Resultaten NULL onderaan tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

02/01/2016 14:17:27
Quote Anchor link
Ik ben bezig om een overzicht te maken van uitslagen van spelers uit het verleden. Ik sorteer zodat de recentste editie als eerste komt, maar spelers die geen uitslag hebben (NULL) komen nog bovenaan. Ik heb al gezocht hoe ik dat zou moeten veranderen, maar op de één of andere manier werkt dat allemaal niet.

Quote:
SELECT voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie,

MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "13-14", uitslag_positie, NULL)) AS s2,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "12-13", uitslag_positie, NULL)) AS s3,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "11-12", uitslag_positie, NULL)) AS s4,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "10-11", uitslag_positie, NULL)) AS s5,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "09-10", uitslag_positie, NULL)) AS s6,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "08-09", uitslag_positie, NULL)) AS s7

FROM speler AS s
JOIN uitslagen AS u ON s.id = u.uitslag_naam
JOIN kalender AS k ON u.uitslag_wedstrijd_id = k.kalender_id AND u.uitslag_categorie = k.categorie AND u.uitslag_seizoen = k.seizoen

GROUP BY id
ORDER BY s1 ASC, s2 ASC, s3 ASC, s4 ASC, s5 ASC, s6 ASC, s7 ASC
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:12:02
 
Jan R

Jan R

02/01/2016 19:22:51
Quote Anchor link
1. order by toevoegen: veldnaam is not null desc
2. ipv null in de if een waarde hoger dan max mogelijks of lager dan min mogelijk naar gelang de veldmogelijkheden

Jan
 
G Jansma

G Jansma

03/01/2016 10:04:17
Quote Anchor link
1. Als ik er alleen 'ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC' van maak dan werkt het niet meer.

2. Als ik er 1000 van maak dan schrijft hij ook andere resultaten over. Als ik er -1 van maak werkt dat wel, maar dan staat de -1 nog altijd bovenaan.
 
Jan de Laet

Jan de Laet

03/01/2016 11:17:37
Quote Anchor link
Ik heb het niet geprobeerd, maar kijk hier eens:
http://stackoverflow.com/questions/2051602/mysql-orderby-a-number-nulls-last

De truc zou zijn om te sorteren op ORDER BY -veld DESC
Gewijzigd op 03/01/2016 11:17:50 door Jan de Laet
 
G Jansma

G Jansma

03/01/2016 13:33:57
Quote Anchor link
Jan de Laet op 03/01/2016 11:17:37:
Ik heb het niet geprobeerd, maar kijk hier eens:
http://stackoverflow.com/questions/2051602/mysql-orderby-a-number-nulls-last

De truc zou zijn om te sorteren op ORDER BY -veld DESC


Ik heb ongeveer alles dat er op Stackoverflow over staat al geprobeerd, maar niks werkt helaas. Dit ook niet.
 
Jan R

Jan R

03/01/2016 19:12:07
Quote Anchor link
G Jansma op 03/01/2016 10:04:17:
1. Als ik er alleen 'ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC' van maak dan werkt het niet meer.

2. Als ik er 1000 van maak dan schrijft hij ook andere resultaten over. Als ik er -1 van maak werkt dat wel, maar dan staat de -1 nog altijd bovenaan.


Extra sorteren vereist wel een komma:)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/01/2016 19:14:47
Quote Anchor link
In je query staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1

Dus je selecteert geen NULL maar 1 als het seizoen niet '14-15' is.

Overigens is het niet verstandig om dubbele aanhalingstekens te gebruiken voor strings.
Een simpele instelling in MySQL kan al tot gevolg hebben dat je een syntax error om je oren krijgt.
In standaard SQL zijn dubbele aanhalingstekens bedoeld voor het (eventueel) aangeven van identifiers (tabel-, kolomnamen etc.)
Gewijzigd op 03/01/2016 19:16:24 door Ger van Steenderen
 
G Jansma

G Jansma

03/01/2016 19:35:37
Quote Anchor link
Die 1 was een slordigheidsfoutje, die had ik inmiddels vervangen door NULL. Dat van die aanhalingstekens zal ik aanpassen, bedankt voor de tip.

@Jan R: Ik heb de ORDER BY uit de eerste post helemaal vervangen door ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC, daar mis ik toch geen komma in?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/01/2016 19:55:38
Quote Anchor link
G Jansma op 02/01/2016 14:17:27:
Ik sorteer zodat de recentste editie als eerste komt, maar spelers die geen uitslag hebben (NULL) komen nog bovenaan.

Wat versta je onder de recenste editie, dat is toch 14-15?
Dat is ook wat je nu doet in de query,s1 staat als eerste in de ORDER BY dus daar wordt als eerste op gesoorteerd, zijn de waardes gelijk dan wordt er op s2 gesorteerd, enzovoort.
Is dat niet wat je wilt?
 
G Jansma

G Jansma

03/01/2016 22:43:03
Quote Anchor link
Wat je zegt klopt inderdaad precies. Het probleem is alleen dat er spelers zijn die bijvoorbeeld in 13-14 (s2) een uitslag hebben, maar in 14-15 niet, daardoor bij s1 NULL krijgen. Vervolgens komen zij dan bovenaan bij het sorteren, boven degenen die wel een resultaat hebben bij s1.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

04/01/2016 12:44:40
Quote Anchor link
Maar dan begrijp ik niet wat er dan niet werkt aan de oplossing uit de link naar SO van Jan (de Laet).
Want als je dit doet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ORDER BY -s1 DESC, -s2 DESC

Dan krijg je de NULLs gewoon onderaan.
 
G Jansma

G Jansma

06/01/2016 22:10:01
Quote Anchor link
Toch werkt dat in dit geval niet. Als ik een streepje toevoeg werkt hij niet meer, en als ik hem weg haal wel weer.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/01/2016 19:31:08
Quote Anchor link
Wat werkt er dan niet meer?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
SELECT * FROM
(SELECT
    'Jan R' naam, NULL w1, 2 w2, 5 w3, 6 w4
UNION
SELECT 'Ger', 1, NULL, 3, 4
UNION
SELECT 'G Jansma', 1, 1, 4, 3
UNION
SELECT 'PHP Hulp', NULL, NULL, NULL, NULL
) s
ORDER BY -w1 DESC, -w2 DESC, -w3 DESC, -w4 DESC

+ --------- + ------- + ------- + ------- + ------- +
| naam      | w1      | w2      | w3      | w4      |
+ --------- + ------- + ------- + ------- + ------- +
| G Jansma  | 1       | 1       | 4       | 3       |
| Ger       | 1       |         | 3       | 4       |
| Jan R     |         | 2       | 5       | 6       |
| PHP Hulp  |         |         |         |         |
+ --------- + ------- + ------- + ------- + ------- +

Getest met Mysql 5.5 en 5.6
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

07/01/2016 21:14:05
Quote Anchor link
Maar wat gebeurt er als je ordent op -naam? Een string kun je niet negatief maken, dus ik heb het idee dat hij daarover zou struikelen. En dat is dan ook wat er bij TS aan de hand is.
 
G Jansma

G Jansma

08/01/2016 11:18:08
Quote Anchor link
Ik heb even een SQL Fiddle gemaakt met een conceptje.

http://sqlfiddle.com/#!9/f62c5/1

Als ik er -s1 DESC van maak dan geeft hij als fout: 'Reference 's1' not supported (reference to group function)'.

Als ik de Max weghaal en sorteer op -s1 DESC dan zet hij wel de NULLs onderaan, maar dan werkt het niet meer zoals ik zou willen. Kennelijk zit daar dus het probleem.
Gewijzigd op 08/01/2016 11:18:48 door G Jansma
 
Jan de Laet

Jan de Laet

08/01/2016 11:50:33
Quote Anchor link
Haal dan eens je order by in een extra SQL:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SELECT * FROM
(
  SELECT voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie,

  MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "13-14", uitslag_positie, NULL)) AS s2,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "12-13", uitslag_positie, NULL)) AS s3,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "11-12", uitslag_positie, NULL)) AS s4,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "10-11", uitslag_positie, NULL)) AS s5,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "09-10", uitslag_positie, NULL)) AS s6,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "08-09", uitslag_positie, NULL)) AS s7

  FROM speler AS s
  JOIN uitslagen AS u ON s.id = u.uitslag_naam
  JOIN kalender AS k ON u.uitslag_wedstrijd_id = k.kalender_id AND u.uitslag_categorie = k.categorie AND   u.uitslag_seizoen = k.seizoen

  GROUP BY id
)
ORDER BY -s1 DESC, -s2 DESC, -s3 DESC, -s4 DESC, -s5 DESC, -s6 DESC, -s7 DESC


Overigens is het niet netjes om GROUP BY op alleen id te doen, beter zou zijn voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie
 
G Jansma

G Jansma

08/01/2016 12:48:33
Quote Anchor link
Kijk aan, dat werkt! Bedankt voor de hulp!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.