replace file - critical error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

23/01/2008 19:17:00
Quote Anchor link
Ik wil een bepaald php bestand vervangen door een nieuwere versie, maar om de een of andere vreemde reden geeft hij met FileZilla iedere keer een Critical Error, ook met WS_FTP geeft hij een 550 error, en als laatste heb ik het hosting CP nog geprobeerd, maar ook daar een fout.

Je zou denken dat het in de rechten zit, alle mappen staan op 755, alleen het ene bestand blijft op 644 staan, ookal wijzig ik hem, dan wordt die wijziging niet doorgevoerd.
Ik weet dus niet of het daar in zit, maar dat bestand moet eigenlijk wel zo snel mogelijk geupdate worden.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 23:25:52
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

23/01/2008 19:26:00
Quote Anchor link
vraag aan je hoster, miss kunnen ze daar wel dat fixe!
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

23/01/2008 19:35:00
Quote Anchor link
dat is het probleem, het is mijn eigen server, dedicated. Dus zal het zelf op moeten lossen ;)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/01/2008 19:38:00
Quote Anchor link
Controleer eens wie de owner van dat bestand is. Als PHP de eigenaar van het bestand is, dan zou je met chmod() de bestandsrechten kunnen wijzigen...

ps. Op je eigen server zou je ook de file permissies via de command line aan kunnen passen en goed kunnen zetten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

23/01/2008 19:49:00
Quote Anchor link
als owner staat er ftp, maar dat staat bij alle bestanden, ook degene waar ik nog wel kan uploaden.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/01/2008 19:53:00
Quote Anchor link
Hmm, dan zou het toch mogelijk moeten zijn om als user 'ftp' de chmod van dat bestand aan te passen.

Ik heb zelf te weinig verstand van werken met de commandline, maar ik denk dat je op internet wel voldoende over het aanpassen van bestandrechten via de commandline moet kunnen vinden?
 
- SanThe -

- SanThe -

23/01/2008 21:06:00
Quote Anchor link
Rechten 644 is standaard. Waarom wil je de rechten veranderen?
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

23/01/2008 23:46:00
Quote Anchor link
Maybe 777 voor aanpassen van file?

Btw SanThe, sinds wanneer ben jij al bijna bij de 11000 posts :o
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

27/01/2008 16:58:00
Quote Anchor link
Ik heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen.

rechten aanpassen van het bestand kan niet, deze veranderen simpelweg niet, owner is ftp ftp.
Ik kan alle bestanden in die map niet vervangen, voor de rest wel overal op de server.
De rechten van die map zijn 777, dus daar kan het niet aan liggen.

Zou het kunnen helpen dat ik dat bestand verwijder en daarna opnieuw upload?
Ik durf dit alleen niet zo goed op de gok omdat dit bestand behoorlijk belangrijk is voor de werking van de site, en als ik het verwijder en dan niet meer terug kan zetten heb ik een behoorlijk probleem.

hoe zou ik eventueel wat dingen via de commandline kunnen doen (welke commando's etc?)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.