request class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/01/2013 20:37:29
Quote Anchor link
Hi peepz,

Ik ben een Request class aan het maken. Via deze class kan ik bijv. het domein van de opgevraagde URL opvragen, of het subdomein, en of het een beveiligde (https) verbinding betreft. De gegevens haal ik op uit de $_SERVER array. Nu had ik gewoon allemaal public funtcions gemaakt. Echter... ik realiseer me ineens dat gedurende 1 request de $_SERVER array altijd hetzelfde is. Het zou dan raar zijn als ik telkens als ik de Request class nodig heb "new Request()" zou doen.

Nu vraag ik me af wat volgens jullie de beste oplossing is. Ik zou een singleton kunnen maken, zodat je niet "$request = new Request()" doet, maar "$request = Request::getInstance()". Wat ik ook kan doen is iedere functie in de Request class static maken, zodat ik het domein bijv. als volgt opvraag: $domain = Request::getDomain();

Wat vinden jullie? En waarom?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 11:29:30
 
Wouter J

Wouter J

03/01/2013 22:35:35
Quote Anchor link
Heb je altijd maar 1 request per pagina request? Ik denk het niet, wat dacht je van subrequests?

Ik zou heel heel heel voorzichtig zijn met het gebruik van static methodes en naast een static factory method zou ik het nooit gebruiken. Je bent er nooit zeker van dat iets maar 1 keer gebruikt wordt.

Wat ik wel zou doen is de request opslaan als een shared service in je service container.
Gewijzigd op 03/01/2013 22:36:01 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/01/2013 22:37:07
Quote Anchor link
Wouter, hoe bedoel je dat? Als je een pagina aanroept, dan heb je toch altijd maar 1 $_SERVER array... één request? Wat bedoel je met subrequests?
 
Wouter J

Wouter J

03/01/2013 22:57:06
Quote Anchor link
Subrequests zijn een request binnen een request. Symfony2 heeft bijv. een forward methode, hiermee kun je intern de ene controller naar de andere forwarden zonder dat de gebruiker er iets van merkt (docs).

Iets compleet uitsluiten om maar 1 instance te hebben is naar mijn mening dus het stomste wat je kunt doen in een OO applicatie.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/01/2013 22:59:36
Quote Anchor link
Maar zelfs als je forward heb je toch nog steeds 1 en dezelfde $_SERVER array? Ik ben het met je eens dat je het niet vaak moet doen...

Maar in mijn geval gaat het dus om een request class... je hebt maar 1 request per pagina aanroep. Dan kan je in dit specifieke geval toch een singleton gebruiken?
 
Wouter J

Wouter J

03/01/2013 23:01:11
Quote Anchor link
Quote:
dezelfde $_SERVER array?

Volgens PHP wel, alleen als je een Request object gebruikt verdwijnt het idee van die PHP array, de Request klasse vervangt dat compleet.

In een subrequest wordt er weer een nieuwe request aangemaakt, andere parameters, andere locatie, ect.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/01/2013 23:05:07
Quote Anchor link
Maar ik gebruik in die request class nu juist de $_SERVER informatie om bijvoorbeeld te achterhalen via welke poort de url is aangeroepen, wat de domeinnaam is e.d.

Op het moment dat jij daadwerkelijk een nieuwe (sub)request maakt, zal de class ook weer opnieuw worden ingeladen. Ik zie het probleem dus niet helemaal, maar wellicht zie ik iets over het hoofd nu, of begrijp ik je niet helemaal.
 
Wouter J

Wouter J

03/01/2013 23:14:25
Quote Anchor link
Nee, de klasse wordt niet opnieuw geladen. De browser weet maar af van die ene request, de subrequest gebruikt alleen op de server en is niet iets wat gesupport wordt door browsers, het is een techniek vanuit server-side scripttalen.

Het probleem van een singleton is dat je nooit een nieuwe instance kan krijgen in dezelfde request, je blokkeert op die manier dus alle mogelijkheden tot uitbreiding.
Nu snap je het misschien nog niet, maar straks misschien wel en dan moet je alles weer gaan veranderen omdat je het nu zo strikt in een tunnelvisie hebt geprogrammeerd. Het is nooit goed de weg naar de toekomst te blokkeren met zoiets als singletons.

Singleton is een zogenaamd anti-pattern. Ze lijken leuk en voor beginners zijn ze leuk, maar als je serieus bezig gaat moet je ze vermijden.

Offtopic:
Leuk dat je weer aan je framework begonnen bent, heb ik ook weer een discussie maatje :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/01/2013 23:19:58
Quote Anchor link
Wouter thanks... maar kun je dan eens een voorbeeld geven van zo'n subrequest. Waar zou ik die in de praktijk voor nodig kunnen hebben?

"Het probleem van een singleton is dat je nooit een nieuwe instance kan krijgen in dezelfde request"
Nee precies, maar dat is voor die request class ook precies wat ik wil bereiken ;)


Offtopic:

Yep, deze keer zelfs op een eigen (gehuurde) VPS. Hoop dat ik deze keer een stuk verder ga komen dan voorgaande keren ;)
 
Wouter J

Wouter J

03/01/2013 23:49:14
Quote Anchor link
Quote:
Waar zou ik die in de praktijk voor nodig kunnen hebben?

Bij het afhandelen van forms. Het form wordt verzonden, je controleert of alles correct is ingevuld, slaat de gegevens op en forward je dan naar een controller die de succes message laat zien. Een forward is een redirect die je intern gebruikt, je gebruikt hem dus waar het voor de bezoeker niks uitmaakt, hij hoeft geen nieuwe url te hebben voor de succes message.

Quote:
Nee precies, maar dat is voor die request class ook precies wat ik wil bereiken ;)

Ja, dat denk je en het is misschien ook wel zo, maar in OO moet je alle mogelijkheden open houden.
Ook als je unit of functional tests gaat schrijven heb je ook per test een nieuwe class nodig, niet per request. Een artikel daarover van PHP unit test god Sebastian Bregmann: http://sebastian-bergmann.de/archives/882-Testing-Code-That-Uses-Singletons.html
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/01/2013 23:53:28
Quote Anchor link
"Een forward is een redirect die je intern gebruikt, je gebruikt hem dus waar het voor de bezoeker niks uitmaakt, hij hoeft geen nieuwe url te hebben voor de succes message."

Oké, maar dan is het nog steeds dezelfde request, maar je include een bestand. Is dat wat je bedoelt met forwarden? Of bedoel je dat je daadwerkelijk redirect naar een andere URL om de succes message te tonen? Als dat is wat je bedoelt, doe je dus feitelijk weer een nieuwe request.
 
Wouter J

Wouter J

04/01/2013 00:01:25
Quote Anchor link
Er komt weer een nieuwe request, alleen gebeurd het intern.

Mijn laatste poging tot uitleggen:

Ik heb 2 controllers:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
class PageBackendController extends Controller
{
    public function editAction($id)
    {

        // ... heel veel form maken en form afhandeling
        if ($form->isValid()) {
            // ... gegevens opslaan in db
            $this->forward('PageBackend:success', array('page' => $page->getName());
        }
    }


    public function successAction($page)
    {

        // ...
        return $this->render(...);
    }
}

?>


Als ik nu het formulier invul en op submit klik wordt de edit action aangeroepen, die slaat de gegevens op en het tonen van de success message laat hij over aan de success action.

Intern wordt nu de success controller aangeroepen met de parameters, de forward functie zou er zo uitzien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
public function forward($controller, array $parameters = array())
{

    // ...
    return call_user_func(explode(':', $controller), $parameters);
}

?>


Het is dus eigenlijk gewoon een method call in PHP, alleen wordt er een andere controller aangeroepen en wordt er op de plaats van de 3 stippen een nieuw Request object aangemaakt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/01/2013 00:10:33
Quote Anchor link
Wouter, maar zover ik het in jouw code kan zien wordt er geen nieuwe pagina aangeroepen. Er wordt dus niet daadwerkelijk een nieuwe request uitgevoerd. Ik zie een request als zijnde een URL-aanroep. Jij ziet een interne doorverwijzing ook als een request. Verschil van interpretatie denk ik.

By the way 1) Waarom forward je naar een functie in dezelfde class, ipv gewoon $this->successAction() te doen?

By the way 2) Ik gebruik PHP 5.4.9 en merk dat het niet meer uitmaak hoe ik een class-/functienaam aanroep.
$boe = new Boe(); $boe->doeIets(); levert hetzelfde resultaat op als $boe = new bOe(); $boe->DOEietS();
Dat was vroeger toch niet zo?
 
- Raoul -

- Raoul -

04/01/2013 00:12:50
Quote Anchor link
Ik zit ook met het probleem van Ozzie.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

class Iets
{
  public function anders()
  {

    return 'Iets anders';
  }
}


echo Iets::anders(); // => 'iets anders'
?>


Terwijl anders() niet eens static is!

// E: Of nee ik zit niet met hetzelfde probleem, maar het is wel een probleem xD
Gewijzigd op 04/01/2013 00:25:42 door - Raoul -
 
Wouter J

Wouter J

04/01/2013 00:15:40
Quote Anchor link
Een request is in het geval waar we nu over praten het opnieuw aanmaken van een request object.

Quote:
1) Waarom forward je naar een functie in dezelfde class, ipv gewoon $this->successAction() te doen?

Omdat de success action recht heeft op een eigen request. Dat is in dit geval natuurlijk zinloos, maar ik kan nu even op geen beter voorbeeld komen.

Quote:
Dat was vroeger toch niet zo?

Getest met PHP5.2.7 en dan werkt het ook, maar het lijkt erop alsof het een configuratie optie is (denk ik). Ik raad het in elk geval niet aan te doen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/01/2013 00:23:40
Quote Anchor link
Oké, ik bedoel met een request dus een pagina request / aanroep. Vandaar wellicht onze verschillende visie.

"...maar ik kan nu even op geen beter voorbeeld komen."

Lekker is dat :)

"Getest met PHP5.2.7 en dan werkt het ook, maar het lijkt erop alsof het een configuratie optie is (denk ik). Ik raad het in elk geval niet aan te doen."

Hmmm, ik ben er ook geen voorstander van eerlijk gezegd, maar ik weet ook niet of (en zo ja hoe) ik dit gedrag kan uitzetten. Ik vind het maar raar. Kan me niet herinneren dat ik het eerder gezien heb... maar als het bij jou ook gebeurt?? Vreemd...
 
- Raoul -

- Raoul -

04/01/2013 00:29:40
Quote Anchor link
Maar Ozzie, wat vind jij nu mooier om te doen, direct $this->successAction() of een aparte Request maken? Wat klinkt nu logischer?
Gewijzigd op 04/01/2013 00:29:54 door - Raoul -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/01/2013 00:34:00
Quote Anchor link
Raoul, uit jouw vraagstelling leid ik af dat jij de aparte request mooier vind.

Maar dan ben ik ook wel benieuwd waarom?

Waarom zou je een method, die in dezelfde class staat, laten aanroepen door een andere class? Wat ook nog eens vertragend werkt? Ik zie het nut er op dit moment (nog) niet van in, maar jij blijkbaar wel... dus vertel...
Gewijzigd op 04/01/2013 00:34:31 door Ozzie PHP
 
- Raoul -

- Raoul -

04/01/2013 00:36:25
Quote Anchor link
Dat heb je goed. Als je bezig bent met OO moet je alles vanuit een logisch oogpunt zien, $this->successAction() callen kan wel. Maar als je met requests werkt is het altijd logischer om een aparte request aan te maken en die te forwarden, want je laad als het ware een andere pagina in, en een andere pagina inladen, is dan ook weer een nieuwe request.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/01/2013 00:39:26
Quote Anchor link
Maar leg me aub dan eens uit wat jij verstaat onder een request? Wat is volgens jou een request?
 
- Raoul -

- Raoul -

04/01/2013 00:40:01
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 04/01/2013 00:39:26:
Maar leg me aub dan eens uit wat jij verstaat onder een request? Wat is volgens jou een request?

Een request? Dat is een pagina die je inlaad. Of een poging doen tot het inladen van een pagina.
 

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.