 iframe en jij gaat er meteen twee gebruiken.
Zijn vraag geeft mij het idee dat hij de content in de gewone pagina heeft staan en niet ook in een iframe.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/02/2011 14:42:36
Quote Anchor link
... en hoor je me ergens zeggen dat hij absoluut 2 iframes moet gebruiken?
Het gaat om het principe
 
Mik PHP

Mik PHP

09/02/2011 15:22:27
Quote Anchor link
Wow, had even niet door dat dit topic nog actief was.. Maar goed.
Ik wil inderdaad niet 2 iframes gebruiken..

Mijn website staat dus niet in een iframe, maar ik heb in mijn website een klein
iframepje die om de 30 seconden refresht en dan checkt hij telkens weer doormiddel van php of de ingelogte gebruiker een alert heeft ontvangen. Als die gene dat heeft, dan moet de website (waar dat kleine iframpje dus in zit) refreshen, zodat het lid het alert bericht meteen ziet. Ik weet niet of je je content een id kan geven.. Lijkt me niet, maar goed dat zou alles wel oplossen.

Toevoeging op 09/02/2011 15:31:17:

EDIT:

Of is hier misschien een leuk AJAX / jquery script voor?
 

09/02/2011 17:23:06
Quote Anchor link
Kijk eens omhoog.
 
Mik PHP

Mik PHP

09/02/2011 18:53:39
Quote Anchor link
Kijk eens omlaag.. Zoals ik al zeg wil ik niet mn hele website in iframes gaan doen
 

09/02/2011 18:58:10
Quote Anchor link
Kris Peeters oplossing kan gewoon aangepast worden, dat kan je zo uitvinden met Firebug o.i.d.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.