Regular Expression

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 09:00:33
Quote Anchor link
Halllo,

ik ben totaal niet technisch, maar heb 2 regular expressions nodig om een verwijzing te doen naar een specifiek type pagina van een website. Eenmalig eigenlijk. Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben en iemand kan helpen.

De structuur van de site is als volgt:

1. domein: ww.domein.nl
2. Categorie: ww.domein.nl/categorie.html waarbij er verschillende soorten categorieën zijn, heren, dames, kids om maar wat te noemen
3. Subcategorie: ww.domein.nl/categorie/subcategorie.html waarbij er weer verschillende soorten subcategorieën zijn. Truien, broeken etc

Ik zoek dus als eerste een regular expression waarmee ik alle pagina's "vang" bij 2 (op categorieniveau) EN alle pagina's bij 3 (subcategorieniveau). En dat indien mogelijk in 1 regular expression. Als dat onmogelijk is dan in 2.

En nog een niveau dieper is het als volgt:

4. Product dat direct onder de categorie hangt: ww.domein.nl/categorie/productnaam-roze.html
5. Product dat onder de subcategorie hangt: ww.domein.nl/categorie/subcategorie/productnaam-roze.html
Voor 4 en 5, dus alle productpagina's, zoek ik ook een regular expression. Maar dat kunnen dus honderden verschillende producten zijn met uiteenlopende namen zonder logica.

Ik hoop dat dit duidelijk is verwoord en dat iemand hierbij kan assisteren.

Mijn dank is groot!
Roy
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:10:23
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/11/2017 09:53:31
Quote Anchor link
Dit zou het moeten doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/^ww.domein.nl\/(.+?)(?:\/(.+?))?(?:\/(.+?))?\.html$/

Als er alleen een categorie is zit die in match[1], een evt. sub-categorie in match[2], een evt-evt productnaam in match[3]
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
$r
= '/^ww.domein.nl\\/(.+?)(?:\\/(.+?))?(?:\\/(.+?))?\\.html$/';
preg_match($r,'ww.domein.nl/categorie.html',$match);
print_r($match);
/* Array
(
    [0] => ww.domein.nl/categorie.html
    [1] => categorie
) */

preg_match($r,'ww.domein.nl/categorie/subcategorie.html',$match);
print_r($match);
/* Array
(
    [0] => ww.domein.nl/categorie/subcategorie.html
    [1] => categorie
    [2] => subcategorie
) */

preg_match($r,'ww.domein.nl/categorie/subcategorie/productnaam-roze.html',$match);
print_r($match);
/* Array
(
    [0] => ww.domein.nl/categorie/subcategorie/productnaam-roze.html
    [1] => categorie
    [2] => subcategorie
    [3] => productnaam-roze
) */

?>

Ik neem overigens aan de het www (3x w) ipv ww moet zijn.
Gewijzigd op 15/11/2017 09:54:47 door Rob Doemaarwat
 
Ivo P

Ivo P

15/11/2017 09:54:57
Quote Anchor link
hoe herken je het verschil tussen (3) subcategorie.html en (4) productnaam-roze.html? Ziet er in de laatste altijd een "-" ?
 
Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 10:04:50
Quote Anchor link
Super, bedankt! Ja, idd 3x w. Ik snap het nog niet helemaal..

Ik wil hier http://prntscr.com/haolnt een code plaatsen en ik heb 2 codes nodig.

1. Eén code die matcht met categorie EN subcategorie (dat zijn de zogenaamde productoverzichtpagina's, daar mogen dus geen productpagina's inzitten). Voorbeeld: http://prntscr.com/haoolg en http://prntscr.com/haootm

2. Eén code die matcht met alleen productpagina's. Dus alleen maar pagina's waar je een product in je winkelwagen kan stoppen. Zoals http://prntscr.com/haophz

groet!



Toevoeging op 15/11/2017 10:09:20:

Ivo P op 15/11/2017 09:54:57:
hoe herken je het verschil tussen (3) subcategorie.html en (4) productnaam-roze.html? Ziet er in de laatste altijd een "-" ?



Lastige, de "-" komt bijna altijd wel voor, maar is niet 100% zeker. En hij komt ook voor in de subcategorie. Zie voorbeeld: categoriepagina http://prntscr.com/haorbq en productpagina: http://prntscr.com/haorjf
Gewijzigd op 15/11/2017 10:18:53 door Roy Roy
 
Ivo P

Ivo P

15/11/2017 10:20:29
Quote Anchor link
ik snap je voorbeeldlinkjes niet: die eindigen niet op .html? en hebben maar 1 kreet?

Maar ik begrijp uit je tekst dat er geen verschil tussen 3 en 4 zit.
 
Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 10:29:14
Quote Anchor link
In die linkjes zit een prt screen en daar zie je de URL in en die eindigen wel op html. Zie je die? Het zijn deze links: http://www.steppinout.nl/heren/lounge-pants.html en
http://www.steppinout.nl/heren/lounge-pants/lounge-pants-00003220-20.html

Ik begrijp niet wat je bedoelt met "1 kreet"..

En wat betreft het verschil tussen 3 en 4: producten hangen zowel aan de categorie als aan de subcategorie. Ik kan een groene heren trui vinden onder www.domein.nl/heren/groene-trui.html maar ook onder www.domein.nl/heren/truien/groene-trui.html maar hij zou ook nog kunnen hangen onder www.domein.nl/heren/truien-en-vesten/groene-trui.html

:)
Gewijzigd op 15/11/2017 10:37:29 door Roy Roy
 
Ivo P

Ivo P

15/11/2017 10:37:41
Quote Anchor link
"1 kreet": "haorjf"

Als je linkjes in je post wilt gebruiken als toelichting, ,dan kun je die natuurlijk ook gewoon typen, ipv een screenshot op een andere server plaatsen en dan een link daarnaartoe plaatsen....

Houdt je verhaal wel zo leesbaar.

--
anyway: ik zie nog steeds geen verschil tussen 3 en 4.

Lijkt me handiger om in plaats daarvan de url op te splitsen op de /.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $parts = explode('/',$_SERVER['REQUEST_URI']); ?>


Als er maar 1 element is (of als $part[0] op .html eindigt), dan is dat de categorie.

else:
als deel 2 op .html eindigt (danwel, count($parts)==2), dan is deel 1 ook de categorie, en deel 2 is de subcat, of een artikel.
Dan zul je in je database moeten zoeken of deel 2 voorkomt als subcategorie. Zo niet, dan is het een artikel.
 
Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 10:41:09
Quote Anchor link
Ivo P op 15/11/2017 10:37:41:


Als je linkjes in je post wilt gebruiken als toelichting, ,dan kun je die natuurlijk ook gewoon typen, ipv een screenshot op een andere server plaatsen en dan een link daarnaartoe plaatsen....

Houdt je verhaal wel zo leesbaar.



Dank voor de tip! Ik had mijn reactie uitgebreid terwijl jij een reactie gaf. Dat maakte het al wat duidelijker denk/hoop ik
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/11/2017 10:42:03
Quote Anchor link
@Ivo: Het is altijd iets van categorie(/sub-categorie(/product-naam)).html (de stukken tussen (...) zijn steeds optioneel). Dat kun je dus prima herkennen: 1e stuk = categorie, 2e stuk = sub-cat, 3e stuk = product (als ze d'r zijn). Dat is ook precies wat mijn reg-ex doet (even alleen het optionele stukje - zit er 2x in):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
(?:\\/(.+?))?

(          )? -> dit stuk is optioneel (ivm vraagteken d'r achter)
 ?:           -> dit stuk wil ik niet terugzien in de matches
   \\/        ->   ivm deze forward slash die ik niet wil zien
      (.+?)   -> dit is de match die ik zoek (? = non-greedy = zo kort mogelijk =
                   niet de productnaam bij de sub-cat trekken)
 
Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 11:02:42
Quote Anchor link
Top Rob! Maar (nogmaals, ik heb NUL technische ervaring... Dus sorry als je het voor moet kauwen:)

Welk stukje code heb ik nu nodig om te laten zoeken op overzichtpagina's? (zoals http://www.steppinout.nl/heren/lounge-pants.html) en welk stukje code heb ik nu nodig om te laten zoeken op productpagina's? (zoals http://www.steppinout.nl/heren/lounge-pants/lounge-pants-00003220-20.html)
 
Ivo P

Ivo P

15/11/2017 11:18:33
Quote Anchor link
In de vraag staat ook:
Quote:
4. Product dat direct onder de categorie hangt: ww.domein.nl/categorie/productnaam-roze.html


en ik zie geen verschil tussen
ww.domein.nl/categorie/productnaam-roze.html
en
ww.domein.nl/categorie/roze-producten.html

De eerste zou één product zijn, en de tweede de subcategorie met roze producten.

Maar naar mijn idee is een regex hier overbodig: je weet dat je op de / moet splitten.
Uit het aantal gevonden delen weet je al of het gaat om 1 categorie, of in het geval van 3 delen om een cat/ sub-cat / product combinatie.

Alleen in het geval van 2 delen zul je een lijst met sub-categorieën moeten raadplegen om te zien of het een subcat is, of anders een product.

Waarbij eventuleel nog de combinatie "subcat" horend bij "cat" bekeken kan worden.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/11/2017 11:23:27
Quote Anchor link
O, verrek, nou zie ik 'm. Ik had alleen die bij 5 gezien. Tsja, dan wordt het lastig, en zul je toch een lookup in de database moeten doen (is het product of een categorie). Dan is jouw oplossing net zo handig (ivm de opmerking over een "verwijzing" + reg-ex had ik het vermoeden dat het misschien in een mod_rewrite achtige constructie moest komen, en dan is een reg-ex wel handig).

@Roy: het is 3x hetzelfde stukje code (preg_match()), alleen aan de hand van het format van de URL geeft ie een array met 2, 3, of 4 "matches" terug (waarbij de 1e - nummer 0 - altijd de volledige match is).
Gewijzigd op 15/11/2017 11:26:09 door Rob Doemaarwat
 
Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 12:19:40
Quote Anchor link
Dank jullie beiden. Ik ga het lezen en proberen te begrijpen. Ik gebruik het om een heatmap te maken voor een categoriepagina en een prodictpagina in een saas programma en moet daar simpelweg 1 veld invullen. zie http://prntscr.com/haqe8f

Dank!
 
Ivo P

Ivo P

15/11/2017 12:21:16
Quote Anchor link
Waarom moeten we dan Japanse vrouwen gaan daten?

Toevoeging op 15/11/2017 12:25:41:

maw: je vindt zelf waarschijnlijk je linkjes naar externe sites heel handig, maar die staan vol reclame en andere rotzooi.

Je kunt ook je vraag slimmer stellen.

Als je in je openingspost gewoon het hele verhaal vertelt, krijg je geen oplossingen waar je niets aan hebt. Je oorspronkelijke vraag vermeldt niets over een externe site die iets met die regex moet doen.

Maar je gaat dit niet in 1 regex vangen. Dat wil zeggen: als je onderscheid tussen een product en subcategorie nodig hebt.
 
Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 12:36:57
Quote Anchor link
Bedankt voor je terugkoppeling Ivo. Slimmer de vraag stellen kon ik niet, dan had ik het gedaan. Elke dag leren we meer, ieder op zijn eigen manier.

Ik ga dan nadenken over drie dingen:

1. Hoe kom ik aan een regex voor de externe site die alleen alles op subcategorieniveau pakt http://www.steppinout.nl/heren/lounge-pants.html
2. Hoe kom ik aan een regex voor de externe site die alle productpagina's onder dat subcategorieniveau pakt: http://www.steppinout.nl/heren/lounge-pants/lounge-pants-00003220-20.html

Daarmee zou ik dan ook heel blij zijn.

en

3. Waarom inderdaad die Japanse vrouwen.. Denk dat ik daar wel wat van kan vinden :)
 
Ivo P

Ivo P

15/11/2017 12:39:16
Quote Anchor link
Rob heeft, denk ik, een oplossing aangedragen.
Het lastige is alleen dat je niet een eenduidige url hebt.

Maar maakt dat uit voor de site waar je die regex moet invullen?
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/11/2017 13:11:45
Quote Anchor link
Als een productpagina altijd barst van de nummers op het eind, dan kun je daar met een reg-ex ook nog wel weer wat mee.
 
Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 13:21:39
Quote Anchor link
Ik ga het proberen, maar aangezien dit voor mij soort hocus pocus is moet ik de tijd nemen het te begrijpen. Ik weet niet eens hoe ik de code van Rob moet lezen en wat ik zou moeten kopiëren.

Ik had verwacht/of gehoopt dat ik een simpel stukje tekst zou krijgen, copy paste klaar. Maar zo werkt het helaas niet kom ik nu achter.

Ik kan geen plaatjes bijvoegen op dit forum vandaar dat ik dat plaatje met zo'n prtscrn linkje laat zien steeds (daar staat dan inderdaad reclame bij).

Maar er staat dus "Enter page URL - URL Regular Expression" en dan 1 klein invulveld met daarin "e.g. \/pages\/[^\/]+

In ieder geval dank voor het meedenken!



Toevoeging op 15/11/2017 13:27:15:

Rob Doemaarwat op 15/11/2017 13:11:45:
Als een productpagina altijd barst van de nummers op het eind, dan kun je daar met een reg-ex ook nog wel weer wat mee.


Nee, kan je niet vanuit gaan helaas.. Dit gaat om het analyseren van bezoekersgedrag op specifieke pagina's. Ik laat de tool data verzamelen van categoriepagina's en van productpagina's. Beiden hebben een andere functie en oop beiden gedragen bezoekers zich anders. Met die regex vertel ik de tool wat wat is. Het hoeft ook niet compleet te zijn, zolang ze maar niet door elkaar heen lopen.
 
Ivo P

Ivo P

15/11/2017 13:34:00
Quote Anchor link
hoeveel subcategorieën heb je?

Als dat niet de spuigaten uitloopt, kun je mogelijk die nog expliciet noemen in de regex
 
Roy Roy

Roy Roy

15/11/2017 13:40:54
Quote Anchor link
ik zou het om willen draaien, hoeveel kan ik er kwijt? Ik heb er +- 40, maar als ik er 10 kwijt kan is dat beter dan niets. Hoe minder ik er kwijt kan hoe langer het duurt voor ik data heb, maar het werkt wel.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/11/2017 17:56:19
Quote Anchor link
Gewoon een single point of entry gebruiken en een router.

Alle requests leiden dan naar 1 pagina dankzij wat instellingen in de .htaccess. Laten we zeggen dat alle request naar index.php leiden waarin je een router zijn werk laat doen om de URL te ontleden en te beslissen welke controller/method er aangeroepen moet worden. In de controller laadt je dan uiteindelijk je data en je template.

Je zou dan ongeveer deze routes krijgen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
/{category} ==> ProductController::ShowCategory()
/{category}/{product} ==> ProductController::showProduct()
/{category}/{subcategory} ==> ProductController::ShowSubcategory()
/{category}/{subcategory}/{product} ==> ProductController::showProduct()

De volgorde waarin je de routes behandeld is heel belangrijk en zal bepalen welke route voorrang krijgt.

Stel:
ww.domein.nl/etenswaar/brood

Is brood dan een artikel of is het een subcategory ? Zou allebei kunnen toch?
Laat je nu de router de route /{category}/{product} als eerst behandelen dan zal die matchen en wordt de showProduct() method aangeroepen en dus een productpagina geladen.

Verander je de volgorde van de routes, bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
/{category}/{subcategory} ==> ProductController::ShowSubcategory()
/{category}/{product} ==> ProductController::showProduct()


dan zal hij eerst /{category}/{subcategory} pakken en wordt de ShowSubcategory() aangeroepen in plaats van showProductWithCategory()

Hoe kom je aan zo een systeem? Het handigste is om een kant en klaar framework te pakken. Bijvoorbeeld CakePHP.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.