Resultaten NULL onderaan tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

02/01/2016 14:17:27
Quote Anchor link
Ik ben bezig om een overzicht te maken van uitslagen van spelers uit het verleden. Ik sorteer zodat de recentste editie als eerste komt, maar spelers die geen uitslag hebben (NULL) komen nog bovenaan. Ik heb al gezocht hoe ik dat zou moeten veranderen, maar op de één of andere manier werkt dat allemaal niet.

Quote:
SELECT voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie,

MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "13-14", uitslag_positie, NULL)) AS s2,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "12-13", uitslag_positie, NULL)) AS s3,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "11-12", uitslag_positie, NULL)) AS s4,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "10-11", uitslag_positie, NULL)) AS s5,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "09-10", uitslag_positie, NULL)) AS s6,
MAX(IF(uitslag_seizoen = "08-09", uitslag_positie, NULL)) AS s7

FROM speler AS s
JOIN uitslagen AS u ON s.id = u.uitslag_naam
JOIN kalender AS k ON u.uitslag_wedstrijd_id = k.kalender_id AND u.uitslag_categorie = k.categorie AND u.uitslag_seizoen = k.seizoen

GROUP BY id
ORDER BY s1 ASC, s2 ASC, s3 ASC, s4 ASC, s5 ASC, s6 ASC, s7 ASC

PHP hulp

PHP hulp

09/02/2025 22:30:34

Jan R

Jan R

02/01/2016 19:22:51
Quote Anchor link
1. order by toevoegen: veldnaam is not null desc
2. ipv null in de if een waarde hoger dan max mogelijks of lager dan min mogelijk naar gelang de veldmogelijkheden

Jan

G Jansma

G Jansma

03/01/2016 10:04:17
Quote Anchor link
1. Als ik er alleen 'ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC' van maak dan werkt het niet meer.

2. Als ik er 1000 van maak dan schrijft hij ook andere resultaten over. Als ik er -1 van maak werkt dat wel, maar dan staat de -1 nog altijd bovenaan.

Jan de Laet

Jan de Laet

03/01/2016 11:17:37
Quote Anchor link
Ik heb het niet geprobeerd, maar kijk hier eens:
http://stackoverflow.com/questions/2051602/mysql-orderby-a-number-nulls-last

De truc zou zijn om te sorteren op ORDER BY -veld DESC
Gewijzigd op 03/01/2016 11:17:50 door Jan de Laet

G Jansma

G Jansma

03/01/2016 13:33:57
Quote Anchor link
Jan de Laet op 03/01/2016 11:17:37:
Ik heb het niet geprobeerd, maar kijk hier eens:
http://stackoverflow.com/questions/2051602/mysql-orderby-a-number-nulls-last

De truc zou zijn om te sorteren op ORDER BY -veld DESC

Ik heb ongeveer alles dat er op Stackoverflow over staat al geprobeerd, maar niks werkt helaas. Dit ook niet.

Jan R

Jan R

03/01/2016 19:12:07
Quote Anchor link
G Jansma op 03/01/2016 10:04:17:
1. Als ik er alleen 'ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC' van maak dan werkt het niet meer.

2. Als ik er 1000 van maak dan schrijft hij ook andere resultaten over. Als ik er -1 van maak werkt dat wel, maar dan staat de -1 nog altijd bovenaan.

Extra sorteren vereist wel een komma:)

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/01/2016 19:14:47
Quote Anchor link
In je query staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1

Dus je selecteert geen NULL maar 1 als het seizoen niet '14-15' is.

Overigens is het niet verstandig om dubbele aanhalingstekens te gebruiken voor strings.
Een simpele instelling in MySQL kan al tot gevolg hebben dat je een syntax error om je oren krijgt.
In standaard SQL zijn dubbele aanhalingstekens bedoeld voor het (eventueel) aangeven van identifiers (tabel-, kolomnamen etc.)
Gewijzigd op 03/01/2016 19:16:24 door Ger van Steenderen

G Jansma

G Jansma

03/01/2016 19:35:37
Quote Anchor link
Die 1 was een slordigheidsfoutje, die had ik inmiddels vervangen door NULL. Dat van die aanhalingstekens zal ik aanpassen, bedankt voor de tip.

@Jan R: Ik heb de ORDER BY uit de eerste post helemaal vervangen door ORDER BY s1 IS NOT NULL DESC, daar mis ik toch geen komma in?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/01/2016 19:55:38
Quote Anchor link
G Jansma op 02/01/2016 14:17:27:
Ik sorteer zodat de recentste editie als eerste komt, maar spelers die geen uitslag hebben (NULL) komen nog bovenaan.

Wat versta je onder de recenste editie, dat is toch 14-15?
Dat is ook wat je nu doet in de query,s1 staat als eerste in de ORDER BY dus daar wordt als eerste op gesoorteerd, zijn de waardes gelijk dan wordt er op s2 gesorteerd, enzovoort.
Is dat niet wat je wilt?

G Jansma

G Jansma

03/01/2016 22:43:03
Quote Anchor link
Wat je zegt klopt inderdaad precies. Het probleem is alleen dat er spelers zijn die bijvoorbeeld in 13-14 (s2) een uitslag hebben, maar in 14-15 niet, daardoor bij s1 NULL krijgen. Vervolgens komen zij dan bovenaan bij het sorteren, boven degenen die wel een resultaat hebben bij s1.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

04/01/2016 12:44:40
Quote Anchor link
Maar dan begrijp ik niet wat er dan niet werkt aan de oplossing uit de link naar SO van Jan (de Laet).
Want als je dit doet:
Code (php)
1
ORDER BY -s1 DESC, -s2 DESC

Dan krijg je de NULLs gewoon onderaan.

G Jansma

G Jansma

06/01/2016 22:10:01
Quote Anchor link
Toch werkt dat in dit geval niet. Als ik een streepje toevoeg werkt hij niet meer, en als ik hem weg haal wel weer.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/01/2016 19:31:08
Quote Anchor link
Wat werkt er dan niet meer?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
SELECT * FROM
(SELECT
    'Jan R' naam, NULL w1, 2 w2, 5 w3, 6 w4
UNION
SELECT 'Ger', 1, NULL, 3, 4
UNION
SELECT 'G Jansma', 1, 1, 4, 3
UNION
SELECT 'PHP Hulp', NULL, NULL, NULL, NULL
) s
ORDER BY -w1 DESC, -w2 DESC, -w3 DESC, -w4 DESC

+ --------- + ------- + ------- + ------- + ------- +
| naam      | w1      | w2      | w3      | w4      |
| G Jansma  | 1       | 1       | 4       | 3       |
| Ger       | 1       |         | 3       | 4       |
| Jan R     |         | 2       | 5       | 6       |
| PHP Hulp  |         |         |         |         |

Getest met Mysql 5.5 en 5.6

Ben van Velzen

Ben van Velzen

07/01/2016 21:14:05
Quote Anchor link
Maar wat gebeurt er als je ordent op -naam? Een string kun je niet negatief maken, dus ik heb het idee dat hij daarover zou struikelen. En dat is dan ook wat er bij TS aan de hand is.

G Jansma

G Jansma

08/01/2016 11:18:08
Quote Anchor link
Ik heb even een SQL Fiddle gemaakt met een conceptje.

http://sqlfiddle.com/#!9/f62c5/1

Als ik er -s1 DESC van maak dan geeft hij als fout: 'Reference 's1' not supported (reference to group function)'.

Als ik de Max weghaal en sorteer op -s1 DESC dan zet hij wel de NULLs onderaan, maar dan werkt het niet meer zoals ik zou willen. Kennelijk zit daar dus het probleem.
Gewijzigd op 08/01/2016 11:18:48 door G Jansma

Jan de Laet

Jan de Laet

08/01/2016 11:50:33
Quote Anchor link
Haal dan eens je order by in een extra SQL:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SELECT * FROM
(
  SELECT voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie,

MAX(IF(uitslag_seizoen = "14-15", uitslag_positie, 1)) AS s1,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "13-14", uitslag_positie, NULL)) AS s2,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "12-13", uitslag_positie, NULL)) AS s3,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "11-12", uitslag_positie, NULL)) AS s4,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "10-11", uitslag_positie, NULL)) AS s5,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "09-10", uitslag_positie, NULL)) AS s6,
  MAX(IF(uitslag_seizoen = "08-09", uitslag_positie, NULL)) AS s7

FROM speler AS s
  JOIN uitslagen AS u ON s.id = u.uitslag_naam
  JOIN kalender AS k ON u.uitslag_wedstrijd_id = k.kalender_id AND u.uitslag_categorie = k.categorie AND   u.uitslag_seizoen = k.seizoen

GROUP BY id
)
ORDER BY -s1 DESC, -s2 DESC, -s3 DESC, -s4 DESC, -s5 DESC, -s6 DESC, -s7 DESC

Overigens is het niet netjes om GROUP BY op alleen id te doen, beter zou zijn voornaam, achternaam, tussenvoegsel, id, land, uitslag_positie

G Jansma

G Jansma

08/01/2016 12:48:33
Quote Anchor link
Kijk aan, dat werkt! Bedankt voor de hulp!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.