Resultaten sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 19:14:00
Quote Anchor link
Hoi,

Een tijdje geleden had ik een topic geopent waarin ik vroeg of er een manier is om de relevantie te bepalen aan de relevantie die mysql terug geeft én de datum. (dit met een FULL TEXT SEARCH dus).

Dit is dus de betreffende zoek sql
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$s_sql
= "SELECT *, MATCH(`titel`) AGAINST ('>".$s."') AS `relevantie` FROM nieuws WHERE MATCH (titel,korttekst,tekst) AGAINST ('".$s."' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY datum DESC, relevantie DESC";
?>


Nu heb ik nog eens goed en hard lopen/zitten denken. En kwam ik tot het volgende idee.
Ik wil laten sorteren op de relevantie.

En hoe wil ik die relevantie nu berekenen?
Deel 1: MySQL retourneerd een relevatie...

Deel 2 De datum is als timestamp, dus een 10 cijferig getal... Als ik dit getal deel door de huidige timestamp... dan komt er bij een nieuw artikel een hoger getal uit dan bij een ouder... Maar omdat ik de relevantie belangrijker vindt dan de datum doe ik het getal wat uikomt ( >= 1 ) * 0.75.

Vervolgens tel ik de relevantie welke is berekend bij Deel 1 + Deel 2 en hier moet deze dan op gaan sorteren.


Echter is dit een vrij ingewikkeld iets... en ik weet hoe je dingen kan selecteren uit de database, er inzetten, een beetje laten zoeken verwijderen en al dat... maar dit is toch nog iets te ingewikkeld, vandaar dat ik hier hulp zoek. Ik denk dat dit niet alleen voor mij, maar ook voor andere php'ers interessant kan zijn...

Alvast bedankt,
Arian
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:48:19
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 19:23:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je een timestamp wanneer je met een DATETIME veel meer mogelijkheden hebt? Zie bv. hoofdstuk 12.5 van de MySQL-handleiding. En mocht je toch echt met een timestamp willen werken, MySQL kan van een DATETIME zo weer een timestamp maken.

Maar dan nu even terug naar de vraag: Wat vind je zo ingewikkeld aan de berekening? Je hebt alles al op een rijtje staan, nu nog even in de SQL zetten en klaar ben je.

Tip: Schrijf de SQL uit over meerdere regels om het overzicht te houden. En natuurlijk af en toe inspringen.
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 19:34:00
Quote Anchor link
Maar zou je mij een beetje op weg willen helpen want ik snap nog niet zoveel van die mysql functies omdat ik hun site nog niet helemaal door heb :S
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 19:41:00
Quote Anchor link
Wat snap je dan niet aan de documentatie van MySQL? Met de volgende query kun je bv. berekenen hoe oud een artikel is (in dagen):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT
  DATEDIFF(CURDATE(), datum) AS verschil
FROM
  tabelnaam

De kolomnaam 'datum' bevat de datum, duhhh. Uiteraard kun je deze berekening ook onderdeel laten zijn van een grotere berekening.

En nu mag je zelf weer even aan de slag.
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:35:00
Quote Anchor link
Aah, ik snap het nu wel al een beetje...
Maar
DATEDIFF(CURDATE(), datum) AS verschil,
geeft een hoger getal dus als het ouder wordt, en
MATCH(titel) AGAINST('zoekwoord') AS titel_relevantie,
geeft een lager getal als het minder relevant wordt.

Hoe kan ik dan berekenen dat een ouder bericht een lager getal krijgt dan een nieuwer ?
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 20:36:00
Quote Anchor link
Door de input van de functie DATEDIFF() om te draaien...

DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil

Edit: Of even in de handleiding kijken:
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/date-and-time-functions.html
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:50:00
Quote Anchor link
:O oke (Y) tnx.

Ik snap hem.
Maar nu wil ik verder rekenen. Ik heb ondertussen een getal gemaakt bij de datum, titel, de kortte tekst (korttekst), en het lange artikel (tekst).

dus dan denk ik, dat doe ik zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie,
         ((verschil / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) AS relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie DESC"
;
?>


Maar helaas, werkt niet... hij zegt hier met mysql_error(): Onbekende kolom 'verschil' in field list.

dus dan probeer ik het zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((verschil / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>


Maar helaas werkt ook niet... Hier zegt hij met mysql_error(): Onbekende kolom 'verschil' in order clause

Hoe komt dit nou ?? :S
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 20:52:00
Quote Anchor link
Volgens mij kun je een alias niet in de ORDER BY gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 20:55:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 10.10.2006 20:52:
Volgens mij kun je een alias niet in de ORDER BY gebruiken.
Dat is volgens mij ook het geval. De berekening kun je echter wel in de ORDER BY opnemen, dat is geen enkel probleem.
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 20:57:00
Quote Anchor link
Oftewel probeer eens.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 20:59:00
Quote Anchor link
@ klaas jan... je bedoelt dus dat je bv niet op 'verschil' kan sorteren?
volgens mij wel. Want hij deed het wel... ;-) als ik de tweede situatie neem en dan ORDER BY verschil doe
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:07:00
Quote Anchor link
Wat is op internet
lees is, is dat het niet mogelijk is.

Maar jij zegt dat de 2e situatie werkt? Wat bedoel je met de 2e situatie?

En als ik Frank zijn Post lees dan geloof ik dat hij het met mij eens is.
(kan het mis hebben)

Het is Klaasjan btw
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 21:23:00
Quote Anchor link
Ja sorrie niet helemaal goed gelezen... :S

Maar als ik dit gebruik, wat jij voorstelde, werkt het ook nog niet...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) * titel_relevantie * tekst_relevantie * kort_relevantie) DESC"
;
?>


Ik krijg namelijk deze error: 'Onbekende kolom 'titel_relevantie' in order clause'

Deze error kreeg ik net ook, alleen kon hij kolom verschil (van de datum) niet vinden.
dus ik dacht.. als ik die error van het verschil weg kan werken dmv die 'DATEDIFF(datum, CURDATE())' na ORDER BY te zetten. Kan dat ook wel als ik de rest daar weer achter zet en ik zet een * tussen de regels zodat hij het vermenigvuldigt.

Dus dit maakte ik erven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) AS verschil,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY ((DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 0.5) *
        MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."' * 2) *
        MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."' * 0.5) *
        MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."' * 1.25) DESC";
?>


Maar helaas nu krijg ik wéér een error. Namelijk deze: 'Er is iets fout in de gebruikte syntax bij 'DESC' in regel 10'
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:53:00
Quote Anchor link
Tel het aantal haakjes eens. Mist volgens mij een haakje voor DESC
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Ik heb nu dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    (DATEDIFF(datum, CURDATE()) +
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 +
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 +
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."')) * 1 AS relevantie,
    titel,
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 AS datum_relevantie,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."') AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie ASC"
;
?>


Dit werkt wel goed... alleen de datum telt nog veelste zwaar mee, die mag wel / 10. Het lukt me alleen nog niet om enkel de datum /10 te doen... :$
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 21:57:00
Quote Anchor link
Mooi dat het nu werkt. Je kunt dus niet sorteren op een alias.
Morgen weer een dag. Truste all
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 22:00:00
Quote Anchor link
Waarom zou je niet alleen de datum door 10 kunnen delen? Gebruik haakjes ( en ) om dat deel aan te geven dat je wilt gaan delen:
(DATEDIFF(datum, CURDATE()) / 10 )

en klaar ben je weer
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/10/2006 22:01:00
Quote Anchor link
Klaasjan Boven schreef op 10.10.2006 21:57:
Mooi dat het nu werkt. Je kunt dus niet sorteren op een alias.
Morgen weer een dag. Truste all


Je kunt sorteren op een alias hoor! Dit werkt prima:
SELECT tekst1 AS mijn_tekst
FROM voorbeelden
ORDER BY mijn_tekst ASC
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

10/10/2006 22:05:00
Quote Anchor link
Ik moet je gelijk geven Jan net getest SELECT id AS mijn_id FROM blaat ORDER BY mijn_id werkt inderdaad
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

10/10/2006 22:08:00
Quote Anchor link
Hmmm..
Nu doet hij het wel behoorlijk..

met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$s_sql
= "
SELECT
    (DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 +
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 +
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 +
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."')) * 1 AS relevantie,
    titel,
    DATEDIFF(datum, CURDATE()) * 0.1 AS datum_relevantie,
    MATCH(titel) AGAINST('"
.$s."') * 2 AS titel_relevantie,
    MATCH(tekst) AGAINST('"
.$s."') * 0.5 AS tekst_relevantie,
    MATCH(korttekst) AGAINST('"
.$s."') AS kort_relevantie
FROM nieuws
    ORDER BY relevantie DESC"
;
?>


Nog een vraagje dan? Hoe krijg ik de resultaten waar dus tekst_relevantie == 0 uitkomt weg... Want die zijn dus totaal niet relevant dus wil ik ook niet in mijn lijstje krijgen

In php zou ik het wel kunnen, maar dit is natuurlijk niet de netste/snelste oplossing neem ik aan.

Edit: Laat maar, ik wilde er dus WHERE tekst_relevantie > 0 tussen zetten, maar toen deed hij het dus niet wat Klaasjan waarschijnlijk bedoelde. Dus heb ik daar WHERE MATCH(tekst) AGAINST('".$s."') * 0.5 > 0 van gemaakt, en nu werkt hij :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.