regellengte e-mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2013 21:43:19
Quote Anchor link
Goedenavond,

Een vraagje. Op php.net lees ik dat iedere regel van de $message van een e-mail maximaal 70 karakters mag zijn. Om dit te bewerkstelligen wordt deze oplossing aangedragen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$message
= wordwrap($message, 70, "\r\n");
?>

Geldt dit voor plain text messages, of voor html messages, of voor beiden? Indien dit ook voor html messages geldt, levert dit dan geen problemen op met tags die worden "doorgeknipt"?
Gewijzigd op 03/07/2013 21:43:35 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 14:26:08
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/07/2013 00:25:42
Quote Anchor link
niemand?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/07/2013 01:03:13
Quote Anchor link
Jazeker wel...

Ik heb even geinformeerd in een hulplijn, en het lijkt er op neer te komen dat de meeste mail-programma's deze tekens zelf al toevoegen. Ik heb vaker mails gestuurd in plain-text die langer waren dan 70 tekens, en nooit problemen gehad.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/07/2013 01:09:00
Quote Anchor link
Thanks Aar. Ik begrijp alleen niet of dit alleen voor plain-text mails geldt of ook voor html mails.

Ik kan deze code toevoegen: wordwrap($message, 70, "\r\n")

mail($to, $subject, wordwrap($message, 70, "\r\n"), $headers);

Maar kan het dan zo zijn dat bijv een tekst ineens wordt afgebroken of een html-tag? Dus dat er zoiets gebeurt:

<p>Via deze mail willen wij u attenderen op onze <str
ong>spectaculaire actieprijzen</strong>. Kom <class="visi
t_our_store">naar de winkel</class>!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/07/2013 01:52:36
Quote Anchor link
Die kans zit erin, maar persoonlijk zou ik die hele wordwrap() niet gebruiken.
Geen idee of phpMailer of Swiftmailer er wat mee doet, maar ook daar kan je wellicht naar kijken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/07/2013 02:14:43
Quote Anchor link
Naja, ik vind het vaag. In principe kan whitespace geen kwaad, maar ik vraag me dus af wat er gebeurt als je een html-tag doormidden breekt...

Waarom eigenlijk niet even testen vraag ik me nu af...

Als ik dit doe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$test
  = '<strong>hoi</str' . PHP_EOL;
$test .= 'ong>';
echo $test;
?>

... dan wordt 'hoi' gewoon dikgedrukt weergegeven. In de broncode zie je dan dit:

<strong>hoi</str
ong>

Blijkbaar werkt t dus gewoon...!
 
- SanThe -

- SanThe -

05/07/2013 06:30:49
Quote Anchor link
Ik geloof dat die lengte-beperking niet echt belangrijk meer is. Volgens mij komt dit nog uit de DOS-tijd. Als je toen een regel had die langer dan 80 tekens was liep de tekst rechts gewoon van je scherm af en was dus niet te achterhalen.
 
Wouter J

Wouter J

05/07/2013 08:31:32
Quote Anchor link
Quote:
Blijkbaar werkt t dus gewoon...!

Beetje vlugge conclusie, je element is geopend en daarom wordt hij dikgedrukt weergegeven. Het gaat er om of hij goed is afgesloten. En ik kan je vertellen dat dit nooit gaat werken.

Oplossing: tekst wrappen voordat je ze tussen tags zet
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/07/2013 14:41:44
Quote Anchor link
@SanThe: weet je dat zeker? Moet ik het dan gewoon NIET wrappen?

@Wouter: dat kan toch helemaal niet als je een compleet html bestand hebt? Dat lijkt me ondoenlijk.
 
- SanThe -

- SanThe -

05/07/2013 16:12:40
Quote Anchor link
Zeker weten doe ik het niet.
Maar dat wat ik zei over de DOS-tijd is een feit. Heb ik zelf meegemaakt.
En met de hedendaagse mails heb ik nog nooit problemen gehad als de tekst langer is dan 80 chars.
Gewijzigd op 05/07/2013 16:13:54 door - SanThe -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/07/2013 16:36:07
Quote Anchor link
@SanThe: oké... jij gebruikt dus uberhaupt geen wordwrap?
 
Marvin H

Marvin H

05/07/2013 16:41:04
Quote Anchor link
Waarom niet gewoon PHPmailer gebruiken :) werkt als een tiet...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/07/2013 16:44:50
Quote Anchor link
@Marvin: omdat ik het zelf wil maken :-)
 
- SanThe -

- SanThe -

05/07/2013 17:00:32
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 05/07/2013 16:36:07:
@SanThe: oké... jij gebruikt dus uberhaupt geen wordwrap?


Nee.
Ik denk dat er alleen problemen kunnen ontstaan als de ontvanger een 'plain text' emailprogramma heeft. En wie heeft dat nu nog? De meeste mensen weten waarschijnlijk niet eens wat dat is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/07/2013 18:05:35
Quote Anchor link
Neej, dat klopt inderdaad. Maar stuur jij dan al jouw berichten als HTML, ook als er geen HTML in staat?

(Als het alleen voor plain text geldt, kan ik natuurlijk ook die wordwrap alleen op de plain-text toepassen.)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.