responsive webdesign

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »
 Davy Debel

Davy Debel

12/01/2013 12:46:48
Quote Anchor link
beste mensen,

Ik ben hier nieuw en zou me graag verdiepen in webdesign en zo beetje alles wat errond komt kijken.

Mijn vraag gaat over responsive webdesign, als je een website wil gaan maken die mooi oogt op een pc, ipad, smartfone. Kun je dit op een aantal manieren oplossen. waarnaar gaat jullie voorkeur en waarom?
Ikzelf ben geen voorstander van java omdat er op dit moment toch wat om te doen is omtrend security isseus (wat gebeurt er dan als de bezoeker geen java geinstaleerd heeft?).Als je een fluid grid gaat gaan gebruiken en je werkt met een schermresolutie van 1900/1080 is dit toch ook niet mooi...

zijn er tweaks die je kunt toepassen op de fluid grid of zijn er alternatieven waar ik mss eens kan naar kijken en me in verdiepen? Waar gaat jullie voorkeur naartoe...

alvast bedankt voor de respons
met vriendelijke groet
Davy
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:11:22
 
Moose -

Moose -

12/01/2013 13:07:02
Quote Anchor link
Davy Debel op 12/01/2013 12:46:48:
Ikzelf ben geen voorstander van java omdat er op dit moment toch wat om te doen is omtrend security isseus (wat gebeurt er dan als de bezoeker geen java geinstaleerd heeft?).


What is this I don't even ...
 
Wouter J

Wouter J

12/01/2013 13:22:25
Quote Anchor link
Kijk eens naar media queries.

Veel informatie: http://bradfrost.github.com/this-is-responsive
 
 Davy Debel

Davy Debel

12/01/2013 13:52:43
Quote Anchor link
Wouter J op 12/01/2013 13:22:25:
Kijk eens naar media queries.

Veel informatie: http://bradfrost.github.com/this-is-responsive


toffe link thx :)
 
Eddy E

Eddy E

12/01/2013 14:22:28
Quote Anchor link
Media-queries zijn hiervoor ontwikkeld én als enige bruikbaar.
Ga alsjeblieft niet kloten met Javascript of Java (aaaargh).

En als je toch begint: begin Mobile-First om het gelijk goed te doen :D
 
Wouter J

Wouter J

13/01/2013 20:00:02
Quote Anchor link
Quote:
En als je toch begint: begin Mobile-First om het gelijk goed te doen :D

Of om gelijk je site compleet te verpesten... De grootste medium waarmee internet bezocht wordt is nog steeds de computer, als je dan de mobiel-first variant gaat proberen doe je hetzelfde als Microsoft in Windows 8 heeft gedaan: Je creëert een geweldige applicatie voor de tablet en smartphone, maar verpest het voor de normale computer.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/01/2013 22:44:57
Quote Anchor link
Davy Debel op 12/01/2013 12:46:48:
Ikzelf ben geen voorstander van java omdat er op dit moment toch wat om te doen is omtrend security isseus (wat gebeurt er dan als de bezoeker geen java geinstaleerd heeft?).

Volgens mij maakt je een veelgemaakte fout. 'JavaScript is geen JAVA'.
Voor een 'responsive website' kan je prima uit de voeten met media-queries. Je kan hier gewoon soort statements maken waarin je bepaald wat voor styling er moet worden gebruikt bij een bepaalde resolutie die hoger/lager is dan....
 
 Davy Debel

Davy Debel

14/01/2013 23:25:04
Quote Anchor link
wel ik ga eerlijk zijn. Ik was echt van het idee dat er javascript voor gebruikt werd. Een misvatting van mij dus :) . Heb ondertussen die media-queries bekeken en nu is mijn volgende vraag wat zijn de meest voorkomende resoluties? Zijn er nog andere tutorials buiten die van W3c?

groetjes
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

14/01/2013 23:36:22
Quote Anchor link
Http://www.webdesignerwall.com/demo/media-queries/
Oranje 900px is een tablet/pc (ik zit daar nu namelijk op(galaxy 10.1 tab2)
Roze 600px (ik denk ipad mini en zulk soort apparaten)
Blauw 600px - 900px (ook tablet maar dan kleiner dan 10 inch en groter dan ipad mini)
Die laatst spreekt voor zich denk ik (iphone)...

Dit kan je op die site zelf ook testen door je browservenster te verkleinen/vergroten
Gewijzigd op 14/01/2013 23:43:47 door Keizer Webdesign
 
Wouter J

Wouter J

15/01/2013 07:43:22
Quote Anchor link
Nee, ga niet op veel voorkomende resoluties een media query maken!!

Wat je doet is het scherm van je browser verkleinen, zodra er iets verspringt en niet helemaal goed meer staat kijk je hoe breed je scherm nu is en maak je dan een 'breakpoint'.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/01/2013 11:00:11
Quote Anchor link
Het werken met grids is een goed hulpmiddel bij het maken van een responsive website. Wij maken vaak gebruik van Gridpak om een basis te maken. Moet zeggen dat ik er lekker mee kan werken. Beter dan bijvoorbeeld het 1140 grid.
 
 Davy Debel

Davy Debel

15/01/2013 19:51:15
Quote Anchor link
Elwin - Fratsloos op 15/01/2013 11:00:11:
Het werken met grids is een goed hulpmiddel bij het maken van een responsive website. Wij maken vaak gebruik van Gridpak om een basis te maken. Moet zeggen dat ik er lekker mee kan werken. Beter dan bijvoorbeeld het 1140 grid.


zal ik zeker eens goed bekijken bedankt voor de link!

:)
 
Wouter J

Wouter J

15/01/2013 19:57:58
Quote Anchor link
Ik maak gebruik van het inuit.css framework die ook een geweldig grid bevat. Het mooie daarvan is dat het geen kolommen grid is, maar een partial grid. Je praat dus niet over een ´span6´ waar van je geen idee hebt wat het betekend, maar je praat over `one-third` of `one-sixth`. Zo kun je heel snel mooie grids maken: http://inuitcss.com/2012/12/building-grid-systems-with-inuit-css/
 
 Davy Debel

Davy Debel

15/01/2013 21:19:23
Quote Anchor link
Ik heb al paar keer zo'n opbouw gezien in een site en das idd wel nog een makkelijke manier van werken denk ik.
het is wel een heel uitgebreid framework, maar wel een goeie tutorial!
bedankt...
 
 Davy Debel

Davy Debel

16/01/2013 22:43:28
Quote Anchor link
even een vraagje ik ben het script van wouter aan het nakijken en in _widths.css onderaan kom ik dit tegen

@if $responsive == true{

@include media-query(palm){
@include grid-setup("palm-");
}

@include media-query(lap){
@include grid-setup("lap-");
}

@include media-query(portable){
@include grid-setup("portable-");
}

@include media-query(desk){
@include grid-setup("desk-");


het is wss de bedoeling dat de "palm-"; "lap-" ; "portable-" ; "desk-"
ingevult worden met een bepaald px of heb ik het nu mis? ze spreken ook van een _vars.scss heb ik die dan ook nodig samen met die inuit.css?

misschien een stomme vraag, moet nog alles leren en ondervinden
groetjes
Gewijzigd op 16/01/2013 23:00:47 door Davy Debel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.