Resultaten NULL onderaan tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

02/01/2016 14:17:27
Quote Anchor link
Ik ben bezig om een overzicht te maken van uitslagen van spelers uit het verleden. Ik sorteer zodat de recentste editie als eerste komt, maar spelers die geen uitslag hebben (NULL) komen nog bovenaan. Ik heb al gezocht hoe ik dat zou moeten veranderen, maar op de één of andere manier werkt dat allemaal niet.

Quote:
SELECT voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie,

MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "13-14", uitslag_positie, NULL)) AS s2,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "12-13", uitslag_positie, NULL)) AS s3,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "11-12", uitslag_positie, NULL)) AS s4,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "10-11", uitslag_positie, NULL)) AS s5,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "09-10", uitslag_positie, NULL)) AS s6,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "08-09", uitslag_positie, NULL)) AS s7

FROM speler AS s
JOIN uitslagen AS u ON s.id = u.uitslag_naam
JOIN kalender AS k ON u.uitslag_wedstrijd_id = k.kalender_id AND u.uitslag_categorie = k.categorie AND u.uitslag_seizoen = k.seizoen

GROUP BY id
ORDER BY s1 ASC, s2 ASC, s3 ASC, s4 ASC, s5 ASC, s6 ASC, s7 ASC

PHP hulp

PHP hulp

12/07/2025 12:21:32

Jan R

Jan R

02/01/2016 19:22:51
Quote Anchor link
1. order by toevoegen: veldnaam is not null desc
2. ipv null in de if een waarde hoger dan max mogelijks of lager dan min mogelijk naar gelang de veldmogelijkheden

Jan

G Jansma

G Jansma

03/01/2016 10:04:17
Quote Anchor link
1. Als ik er alleen 'ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC' van maak dan werkt het niet meer.

2. Als ik er 1000 van maak dan schrijft hij ook andere resultaten over. Als ik er -1 van maak werkt dat wel, maar dan staat de -1 nog altijd bovenaan.

Jan de Laet

Jan de Laet

03/01/2016 11:17:37
Quote Anchor link
Ik heb het niet geprobeerd, maar kijk hier eens:
http://stackoverflow.com/questions/2051602/mysql-orderby-a-number-nulls-last

De truc zou zijn om te sorteren op ORDER BY -veld DESC
Gewijzigd op 03/01/2016 11:17:50 door Jan de Laet

G Jansma

G Jansma

03/01/2016 13:33:57
Quote Anchor link
Jan de Laet op 03/01/2016 11:17:37:
Ik heb het niet geprobeerd, maar kijk hier eens:
http://stackoverflow.com/questions/2051602/mysql-orderby-a-number-nulls-last

De truc zou zijn om te sorteren op ORDER BY -veld DESC

Ik heb ongeveer alles dat er op Stackoverflow over staat al geprobeerd, maar niks werkt helaas. Dit ook niet.

Jan R

Jan R

03/01/2016 19:12:07
Quote Anchor link
G Jansma op 03/01/2016 10:04:17:
1. Als ik er alleen 'ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC' van maak dan werkt het niet meer.

2. Als ik er 1000 van maak dan schrijft hij ook andere resultaten over. Als ik er -1 van maak werkt dat wel, maar dan staat de -1 nog altijd bovenaan.

Extra sorteren vereist wel een komma:)

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/01/2016 19:14:47
Quote Anchor link
In je query staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1

Dus je selecteert geen NULL maar 1 als het seizoen niet '14-15' is.

Overigens is het niet verstandig om dubbele aanhalingstekens te gebruiken voor strings.
Een simpele instelling in MySQL kan al tot gevolg hebben dat je een syntax error om je oren krijgt.
In standaard SQL zijn dubbele aanhalingstekens bedoeld voor het (eventueel) aangeven van identifiers (tabel-, kolomnamen etc.)
Gewijzigd op 03/01/2016 19:16:24 door Ger van Steenderen

G Jansma

G Jansma

03/01/2016 19:35:37
Quote Anchor link
Die 1 was een slordigheidsfoutje, die had ik inmiddels vervangen door NULL. Dat van die aanhalingstekens zal ik aanpassen, bedankt voor de tip.

@Jan R: Ik heb de ORDER BY uit de eerste post helemaal vervangen door ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC, daar mis ik toch geen komma in?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/01/2016 19:55:38
Quote Anchor link
G Jansma op 02/01/2016 14:17:27:
Ik sorteer zodat de recentste editie als eerste komt, maar spelers die geen uitslag hebben (NULL) komen nog bovenaan.

Wat versta je onder de recenste editie, dat is toch 14-15?
Dat is ook wat je nu doet in de query,s1 staat als eerste in de ORDER BY dus daar wordt als eerste op gesoorteerd, zijn de waardes gelijk dan wordt er op s2 gesorteerd, enzovoort.
Is dat niet wat je wilt?

G Jansma

G Jansma

03/01/2016 22:43:03
Quote Anchor link
Wat je zegt klopt inderdaad precies. Het probleem is alleen dat er spelers zijn die bijvoorbeeld in 13-14 (s2) een uitslag hebben, maar in 14-15 niet, daardoor bij s1 NULL krijgen. Vervolgens komen zij dan bovenaan bij het sorteren, boven degenen die wel een resultaat hebben bij s1.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

04/01/2016 12:44:40
Quote Anchor link
Maar dan begrijp ik niet wat er dan niet werkt aan de oplossing uit de link naar SO van Jan (de Laet).
Want als je dit doet:
Code (php)
1
ORDER BY -s1 DESC, -s2 DESC

Dan krijg je de NULLs gewoon onderaan.

G Jansma

G Jansma

06/01/2016 22:10:01
Quote Anchor link
Toch werkt dat in dit geval niet. Als ik een streepje toevoeg werkt hij niet meer, en als ik hem weg haal wel weer.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/01/2016 19:31:08
Quote Anchor link
Wat werkt er dan niet meer?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
SELECT * FROM
(SELECT
    'Jan R' naam, NULL w1, 2 w2, 5 w3, 6 w4
UNION
SELECT 'Ger', 1, NULL, 3, 4
UNION
SELECT 'G Jansma', 1, 1, 4, 3
UNION
SELECT 'PHP Hulp', NULL, NULL, NULL, NULL
) s
ORDER BY -w1 DESC, -w2 DESC, -w3 DESC, -w4 DESC

+ --------- + ------- + ------- + ------- + ------- +
| naam      | w1      | w2      | w3      | w4      |
| G Jansma  | 1       | 1       | 4       | 3       |
| Ger       | 1       |         | 3       | 4       |
| Jan R     |         | 2       | 5       | 6       |
| PHP Hulp  |         |         |         |         |

Getest met Mysql 5.5 en 5.6

Ben van Velzen

Ben van Velzen

07/01/2016 21:14:05
Quote Anchor link
Maar wat gebeurt er als je ordent op -naam? Een string kun je niet negatief maken, dus ik heb het idee dat hij daarover zou struikelen. En dat is dan ook wat er bij TS aan de hand is.

G Jansma

G Jansma

08/01/2016 11:18:08
Quote Anchor link
Ik heb even een SQL Fiddle gemaakt met een conceptje.

http://sqlfiddle.com/#!9/f62c5/1

Als ik er -s1 DESC van maak dan geeft hij als fout: 'Reference 's1' not supported (reference to group function)'.

Als ik de Max weghaal en sorteer op -s1 DESC dan zet hij wel de NULLs onderaan, maar dan werkt het niet meer zoals ik zou willen. Kennelijk zit daar dus het probleem.
Gewijzigd op 08/01/2016 11:18:48 door G Jansma

Jan de Laet

Jan de Laet

08/01/2016 11:50:33
Quote Anchor link
Haal dan eens je order by in een extra SQL:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SELECT * FROM
(
  SELECT voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie,

MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "13-14", uitslag_positie, NULL)) AS s2,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "12-13", uitslag_positie, NULL)) AS s3,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "11-12", uitslag_positie, NULL)) AS s4,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "10-11", uitslag_positie, NULL)) AS s5,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "09-10", uitslag_positie, NULL)) AS s6,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "08-09", uitslag_positie, NULL)) AS s7

FROM speler AS s
  JOIN uitslagen AS u ON s.id = u.uitslag_naam
  JOIN kalender AS k ON u.uitslag_wedstrijd_id = k.kalender_id AND u.uitslag_categorie = k.categorie AND   u.uitslag_seizoen = k.seizoen

GROUP BY id
)
ORDER BY -s1 DESC, -s2 DESC, -s3 DESC, -s4 DESC, -s5 DESC, -s6 DESC, -s7 DESC

Overigens is het niet netjes om GROUP BY op alleen id te doen, beter zou zijn voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie

G Jansma

G Jansma

08/01/2016 12:48:33
Quote Anchor link
Kijk aan, dat werkt! Bedankt voor de hulp!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.