regex met php double quote

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan K

Johan K

12/08/2008 22:18:00
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik zit een beetje vast met een stukje code die ik uit een broncode van een html document wil halen.
Ik wilde dit doen met reguliere expressies maar het wil niet echt lukken.
Ik heb nooit echt vaak reguliere expressies gedaan, dus ik weet er nog niet zo heel erg veel van af.

Ik leer het wel stukje voor stukje, maak je daar maar geen zorgen om :)

Dit is een gedeelte uit de broncode:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<td valign = "top">
<span>
<span class="rankingData">Homepage:</span>
<br>
<div id = "homePage">
<b class="small">
www.ditiseenwebsite.nl
</b>
</div>


Ik heb hier de partern:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
e">\r\n<b class="small">\r\n(.*)


Ik gebruik een programmatje (RegexBuddy) dat helpt bij het testen van regex, hij vind dit wel dus het probleem ligt hem aan PHP.

En ik denk dat het de double quotes zijn, nu heb ik gelezen dat je die moet escapen, maar met 2 of 3 escapes wil hij nog steeds niets gematched.

Ik probeer de URL uit dit stukje broncode te halen.

Kan iemand mij vertellen waar de fout zit, en vertellen hoe ik dat kan verbeteren?

Alvast bedankt,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan K
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:20:25
 
Storeman storeman

storeman storeman

13/08/2008 00:21:00
Quote Anchor link
het lijkt me niet verstandig om met \r\n te werken, dit geeft niet altijd een goede match, gebruik liever \s (whitespace).

Daarnaast zul je een identifier moeten toevoegen om multi-line te matchen, volgens mij doet php dat niet standaard. Kijk ook eens op http://www.regular-expressions.info/


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
class=\"small\">\s(.*)\s</b>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.