return fout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mobile (iOS) Developer / Permanent contract / RELO

Bedrijfsomschrijving Are you an ambitious Mobile iOS developer and seeking for a unique job opportunity in The Netherlands? Then seek no more! This growing company in The Hague is currently growing rapidly and therefore looking for extra iOS developers. At this moment they are with 40 persons but due to the fact they are now opening offices in London and New York as well, they need extra hands for their development team. The company develops groundbreaking applications for the international telecommunications market. They have several products which help both private and business users worldwide. There is an international development team

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt gebruikt door verschillende klanten. Hierbij wordt er veel gefocust op gebruikersgemak, denk bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van een selfservice portal, monitoringsportals en een automatisch test framework. Hierin zal jij

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

Help jij onze klanten in de publieke veiligheidssector de stap te maken naar de high performance organisatie van de 21e eeuw? Wat ga je doen? Als Senior .NET ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het ontwerp van een of meerdere systemen. Deze rol vereist communicatie en interactie met meerdere ontwikkel- en testteams en met de andere ontwerpautoriteiten. In jouw rol treedt jij op als de vertegenwoordiger van de technische aspecten van het systeem bij het overleg met de klant. Wat breng je mee? Jij bent veelzijdig en bereid om die extra stap te zetten die soms nodig is.

Bekijk vacature »

Dynamics CRM / Developer

Bedrijfsomschrijving Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie ontstaan en is nu gegroeid tot organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. In tegenstelling tot de moederorganisatie, werken de medewerkers bij deze organisatie gemiddeld drie dagen in de week gewoon op het eigen kantoor in Utrecht. Mede hierdoor heerst er een erg informele sfeer waardoor jij je binnen no-time thuis voelt! De organisatie staat op het punt om een heel nieuw team met specialiteit Dynamics CRM op te tuigen. Nee, je hoeft zeker nog geen

Bekijk vacature »

BPM Developer

Je levert een belangrijke bijdrage aan de optimalisatie en inrichting van onze processen. Voor ons hoofdkantoor in Waalwijk zoeken wij een BPM Developer voor 32 tot 40 uur per week. Als BPM Developer lever je een belangrijke bijdrage aan de optimalisatie en inrichting van onze processen. Je levert een coördinerende en uitvoerende bijdrage in elke fase van de digitalisering van ons bedrijf. DMG, een huis vol mogelijkheden. DMG werkt met de software van Pegasystems. We werken zeer nauw samen met de Pega organisatie in NL, USA en India. DMG is begonnen met de invoering van Customer Service, Sales en Field

Bekijk vacature »

Platform Community Manager

Als Platform Community Manager ben je een onmisbare schakel tussen de gebruikers van het Mijnwinkel platform en de organisatie. Je bent het centrale aanspreekpunt en speelt adequaat in op reacties, vragen en opmerkingen met betrekking tot het platform. Je stimuleert en ondersteunt de interactie tussen gebruikers en faciliteert daarbij de groei van hoogwaardige content. Daarnaast plaats je ook zelf content om de interactie met gebruikers aan te gaan. Omdat je bovenop het vuur zit en als geen ander weet hoe het platform functioneert, kan je input leveren over de workflows en processen en identificeer je verbeteringen die van invloed zijn

Bekijk vacature »

IT Architect

Voel jij je thuis op het scheidsvlak tussen de Business en IT? Ben jij in staat om de behoefte van de organisatie te vertalen naar een passende (IT)architectuur? En wil je graag werken voor een internationale verzekeraar? Dan ben jij onze nieuwe IT Architect. IT Architect / Developer Wat je bij ons doet Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, inrichten en waarborgen van een markt-conforme (IT) architectuur die de organisatie ondersteund bij de realisatie van haar strategie. Daarnaast sta je in directe afstemming met je collega architecten op onder andere ons hoofdkantoor. Hoe kan een werkdag eruit zien? Je woont

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Junior Mendix Developer - Infrastructure

Bedenk jij voor ieder business vraagstuk de juiste oplossingen en weet jij daarbij perfect gebruik te maken van alle mogelijkheden vanuit het Mendix platform? Wat ga je doen? Als Mendix Developer begeleid en adviseer je onze klanten bij het analyseren van hun aangegeven business problematiek. Hierbij denk je buiten de gevestigde kaders en weet je optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die geboden worden vanuit het Mendix platform. Vaak heb je een pioniersfunctie en vorm je het eerste aanspreekpunt voor de klant. Het oplossen van een business vraagstuk is jouw passie en met behulp van de Mendix technologie ben

Bekijk vacature »

Functioneel Beheerder

Ben je op zoek naar een uitdagende baan bij één van de beste hogescholen van Nederland? Solliciteer dan op de functie Functioneel Beheerder bij Hogeschool Tio. De functie In deze functie ben je het aanspreekpunt en verantwoordelijk voor verschillende systemen, waaronder het studenteninformatiesysteem, de elektronische leeromgeving (ELO), Office365, CRM, HRM en Exact. Je zorgt er actief voor dat je klanten optimaal geholpen worden met de systemen. Taken die hierbij horen zijn het uitwerken van een functioneel ontwerp, het inrichten van de systemen, het aanleveren van managementinformatie en zoeken naar verbeteringen. Tevens geef je gebruikerstrainingen en neem je deel aan diverse

Bekijk vacature »

back-end developer

Ben jij die innovatieve back-end developer die mee wil denken over en werken aan onze technische uitdagingen? Zet jij je in om medische applicaties te ontwikkelen die donatie en transplantatie van organen en weefsel mogelijk maken? Wat ga je doen Als backend developer bij de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) werk je binnen een afdeling met gedreven programmeurs aan innovatieve oplossingen voor de technische uitdagingen die er liggen. De eindgebruikers waarvoor jij programmeert zijn onder andere artsen, promovendi, postdocs en onderzoekers in de ziekenhuizen en onderzoekers en medewerkers binnen de NTS. kortom, je bent een belangrijke spil in het hele donatieproces!

Bekijk vacature »

.NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Ook ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Medior fullstack .NET developer

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een grote internationale speler. Ze investeren steeds in het uitbreiden van het analyse- en servicepakket om de klanten goed van dienst te kunnen blijven. Naast Nederland zijn er nog enkele andere locaties in Europa waar ze zijn gevestigd. IT is verspreid over alle vestigingen. Op elke locatie zijn Developers en System engineers aanwezig. Onze klant is marktleider binnen het gebied waarin zij actief zijn. Nu zijn wij op zoek naar verschillende developers, die er samen met het andere personeel, 110% voor willen gaan. Functieomschrijving Medior fullstack .NET Developer .Net code schrijven; Onderhoud van bestaande applicaties; Meewerken

Bekijk vacature »
Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 22:25:44
Quote Anchor link
Hey,

Ik probeer simpelweg een wachtwoord uit een database te halen. Daarvoor heb ik deze function:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
function CheckPassword($user){
        $host="localhost"; // Host name
        $username="root"; // Mysql username
        $password=""; // Mysql password
        $db_name="wizzardz"; // Database name
        $tbl_name="account"; // Table name

// Connect to server and select databse.

mysql_connect("$host", "$username", "$password");
        mysql_select_db("$db_name");

// To protect MySQL injection (more detail about MySQL injection)
        $myusername = mysql_real_escape_string($user);

$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE Nickname='$myusername'";
            $result=mysql_query($sql)

foreach($result as $row) {
            return $row['Password'];
        }    
}

?>

Met probleem zit hem in foreach($result as $row). Ik heb een vermoeden dat dit alleen bij een pdo werkt want hier heb ik het uit gehaald. Iemand een idee? Ik krijg deze error:

Quote:
Parse error: syntax error, unexpected T_FOREACH in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/WizzardzCheckuser.php on line 122

Alvast bedankt! ^^

PHP hulp

PHP hulp

16/05/2021 12:08:59

Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

15/02/2011 22:28:27
Quote Anchor link
Code (php)
1
<?php            $result=mysql_query($sql) ?>

Typisch geval van regels niet afsluiten xD

Code (php)
1
<?php            $result=mysql_query($sql); ?>

Toevoeging op 15/02/2011 22:29:43:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
function CheckPassword($user){
        $host="localhost"; // Host name
        $username="root"; // Mysql username
        $password=""; // Mysql password
        $db_name="wizzardz"; // Database name
        $tbl_name="account"; // Table name

// Connect to server and select databse.

mysql_connect("$host", "$username", "$password");
        mysql_select_db("$db_name");

// To protect MySQL injection (more detail about MySQL injection)
        $myusername = mysql_real_escape_string($user);

$sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE Nickname='$myusername'";
            $result=mysql_query($sql);

foreach($result as $row) {
            return $row['Password'];
        }    
}

?>

Dit zal je hele solutie worden

Wouter J

Wouter J

15/02/2011 22:30:45
Quote Anchor link
En daarnaast werkt foreach hier inderdaad ook niet. Je zal moeten gaan werken met bijv. mysql_fetch_assoc.
Daarnaast is een return in een while/for/foreach loop niet goed. Je moet in deze loop de waarde in een array zetten en die waarde returnen.

Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 22:39:28
Quote Anchor link
Op die manier krijg ik terug als value: 1.
Ik denk dat hij hiermee bedoelt dat er 1 row wordt gevonden
Gewijzigd op 15/02/2011 22:41:03 door bram unknown

15/02/2011 22:40:20
Quote Anchor link
- Binnen de functie hoor je lijkt mij geen verbinding te maken met de database, je zult waarschijnlijk buiten de functie daar ook al verbinding mee hebben.
- Foutafhandeling ontbreekt.
- Variabelen binnen quotes, haal ze erbuiten (dingen als mysql_connect("$host", etc. is ontzettend grote onzin).
- Selecteer gewoon wat je wilt hebben, gebruik geen *.

Mij lijkt dat je maar één resultaat krijgt, dus hoe je op die foreach bent gekomen mag joost weten. Gebruik zoals Wouter aangaf wel iets als mysql_fetch_assoc.
Verder vraag ik mij ook wel af wat nou de bedoeling is van deze functie.
Let ook op, de aanpassingen van --- Roboroads --- zijn ook onzinnig / slecht.
Gewijzigd op 15/02/2011 22:41:48 door

Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 22:48:41
Quote Anchor link
Quote:
- Binnen de functie hoor je lijkt mij geen verbinding te maken met de database, je zult waarschijnlijk buiten de functie daar ook al verbinding mee hebben.

Misschien kan ik verbinding wel buiten een functie maken. Probeer ik later wel even.

Quote:

Zet ik er later wel in. Tot en met de for loop doet hij het gewoon.

Quote:
- Variabelen binnen quotes, haal ze erbuiten (dingen als mysql_connect("$host", etc. is ontzettend grote onzin).

Werkt alsnog, maar ik zal ze even weg halen.

Quote:
- Selecteer gewoon wat je wilt hebben, gebruik geen *

Fout van me omdat ik iets proberen was. Dit wordt dus verandert met 'Password'.

Quote:
Mij lijkt dat je maar één resultaat krijgt, dus hoe je op die foreach bent gekomen mag joost weten.

Ik wil de value van password weten die bij nickname hoort. Als je dit met mysql_query doet, krijg je die info in een var. Die moet je naderhand nog onderschijden per account wat je binnen krijgt. Ook al is dat nu maar 1.

Quote:

Wachtwoord krijgen die bij een account hoort. Dit is later voor recover password.

Toevoeging op 15/02/2011 22:50:09:

Quote:

Lees nu pas dat hij een true or false mee geeft. Ik heb de value nodig.

15/02/2011 22:56:08
Quote Anchor link
Bram unknown op 15/02/2011 22:48:41:
Quote:

Misschien kan ik verbinding wel buiten een functie maken. Probeer ik later wel even.

Ik denk dat je nog meer sql dingen buiten je functie hebt lopen, dus daar hoort het (en is sowieso netter).

Quote:

Zet ik er later wel in. Tot en met de for loop doet hij het gewoon.

Dat denk je, één van de grootste fouten die er gemaakt kunnen worden is dat foutafhandeling later wordt toegevoegd. Doe het gewoon in één keer goed. Kijk ook goed op php.net wat je allemaal terug krijgt.

Quote:

Werkt alsnog, maar ik zal ze even weg halen.

Het werkt wel, maar het is onzinnig. Een variabele als string meegeven, terwijl er een variabele nodig is. Beetje raar hé. Nu is het alsof je 2+4-2 doet.

Quote:
- Selecteer gewoon wat je wilt hebben, gebruik geen *

Fout van me omdat ik iets proberen was. Dit wordt dus verandert met 'Password'.

Oké.

Quote:
Mij lijkt dat je maar één resultaat krijgt, dus hoe je op die foreach bent gekomen mag joost weten.

Ik wil de value van password weten die bij nickname hoort. Als je dit met mysql_query doet, krijg je die info in een var. Die moet je naderhand nog onderschijden per account wat je binnen krijgt. Ook al is dat nu maar 1.
Toevoeging op 15/02/2011 22:50:09:

Quote:

Lees nu pas dat hij een true or false mee geeft. Ik heb de value nodig.

Inderdaad krijg je true of false terug. Die data kan je gebruiken voor foutafhandeling.

Quote:

Wachtwoord krijgen die bij een account hoort. Dit is later voor recover password.

Dit vind ik een hele enge gedachte. Een password sla je als hash met salt op, zodat een password niet kan worden gestolen. Als iemand zijn password kwijt is zal er een nieuwe worden gegenereerd.

Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 23:01:46
Quote Anchor link
Nja, een nieuw password genereren ligt een beetje boven mijn niveau en is voor mij te veel werk om nog tijdig af te krijgen. Ik moet deze site namelijk vrijdag inleveren als po.

Maar er moet toch wel een simpele manier zijn om gewoon data uit de tabel te halen? Ik wil bijvoorbeeld eigenlijk ook dat ze hun eigen "recovery question" kiezen die later wordt opgeroepen bij het terugkrijgen van hun account. Deze moet dan toch ook uit de database gehaald worden terwijl je alleen de account naam van een gebruiker weet.

15/02/2011 23:06:04
Quote Anchor link
Bram unknown op 15/02/2011 23:01:46:
Nja, een nieuw password genereren ligt een beetje boven mijn niveau en is voor mij te veel werk om nog tijdig af te krijgen. Ik moet deze site namelijk vrijdag inleveren als po.

Een nieuw password genereren is niet zo heel erg ingewikkeld. Of het veel tijd kost maakt niet uit, dit is iets waar je al eerder rekening mee had moeten houden.

Bram unknown op 15/02/2011 23:01:46:
Maar er moet toch wel een simpele manier zijn om gewoon data uit de tabel te halen? Ik wil bijvoorbeeld eigenlijk ook dat ze hun eigen "recovery question" kiezen die later wordt opgeroepen bij het terugkrijgen van hun account. Deze moet dan toch ook uit de database gehaald worden terwijl je alleen de account naam van een gebruiker weet.

Wat bedoel je met simpelere manier van data ophalen? Ja, als je data uit een database wilt halen heb je een aantal regels code nodig. Ongeacht wat voor data het is.
Een recovery question is inderdaad net om te gebruiken. Mij ging het erom dat jij hier dus blijkbaar gewoon het password als plain text (normale tekst) opslaat, dat is niet de bedoeling.

Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 23:07:59
Quote Anchor link
Mij ging het erom dat jij hier dus blijkbaar gewoon het password als plain text (normale tekst) opslaat, dat is niet de bedoeling.

Klopt. En ik ben eigenlijk ook nog van plan om passwords automatisch te coderen en decoderen.

Maar zou je voor nu please even kunnen vertellen welke code ik nodig heb om die gegevens te lezen? Ik heb op php.net en google gezocht maar kan niet echt iets vinden.

Toevoeging op 15/02/2011 23:08:31:

Btw later als mijn site officieel online staat ga ik nog wel een nieuw password genereren. Maar voor nu laat ik dat even zitten.

- SanThe -

- SanThe -

15/02/2011 23:53:39
Quote Anchor link
Bram unknown op 15/02/2011 23:07:59:
Maar zou je voor nu please even kunnen vertellen welke code ik nodig heb om die gegevens te lezen?

Misschien de antwoorden beter lezen?

Wouter J op 15/02/2011 22:30:45:
Je zal moeten gaan werken met bijv. mysql_fetch_assoc.

Bram unknown

bram unknown

16/02/2011 01:07:14
Quote Anchor link
Wil niet onbeleefd klinken maar heb al verteld dat je hierbij een boolean terug krijgt. Niet de value die ik zoek. toch?

- SanThe -

- SanThe -

16/02/2011 02:44:08
Quote Anchor link
Lees de info nou eens op php.net of een goede tutorial op www.phptuts.nl

$row = mysql_fetch_assoc($result);
echo $row['....'];

Wouter J

Wouter J

16/02/2011 07:59:41
Quote Anchor link
@bram, als je kijkt op de link die ik je gaf (van php.net). Kun je zien welke waarde er wordt gereturned: false of de value.

16/02/2011 09:11:51
Quote Anchor link
Bram unknown op 16/02/2011 01:07:14:
Wil niet onbeleefd klinken maar heb al verteld dat je hierbij een boolean terug krijgt. Niet de value die ik zoek. toch?

Misschien moet je eens je ogen open doen en lezen wat er allemaal staat?
mysql_query geeft inderdaad een boolean terug (dus true of false). Die waarde gebruik je voor foutafhandeling.
mysql_fetch_assoc geeft de waarde of false terug.
Staat allemaal op php.net met uitgebreide voorbeelden.

Bram unknown

bram unknown

16/02/2011 09:13:48
Quote Anchor link
Jullie hebben gelijk ik kijk niet verder dan m'n neus lang is.
Hij deed het net voordat ik dat laatste bericht van karl karl las.

Echt heel erg bedankt allemaal! ^^

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.