Resultaten sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

E-learningontwikkelaar

Wil jij meewerken aan de ontwikkeling van hoogwaardige leeroplossingen? En vind je het leuk om bij te dragen aan het opleiden van medewerkers van zorginstellingen die met HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg, gaan werken? Dan is dit de perfecte uitdaging voor jou! Jouw baan Je belangrijkste taak is het ontwikkelen van e-learningmodules voor specifieke doelgroepen en het inhoudelijk meedenken over en ontwikkelen van creatieve, didactische concepten voor onze klanten. Ruim 160.000 ziekenhuismedewerkers zijn straks door jóuw producten beter in staat om hun patiënten te helpen. Jouw team Als e-learningontwikkelaar ben je onderdeel van het team Documentatie dat bestaat uit

Bekijk vacature »

C# Developer/ SQL Server/ Visual Studio/Javascript

Functieomschrijving Ben jij een gedreven en enthousiaste .NET Developer (C#) met gevoel voor design en usability? Wil jij als C# Ontwikkellaar jouw skills graag inzetten op de development afdeling van een innovatieve, flexibele organisatie met een groot bereik? Lees dan snel verder! Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s;

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

Senior fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Midlevel/Sr Developer bij leverancier communicatie

Een van de grootste leveranciers van communicatieplatformen aan bijv. internationale telecompartijen is op zoek naar een nieuwe teammember: een ervaren Midlevel tot Senior .Net Developer. De organisatie werkt met de nieuwste en uitsluitend Microsoft .Net technologieën (.Net Core, Azure) en producten als Docker en Kubernetes. Zij werken in Scrum sprints met teams waar samenwerking en (persoonlijke)groei hoog in het vaandel staat. Ze zijn op zoek naar gepassioneerde .Net Developers, waarbij ervaring met bovengenoemde technologieën geen harde eis maar een pré is. Genoeg ruimte dus om ervaring hierin op te doen. Drie jaar geleden hebben zij naast hun huidige applicatie een

Bekijk vacature »

PHP Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ontwikkelaar Developer JSON PHP Laravel 5 Ontwikkelen aan de PHP applicatie (aanpassingen, verbeteringen en uitbreidingen) Mede bepalen van coding principes en standaarden. Beheren van bestaande en nieuw ontwikkelde applicaties Verlenen van support op de applicaties Proactief verbetervoorstellen doen Testen en documenteren van ontwikkelde software Functie-eisen Minimaal HBO diploma Minimaal 2 jaar relevante ervaring Ervaring met Agile, SCRUM Bekendheid met Laravel 5 / JSON / REST API's / Objectorientatie en design patterns / UnitTesting / Mocking / GIT Kennis van Drupal / Symfony / Continuous Delivery / Continuous integration is pré Bedrijfsomschrijving Je gaat als PHP Developer aan de slag

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar gezocht, academisch niveau, goed s

Ben je als .NET ontwikkelaar op zoek naar een (nieuwe) analytische uitdagende baan? Een baan waar je te maken krijgt geavanceerde wiskundige modellen? Dan zou deze organisatie je dit kunnen bieden. Voor een organisatie in Delft zijn we momenteel op zoek naar .NET ontwikkelaar met een academisch niveau en kennis of affiniteit met het bouwen van modellen, dataprocessen en applicaties in .NET C#. De organisatie houdt zich bezig met het leveren van zeer specifieke diensten voor de financiële sector en doet veel zaken met grote financiële instellingen. Het gaat hier om een kleinere organisatie van circa 15 mensen waarvan 5

Bekijk vacature »

IT Engineer

Castor Marine levert wereldwijd SATCOM en IT diensten voor de maritieme sector. Onze klanten zijn actief in de commerciële zeevaart, offshore en superjachten. SATCOM is onze corebusiness. Daarnaast leveren we oplossingen voor de complete IT aan boord. Wij bieden 24/7 wereldwijde support om klanten de best mogelijke service te bieden. Ons hoofdkantoor bevindt zich in De Meern. Daarnaast hebben we vestigingen in Groningen en Nice (Frankrijk). Voor het SATCOM en IT team in Groningen zijn we op zoek naar een ervaren IT engineer (M/V fulltime) Als IT engineer support je onze klanten wereldwijd en lever je een bijdrage aan onze

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

Software Developer / PHP

Functieomschrijving Werk jij graag in een vooruitstrevende en groeiende organisatie aan een eigen ontwikkeld platform dat door steeds meer bedrijven in Nederland gebruikt wordt? Ligt jouw passie bij software development en heb jij ervaring met PHP? Dan zijn wij op zoek naar jou voor dit bedrijf in regio Eindhoven! Je werkt samen met het ontwikkelteam aan de ontwikkeling van het platform, o.a. met Symfony, Docker, API's en Git; Je denkt mee over verbeteringen, doorontwikkeling en schaalbaarheid van het platform; Je werkt in sprints van twee weken; Je spreekt met diverse betrokkenen om samen een optimaal product neer te zetten. Functie-eisen

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

Senior Software Developer

Maak jij de cloud oplossing van Sigmax klaar voor opschaling? Zij zoeken een Senior Software Developer Functie omschrijving Zie jij het als een uitdaging om onze cloudoplossing verder door te ontwikkelen, waarbij security, usability en het schaalbaar houden van de oplossing tot je primaire takenpakket hoort? Met andere woorden ben jij in staat om samen met het softwareteam onze cloudoplossing gereed te maken voor opschaling naar meer dan 1000 klanten, zonder dat ons softwareteam daarvoor verder hoeft uit te breiden? Als Senior Software Developer ga jij je bezighouden met ASP.NET MVC, een N-Tier architectuur, SQL Server, multi-tenant, multi-language en encryptie.

Bekijk vacature »

Gezocht/Looking for: Senior .NET Developer - Rotte

Due to extensive growht of our client we are currently searching for a Senior Dot.Net Software Developer. This is for one of our clients in the digital data transformation domain. Vacature Details/ Vacancy Details Contract type: Fixed term contract Start datum/ Date of Joining: immediate (work from home during Covid-19 period) Werkervaring/experience required: Minimum of 6 years experience in a similar role (must have) Understanding of Azure DevOps (must have) Experienced in Agile/Scrum software development Deep understanding of C#, .NET, .NET Core, REST, Azure services(must have) Experience with Kubernetes or Azure Service Fabric Database knowledge (a.o SQL, CosmosDB) Pluspoints would

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Als Cloud Software Developer ga je aan de slag met onze SaaS-dienst Zorgplatform. Voor de ontwikkeling hiervan gebruiken wij Microsoft technologie. Zie jij dit als een uitdaging? Lees dan verder! Jouw baan Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige service die uitgebreide ondersteuning biedt voor transmurale samenwerking. Wij ontwikkelen dit in C# in een ASP.NET Core framework. Je gaat aan de slag met het opzetten van microservices voor de verschillende processen die Zorgplatform ondersteunt. Je maakt bijvoorbeeld de integratie voor het inkijken van het medisch dossier mogelijk aan de hand van toelatingen, geregistreerd

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Je verdiept je liever als een Expert, dan dat je jezelf alleen verbreed. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app of een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail! Java staat centraal Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen

Bekijk vacature »
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 19:14:00
Quote Anchor link
Hoi,

Een tijdje geleden had ik een topic geopent waarin ik vroeg of er een manier is om de relevantie te bepalen aan de relevantie die mysql terug geeft én de datum. (dit met een FULL TEXT SEARCH dus).

Dit is dus de betreffende zoek sql
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$s_sql
= "SELECT *, MATCH(`titel`) AGAINST ('>".$s."') AS `relevantie` FROM nieuws WHERE MATCH (titel,korttekst,tekst) AGAINST ('".$s."' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY datum DESC, relevantie DESC";
?>

Nu heb ik nog eens goed en hard lopen/zitten denken. En kwam ik tot het volgende idee.
Ik wil laten sorteren op de relevantie.

En hoe wil ik die relevantie nu berekenen?
Deel 1: MySQL retourneerd een relevatie...

Deel 2 De datum is als timestamp, dus een 10 cijferig getal... Als ik dit getal deel door de huidige timestamp... dan komt er bij een nieuw artikel een hoger getal uit dan bij een ouder... Maar omdat ik de relevantie belangrijker vindt dan de datum doe ik het getal wat uikomt ( >= 1 ) * 0.75.

Vervolgens tel ik de relevantie welke is berekend bij Deel 1 + Deel 2 en hier moet deze dan op gaan sorteren.

Echter is dit een vrij ingewikkeld iets... en ik weet hoe je dingen kan selecteren uit de database, er inzetten, een beetje laten zoeken verwijderen en al dat... maar dit is toch nog iets te ingewikkeld, vandaar dat ik hier hulp zoek. Ik denk dat dit niet alleen voor mij, maar ook voor andere php'ers interessant kan zijn...

Alvast bedankt,
Arian

PHP hulp

PHP hulp

25/09/2020 15:53:00

Frank -

Frank -

10/10/2006 19:23:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je een timestamp wanneer je met een DATETIME veel meer mogelijkheden hebt? Zie bv. hoofdstuk 12.5 van de MySQL-handleiding. En mocht je toch echt met een timestamp willen werken, MySQL kan van een DATETIME zo weer een timestamp maken.

Maar dan nu even terug naar de vraag: Wat vind je zo ingewikkeld aan de berekening? Je hebt alles al op een rijtje staan, nu nog even in de SQL zetten en klaar ben je.

Tip: Schrijf de SQL uit over meerdere regels om het overzicht te houden. En natuurlijk af en toe inspringen.

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 19:34:00
Quote Anchor link
Maar zou je mij een beetje op weg willen helpen want ik snap nog niet zoveel van die mysql functies omdat ik hun site nog niet helemaal door heb :S

Frank -

Frank -

10/10/2006 19:41:00
Quote Anchor link
Wat snap je dan niet aan de documentatie van MySQL? Met de volgende query kun je bv. berekenen hoe oud een artikel is (in dagen):
Code (php)
1
2
3
4
SELECT
  DATEDIFF(CURDATE(), datum) AS verschil
FROM
  tabelnaam

De kolomnaam 'datum' bevat de datum, duhhh. Uiteraard kun je deze berekening ook onderdeel laten zijn van een grotere berekening.

En nu mag je zelf weer even aan de slag.

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:35:00
Quote Anchor link
Aah, ik snap het nu wel al een beetje...
Maar
DATEDIFF(CURDATE(), datum) AS verschil,
geeft een hoger getal dus als het ouder wordt, en
MATCH(titel) AGAINST('zoekwoord') AS titel_relevantie,
geeft een lager getal als het minder relevant wordt.

Hoe kan ik dan berekenen dat een ouder bericht een lager getal krijgt dan een nieuwer ?

Frank -

Frank -

10/10/2006 20:36:00
Quote Anchor link
Door de input van de functie DATEDIFF() om te draaien...

DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil

Edit: Of even in de handleiding kijken:
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/date-and-time-functions.html
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:50:00
Quote Anchor link
:O oke (Y) tnx.

Ik snap hem.
Maar nu wil ik verder rekenen. Ik heb ondertussen een getal gemaakt bij de datum, titel, de kortte tekst (korttekst), en het lange artikel (tekst).

dus dan denk ik, dat doe ik zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie,
         ((verschil / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) AS relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie DESC"
;
?>

Maar helaas, werkt niet... hij zegt hier met mysql_error(): Onbekende kolom 'verschil' in field list.

dus dan probeer ik het zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    MATCH(titel) AGAINST('"
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((verschil / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>

Maar helaas werkt ook niet... Hier zegt hij met mysql_error(): Onbekende kolom 'verschil' in order clause

Hoe komt dit nou ?? :S

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 20:52:00
Quote Anchor link
Volgens mij kun je een alias niet in de ORDER BY gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Frank -

Frank -

10/10/2006 20:55:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 10.10.2006 20:52:
Volgens mij kun je een alias niet in de ORDER BY gebruiken.
Dat is volgens mij ook het geval. De berekening kun je echter wel in de ORDER BY opnemen, dat is geen enkel probleem.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 20:57:00
Quote Anchor link
Oftewel probeer eens.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    MATCH(titel) AGAINST('"
    MATCH(tekst) AGAINST('"
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:59:00
Quote Anchor link
@ klaas jan... je bedoelt dus dat je bv niet op 'verschil' kan sorteren?
volgens mij wel. Want hij deed het wel... ;-) als ik de tweede situatie neem en dan ORDER BY verschil doe
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:07:00
Quote Anchor link
Wat is op internet
lees is, is dat het niet mogelijk is.

Maar jij zegt dat de 2e situatie werkt? Wat bedoel je met de 2e situatie?

En als ik Frank zijn Post lees dan geloof ik dat hij het met mij eens is.
(kan het mis hebben)

Het is Klaasjan btw

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 21:23:00
Quote Anchor link
Ja sorrie niet helemaal goed gelezen... :S

Maar als ik dit gebruik, wat jij voorstelde, werkt het ook nog niet...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    MATCH(titel) AGAINST('"
    MATCH(tekst) AGAINST('"
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>

Ik krijg namelijk deze error: 'Onbekende kolom 'titel_relevantie' in order clause'

Deze error kreeg ik net ook, alleen kon hij kolom verschil (van de datum) niet vinden.
dus ik dacht.. als ik die error van het verschil weg kan werken dmv die 'DATEDIFF(datum, CURDATE())' na ORDER BY te zetten. Kan dat ook wel als ik de rest daar weer achter zet en ik zet een * tussen de regels zodat hij het vermenigvuldigt.

Dus dit maakte ik erven:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    MATCH(titel) AGAINST('"
    MATCH(tekst) AGAINST('"
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) *
        MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) *
        MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) *
.$s."' * 1.25) DESC";
?>

Maar helaas nu krijg ik wéér een error. Namelijk deze: 'Er is iets fout in de gebruikte syntax bij 'DESC' in regel 10'

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:53:00
Quote Anchor link
Tel het aantal haakjes eens. Mist volgens mij een haakje voor DESC

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Ik heb nu dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    (DATEDIFF(datum, CURDATE()) +
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 +
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 +
.$s."')) * 1 AS relevantie,
    titel,
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 AS datum_relevantie,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') AS tekst_relevantie,
.$s."') AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie ASC"
;
?>

Dit werkt wel goed... alleen de datum telt nog veelste zwaar mee, die mag wel / 10. Het lukt me alleen nog niet om enkel de datum /10 te doen... :$

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:57:00
Quote Anchor link
Mooi dat het nu werkt. Je kunt dus niet sorteren op een alias.
Morgen weer een dag. Truste all

Frank -

Frank -

10/10/2006 22:00:00
Quote Anchor link
Waarom zou je niet alleen de datum door 10 kunnen delen? Gebruik haakjes ( en ) om dat deel aan te geven dat je wilt gaan delen:
(DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 10 )

en klaar ben je weer

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/10/2006 22:01:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 10.10.2006 21:57:
Mooi dat het nu werkt. Je kunt dus niet sorteren op een alias.
Morgen weer een dag. Truste all

Je kunt sorteren op een alias hoor! Dit werkt prima:
SELECT tekst1 AS mijn_tekst
FROM voorbeelden
ORDER BY mijn_tekst ASC

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 22:05:00
Quote Anchor link
Ik moet je gelijk geven Jan net getest SELECT id AS mijn_id FROM blaat ORDER BY mijn_id werkt inderdaad

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 22:08:00
Quote Anchor link
Hmmm..
Nu doet hij het wel behoorlijk..

met
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    (DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 +
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 +
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 +
.$s."')) * 1 AS relevantie,
    titel,
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 AS datum_relevantie,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 AS tekst_relevantie,
.$s."') AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie DESC"
;
?>

Nog een vraagje dan? Hoe krijg ik de resultaten waar dus tekst_relevantie == 0 uitkomt weg... Want die zijn dus totaal niet relevant dus wil ik ook niet in mijn lijstje krijgen

In php zou ik het wel kunnen, maar dit is natuurlijk niet de netste/snelste oplossing neem ik aan.

Edit: Laat maar, ik wilde er dus WHERE tekst_relevantie > 0 tussen zetten, maar toen deed hij het dus niet wat Klaasjan waarschijnlijk bedoelde. Dus heb ik daar WHERE MATCH(tekst) AGAINST('".$s."') * 0.5 > 0 van gemaakt, en nu werkt hij :D

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.