Resultset naar Array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Retail gigant zoekt .NET developer

Bedrijfsomschrijving Deze retail gigant is gevestigd in een mooi pand dat van alle gemakken is voorzien. Er werken een paar honderd medewerkers verdeeld over diverse afdelingen, waaronder ook de IT afdeling. Ze hebben een aantal kwaliteitsmerken in de markt staan die binnen de meeste huishoudens wel te vinden zijn. Ze hebben hier oog voor detail binnen de producten maar zeker ook oog voor de medewerkers. Zo zijn er veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling maar ook een goede werk privé balans en een aantal mooie secundaire arbeidsvoorwaarden waar je gebruik van kan maken om in vorm te blijven. Verder is er

Bekijk vacature »

System Developer

Je zorgt ervoor dat alle Coolblue’ers veilig en snel toegang krijgen tot de juiste systemen. Wat doe je als System Developer bij Coolblue? Met je Powershell skills automatiseer je handmatig werk. Zo kunnen onze collega’s gemakkelijk op interne en externe systemen inloggen. Met de Adaxes workflows zorg je ervoor dat de support afdeling de juiste tools heeft om de eindgebruikers op weg te helpen of een self-service oplossing aanbieden zodat de eindgebruikers dat zelf kunnen regelen. Kortom: je gaat collega's met Identity en Access processen ondersteunen. Ook System Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit

Bekijk vacature »

Database Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie is een gerenommeerde HR Cloud Solutions provider met miljoenen gebruikers. Hun platformen helpen klanten om Human Capital Management (HCM) ambities waar te maken en bieden payroll oplossingen voor de verloning van ongeveer 25% van alle Nederlandse werknemers. Als Database Developer kom je te werken binnen het Integratie API team. Binnen het domein is een Database opgezet volgens het EAV model, echter is het lastig om hier data uit te halen. Het doel van het team is dan ook, om efficiënt data uit de Database te halen en dit zo begrijpelijk mogelijk te presenteren aan de andere team.

Bekijk vacature »

Fullstackdeveloper

Fullstackdeveloper SSC-ICT Functieomschrijving Een opschaling van enkele tientallen naar acht- tot tienduizend (!) gebruikers voor onze nieuwe webbased applicatie. Dat is de grote uitdaging waar jij en je collega's in het Digidoc-scrumteam voor staan. Eer van je werk? Reken maar. Want als fullstackdeveloper maak jij het voor drie ministeries nu en in de toekomst een stuk eenvoudiger om hun documenthuishouding op orde te houden. Als allround programmeur krijg je een warm welkom in ons goed geoliede scrumteam. Jouw team werkt al ruim twee jaar aan Digidoc Online, het nieuwe documentmanagementsysteem op basis van IBM FileNet voor de ministeries van Binnenlandse

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom je te werken bij een internationaal gerenommeerd onderzoeksinstituut. Dagelijks is dit instituut verantwoordelijk voor de juiste samenwerking, toegankelijkheid en communicatie voor circa 9000 interne gebruikers. In een team van elf ontwikkelaars ben je als Senior Java Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van functionele ontwerpen naar technische oplossingen. Deze projecten bestaan o.a. projecten zoals het implementeren van Elastic Search en het koppelen van CMS. Ook fungeer je als vraagbaak voor je collega’s op het gebied van backend softwareontwikkeling. Daarnaast denk je graag mee op het gebied van architectuur qua mogelijke oplossingen en innovatie. Momenteel zijn

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer / Laravel

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie zoekt een enthousiaste Laravel developer die graag in een innovatieve omgeving wil werken. Deze organisatie kent geen hiërarchie, sterker nog de cultuur kun je hier bestempelen als zeer laagdrempelig. Ze zijn behoorlijk gegroeid in de afgelopen jaren en ondanks dat het inmiddels een groot bedrijf is geworden hangt die familiaire sfeer er nog steeds. De software die ze hebben ontwikkeld wordt gebruikt voor klanten die zich in E-commerce omgeving begeven. Je krijgt hier de mogelijkheid om te werken met alle facetten binnen PHP met de laatste moderne technieken. Naast goede werkomstandigheden zijn de arbeidsvoorwaarden hier ook uitstekend!

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony Vue.js

Bedrijfsomschrijving Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Lelystad en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van diverse communicatiemiddelen aan de consumentenmarkt. Hierin staan innovatie, optimale klantbeleving en een passie voor technologie centraal. Ruim 100 medewerkers staan dagelijks klaar om te zorgen voor een optimale klantbeleving en optimalisatie van het aanbod. Om diverse businessprocessen binnen de organisatie vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling van essentieel belang. Binnen de organisatie zijn drie scrumteams dagelijks bezig met het beheer en de doorontwikkeling van het applicatielandschap. Zij werken aan verschillende projecten om de beleving van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-end Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you.

Bekijk vacature »

PLC Programmeur

Vind jij het leuk om machines tot leven te wekken door het programmeren van PLC's? Dan is dit de functie die bij jou past! Organisatie Vanuit Dordrecht werkt de organisatie aan projecten binnen de machinebouw. Hoewel ze een wat kleinere organisatie zijn, hebben ze mooie turn-key oplossingen voor internationale klanten binnen de food-, non-food- en chemische industrie. Vanuit de locatie in Dordrecht worden de machines opgebouwd en vervolgens bij de klant in bedrijf gesteld. Doordat ze momenteel groeiende zijn, zijn ze opzoek naar versterking voor het programmeren, testen en aansturingen van de systemen. Sfeer De organisatie is van oudsher een

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

Full-Stack Developer

Bedrijfsomschrijving The organization is one of the big ones in the field of performance marketing. They are known as an organization that builds high-quality software and algorithms. The software and algorithms are used with organizations to increase sales/branding at peak times. The organization is not known as the cheapest in the market but the solution they build works so well that they have large customers worldwide. The organization has experienced tremendous growth in recent years and is therefore looking to strengthen its development team. As a Fullstack Software Developer you will be working in the Tech Team. The cool thing

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder Teams

Wil jij samen met collega’s en inwoners vorm geven aan de ontwikkeling en ambities van een hele sociale stad in een mooie groene omgeving? Wil je een bijdrage leveren aan een toekomstgerichte organisatie? Lees dan gauw verder! Functioneel/technische applicatiebeheerder Teams Voor 32 tot 36 uur per week Wat ga je doen? Wageningen is net begonnen met het in gebruik nemen van Teams. De scope is daarbij nu nog beperkt tot het digitaal vergaderen. Stapsgewijs worden meer mogelijkheden van Teams in gebruik genomen. Je hebt binnen deze functie meerdere taken die je samen met een collega uitvoert: Autoriseren en inrichten van

Bekijk vacature »

Data Visualization Analyst

Cargill Want to build a stronger, more sustainable future and cultivate your career? Join Cargill's global team of 155,000 employees who are committed to safe, responsible and sustainable ways to nourish the world. This position is in Cargill’s food ingredients and bio-industrial business, where we anticipate trends around taste, nutrition and safety to innovate and provide solutions to manufacturers, retailers and foodservice companies. JOB PURPOSE AND IMPACT The Data Visualization Analyst will focus on enabling strategic management information, business intelligence and analytics competencies with the primary purpose to reduce time to insights and enable business value through dashboarding. You will

Bekijk vacature »

Advanced Mendix Developer Order Management Systeme

Advanced Mendix Developer Order Management Systemen (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende e-commerce markt? Je doet dit bij PostNL door met je DevOps team onze Mendix applicaties verder te ontwikkelen, waarbij je complexe logistieke business processen vertaalt naar applicaties die ons primaire proces ondersteunen". Wat ga je doen? PostNL wordt een postal tech company We nemen de ontwikkeling van onze IT applicaties in eigen hand door onze eigen software-ontwikkel-capability op te zetten. Als Advanced Mendix Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair, agile werkend Business-IT-team. Samen met dit team bouw je onze logistieke IT-applicaties verder

Bekijk vacature »
Task b

task b

02/08/2010 14:14:40
Quote Anchor link
Hey mensen heb een korte vraag maar ik heb vandaag me dag niet in PHP...om de 1 of andere reden krijg ik dingen niet gedaan.. In ieder geval hier mijn probleem.

Ik voer een SQL query uit en wil graag de resultset hiervan in een gewone array plaatsen. Nu heb ik het op dit moment zo staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
function executeQuery()
{

$queryString = "select namen from tbl_namen";
 $con = $this->maakVerbinding();
 $resulti = mysql_query($queryString);
 $result = array();
     while($row = mysql_fetch_array($resulti))
     {

$temp =$row['namen'];
      $result[] = $temp;
     }

$this->sluitVerbinding($con);
return $result;
    }

?>

En op zich werkt dit wel maar wat ik eigenlijk wil is dat je de kolomnaam niet weet dus:
$temp =$row['namen']; zou eigenlijk zoiets moeten worden:
$temp =$row[];

Dus hoe krijg ik het voor elkaar een array uit een resultset te maken zonder dat ik dat de kolomnaam invoer? De tabel heeft meerdere kolommen maar ik wil alleen maar de namen in dit geval maar kom er vandaag nie uit. alvast bedankt.

Misschien de vraag nog korter samengevat:
Hoe zet ik een sql resultset om naar een array?

PHP hulp

PHP hulp

15/04/2021 04:42:52

P Lekensteyn

P Lekensteyn

02/08/2010 14:21:51
Quote Anchor link
Gebruik $row[0] voor de 1e rij, $row[1] voor de 2e, enz.
Maar het is standaard een array, dus dit is ook voldoende:
$row = mysql_fetch_array($result1, MYSQL_NUM);
$result[] = $row;
Gewijzigd op 02/08/2010 14:22:43 door P Lekensteyn

Joost B

Joost B

02/08/2010 14:26:51
Quote Anchor link
Code (php)
1
array_merge($result, $row);

Dit kan je in de while loop zetten, als het goed is werkt dit ook.
Gewijzigd op 02/08/2010 14:27:30 door Joost B

Task b

task b

02/08/2010 14:47:21
Quote Anchor link
Bedankt mensen heb het met de volgende code werkend gekregen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$result
= array();
        $i = 0;
        while($row = mysql_fetch_array($resulti, MYSQL_NUM))
        {

$result[] = $row[$i];
        }

return $result;
?>

02/08/2010 14:52:14
Quote Anchor link
Waarom niet direct mysql_fetch_row?

Task b

task b

02/08/2010 16:16:06
Quote Anchor link
Karl Karl op 02/08/2010 14:52:14:
Waarom niet direct mysql_fetch_row?

Ik heb nu geprobeerd om verder te gaan en meerdere kolommen uit tabellen te halen en in een 2dimensionale array te zetten. Heb hier ook getracht om jouw functie voor te gebruiken maar ik krijg hele rare output als ik de array doorloop. Hier is de code waarvan ik denk dat het zou moeten werken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
public function doeQuery(){
  $queryString = "select naam, adres from tbl_data";
        $con = $this->maakVerbinding();
        $resulti = mysql_query($queryString);

$result = array();
        $i = 0;
        while($row = mysql_fetch_row($resulti))
        {

$result[$i][] = $row;
            $i++;
        }

return $result;
}

?>

Dit zou toch moeten werken of doe ik iets verkeerd? Het enige wat ik nu te zien krijg als ik de loop doorloop met:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$eenArray
= doeQuery();
foreach($eenArray as $waarde)
{

foreach($waarde as $item)
 {

echo $item."-";
 }

echo "<br>";
}

?>

krijg alleen dit als resultaat:
Array-
Array-
Array-

Voor zover ik kan zien zou dit toch moeten werken? of doe ik net iets verkeerd? (dat moet wel, anders zou ie wel werken :P).

edit
---------
als ik trouwens met print_r de array uitdraai krijg ik dit:
Array ( [0] => Array ( [0] => Array ( [0] => kees [1] => eenstraat ) )

Het is nu dus eigenlijk een... 3 dimensionale array of zoiets geworden, maar heb eerlijk gezegd gee idee waar dat door komt..

Toevoeging op 02/08/2010 16:41:14:

na zelf doorgeklooid te hebben is het opgelost :P
$result[$i][] = $row; is geworden $result[$i] = $row;
werkt nu, bedankt :)
Gewijzigd op 02/08/2010 16:30:30 door task b

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.