Regex limiteren van aantal lettergebruik

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dave van Doorn

Dave van Doorn

04/05/2020 16:23:25
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik gebruik een website met Wordpress. Ik probeer in een invulveld het nodige aan limieten te creëren in een regex string. Moet zeggen of niet zeker ben of ik de juiste vaktermen gebruik. Ik ben geen diehard programmeur, maar ben altijd bereid om op onderzoek en proberen uit te gaan.

In een string voor een invulveld heb ik het volgende (zie de code hieronder), wat goed werkt tot nu toe en praktisch ook de standaard string is van de plugin. De standaard heb ik aangevuld met een aantal "lelijke woorden". Die lelijke woorden ga ik nog uitbreiden.

Quote:
case 'only_letters_numbers':
$attr .= 'pattern="^(?!(.*kut.*|.*KUT.*|.*lul.*|.*LUL.*)$)[A-Za-z0-9\s.-]+"';
$attr .= ' title="' . __( 'Only letters and numbers', 'woocommerce-product-addons' ) . '"';
break;


Deze strings zorgen ervoor dat ik alle letters en alle cijfers kan laten gebruiken. Nu heb ik ook twee lelijke woorden op de 'blacklist' gezet dus.

Maar, ik wil deze bestaande string uitbreiden met het limiteren van letters. Bijvoorbeeld:
De letter W wil ik maximaal 4 keer laten invullen. De Letter E wil ik max 8 keer laten invullen. etc
Voor mij is het van cruciaal belang dat dit het mogelijk maakt. Ik bedruk potloden en van elke letterteken heb ik verschillende aantallen.

Nu weet ik dat je o.a. letters kan beperken in de volgende regex: [W]{4}|[E]{8}| etc.
Alleen krijg ik het niet werkend. Heb de afgelopen dagen veel gezocht en geprobeerd. Maar waarschijnlijk door mijn onwetendheid krijg ik het niet toegepast in mijn bestaande string en werkend. Ook heb ik geprobeerd om bv de kleine letter toe te voegen zoals: [Ww]{4}|[Ee]{8}| Maar omdat de basis functie al niet werkt, zal deze al helemaal niet werken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1