Regels in .htaccess dynamisch opbouwen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Clauw

Sam Clauw

04/04/2011 13:14:10
Quote Anchor link
Hallo allen,

m'n vraag voor vandaag staat in feite al in de topictitel omschreven: is het mogelijk om IN de .htaccess file enkele regels dynamisch op te bouwen met PHP? Ik heb namelijk een 100-tal nieuwsberichten in mijn database en had deze titels graag als onderdeel van mijn URL gewild. Bijvoorbeeld:

http://www.mijnhomepage.nl/nieuws/2011/nieuwtje-van-de-dag-slaat-iedereen-met-verbazing

"Nieuwtje van de dag slaat iedereen met verbazing" zou dus de titel van mijn nieuwsbericht zijn. Aangezien ik al over de 100 nieuwsberichten zit, is het nogal vervelend om bij elk nieuwtje de .htaccess open te doen en een extra regel bij te voegen.

Tijdens het Googlen heb ik nergens een oplossing voor dit probleem gevonden, dus ik vrees er wat voor dat het nieut mogelijk is. Klopt dit? Of bestaat er eventueel een andere manier van werken? Alvast bedankt voor de tip(s)!
Gewijzigd op 04/04/2011 13:27:14 door Sam Clauw
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:27:44
 
TJVB tvb

TJVB tvb

04/04/2011 14:06:13
Quote Anchor link
Ik denk dat je even moet zoeken op .htaccess rewrite of mod rewrite, je kunt namelijk gewoon parameters gebruiken.
 
Remco van der Heijden

Remco van der Heijden

04/04/2011 15:52:22
Quote Anchor link
Je zou

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
RewriteEngine On

RewriteCond %{REQUEST_URI} !-d
RewriteCond %{REQUEST_URI} !-f
RewriteRule (.*)      index.php [L]
[/CODE]

Kunnen gebruiken en vervolgens de rest in php met $_SERVER["REQUEST_URI"] ophalen.
Gewijzigd op 04/04/2011 15:53:20 door Remco van der Heijden
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.