return fout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »
Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 22:25:44
Quote Anchor link
Hey,

Ik probeer simpelweg een wachtwoord uit een database te halen. Daarvoor heb ik deze function:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
function CheckPassword($user){
        $host="localhost"; // Host name
        $username="root"; // Mysql username
        $password=""; // Mysql password
        $db_name="wizzardz"; // Database name
        $tbl_name="account"; // Table name
        
        // Connect to server and select databse.

        mysql_connect("$host", "$username", "$password");
        mysql_select_db("$db_name");
        
        
        // To protect MySQL injection (more detail about MySQL injection)
        $myusername = mysql_real_escape_string($user);
            
        $sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE Nickname='$myusername'";
            $result=mysql_query($sql)
        
        foreach($result as $row) {
            return $row['Password'];
        }    
}

?>


Met probleem zit hem in foreach($result as $row). Ik heb een vermoeden dat dit alleen bij een pdo werkt want hier heb ik het uit gehaald. Iemand een idee? Ik krijg deze error:

Quote:
Parse error: syntax error, unexpected T_FOREACH in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/WizzardzCheckuser.php on line 122


Alvast bedankt! ^^
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 08:07:11
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

15/02/2011 22:28:27
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php            $result=mysql_query($sql) ?>


Typisch geval van regels niet afsluiten xD

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php            $result=mysql_query($sql); ?>


Toevoeging op 15/02/2011 22:29:43:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
function CheckPassword($user){
        $host="localhost"; // Host name
        $username="root"; // Mysql username
        $password=""; // Mysql password
        $db_name="wizzardz"; // Database name
        $tbl_name="account"; // Table name
        
        // Connect to server and select databse.

        mysql_connect("$host", "$username", "$password");
        mysql_select_db("$db_name");
        
        
        // To protect MySQL injection (more detail about MySQL injection)
        $myusername = mysql_real_escape_string($user);
            
        $sql="SELECT * FROM $tbl_name WHERE Nickname='$myusername'";
            $result=mysql_query($sql);
        
        foreach($result as $row) {
            return $row['Password'];
        }    
}

?>


Dit zal je hele solutie worden
 
Wouter J

Wouter J

15/02/2011 22:30:45
Quote Anchor link
En daarnaast werkt foreach hier inderdaad ook niet. Je zal moeten gaan werken met bijv. mysql_fetch_assoc.
Daarnaast is een return in een while/for/foreach loop niet goed. Je moet in deze loop de waarde in een array zetten en die waarde returnen.
 
Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 22:39:28
Quote Anchor link
Op die manier krijg ik terug als value: 1.
Ik denk dat hij hiermee bedoelt dat er 1 row wordt gevonden
Gewijzigd op 15/02/2011 22:41:03 door bram unknown
 

15/02/2011 22:40:20
Quote Anchor link
- Binnen de functie hoor je lijkt mij geen verbinding te maken met de database, je zult waarschijnlijk buiten de functie daar ook al verbinding mee hebben.
- Foutafhandeling ontbreekt.
- Variabelen binnen quotes, haal ze erbuiten (dingen als mysql_connect("$host", etc. is ontzettend grote onzin).
- Selecteer gewoon wat je wilt hebben, gebruik geen *.

Mij lijkt dat je maar één resultaat krijgt, dus hoe je op die foreach bent gekomen mag joost weten. Gebruik zoals Wouter aangaf wel iets als mysql_fetch_assoc.
Verder vraag ik mij ook wel af wat nou de bedoeling is van deze functie.
Let ook op, de aanpassingen van --- Roboroads --- zijn ook onzinnig / slecht.
Gewijzigd op 15/02/2011 22:41:48 door
 
Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 22:48:41
Quote Anchor link
Quote:
- Binnen de functie hoor je lijkt mij geen verbinding te maken met de database, je zult waarschijnlijk buiten de functie daar ook al verbinding mee hebben.

Misschien kan ik verbinding wel buiten een functie maken. Probeer ik later wel even.

Quote:
- Foutafhandeling ontbreekt.

Zet ik er later wel in. Tot en met de for loop doet hij het gewoon.

Quote:
- Variabelen binnen quotes, haal ze erbuiten (dingen als mysql_connect("$host", etc. is ontzettend grote onzin).

Werkt alsnog, maar ik zal ze even weg halen.

Quote:
- Selecteer gewoon wat je wilt hebben, gebruik geen *

Fout van me omdat ik iets proberen was. Dit wordt dus verandert met 'Password'.

Quote:
Mij lijkt dat je maar één resultaat krijgt, dus hoe je op die foreach bent gekomen mag joost weten.

Ik wil de value van password weten die bij nickname hoort. Als je dit met mysql_query doet, krijg je die info in een var. Die moet je naderhand nog onderschijden per account wat je binnen krijgt. Ook al is dat nu maar 1.

Quote:
Verder vraag ik mij ook wel af wat nou de bedoeling is van deze functie.

Wachtwoord krijgen die bij een account hoort. Dit is later voor recover password.

Toevoeging op 15/02/2011 22:50:09:

Quote:
Op die manier krijg ik terug als value: 1.
Ik denk dat hij hiermee bedoelt dat er 1 row wordt gevonden


Lees nu pas dat hij een true or false mee geeft. Ik heb de value nodig.
 

15/02/2011 22:56:08
Quote Anchor link
Bram unknown op 15/02/2011 22:48:41:
Quote:
- Binnen de functie hoor je lijkt mij geen verbinding te maken met de database, je zult waarschijnlijk buiten de functie daar ook al verbinding mee hebben.

Misschien kan ik verbinding wel buiten een functie maken. Probeer ik later wel even.

Ik denk dat je nog meer sql dingen buiten je functie hebt lopen, dus daar hoort het (en is sowieso netter).

Bram unknown op 15/02/2011 22:48:41:
Quote:
- Foutafhandeling ontbreekt.

Zet ik er later wel in. Tot en met de for loop doet hij het gewoon.

Dat denk je, één van de grootste fouten die er gemaakt kunnen worden is dat foutafhandeling later wordt toegevoegd. Doe het gewoon in één keer goed. Kijk ook goed op php.net wat je allemaal terug krijgt.

Bram unknown op 15/02/2011 22:48:41:
Quote:
- Variabelen binnen quotes, haal ze erbuiten (dingen als mysql_connect("$host", etc. is ontzettend grote onzin).

Werkt alsnog, maar ik zal ze even weg halen.

Het werkt wel, maar het is onzinnig. Een variabele als string meegeven, terwijl er een variabele nodig is. Beetje raar hé. Nu is het alsof je 2+4-2 doet.

Bram unknown op 15/02/2011 22:48:41:
Quote:
- Selecteer gewoon wat je wilt hebben, gebruik geen *

Fout van me omdat ik iets proberen was. Dit wordt dus verandert met 'Password'.

Oké.

Bram unknown op 15/02/2011 22:48:41:
Quote:
Mij lijkt dat je maar één resultaat krijgt, dus hoe je op die foreach bent gekomen mag joost weten.

Ik wil de value van password weten die bij nickname hoort. Als je dit met mysql_query doet, krijg je die info in een var. Die moet je naderhand nog onderschijden per account wat je binnen krijgt. Ook al is dat nu maar 1.
Toevoeging op 15/02/2011 22:50:09:

Quote:
Op die manier krijg ik terug als value: 1.
Ik denk dat hij hiermee bedoelt dat er 1 row wordt gevonden


Lees nu pas dat hij een true or false mee geeft. Ik heb de value nodig.

Inderdaad krijg je true of false terug. Die data kan je gebruiken voor foutafhandeling.

Bram unknown op 15/02/2011 22:48:41:
Quote:
Verder vraag ik mij ook wel af wat nou de bedoeling is van deze functie.

Wachtwoord krijgen die bij een account hoort. Dit is later voor recover password.

Dit vind ik een hele enge gedachte. Een password sla je als hash met salt op, zodat een password niet kan worden gestolen. Als iemand zijn password kwijt is zal er een nieuwe worden gegenereerd.
 
Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 23:01:46
Quote Anchor link
Nja, een nieuw password genereren ligt een beetje boven mijn niveau en is voor mij te veel werk om nog tijdig af te krijgen. Ik moet deze site namelijk vrijdag inleveren als po.

Maar er moet toch wel een simpele manier zijn om gewoon data uit de tabel te halen? Ik wil bijvoorbeeld eigenlijk ook dat ze hun eigen "recovery question" kiezen die later wordt opgeroepen bij het terugkrijgen van hun account. Deze moet dan toch ook uit de database gehaald worden terwijl je alleen de account naam van een gebruiker weet.
 

15/02/2011 23:06:04
Quote Anchor link
Bram unknown op 15/02/2011 23:01:46:
Nja, een nieuw password genereren ligt een beetje boven mijn niveau en is voor mij te veel werk om nog tijdig af te krijgen. Ik moet deze site namelijk vrijdag inleveren als po.

Een nieuw password genereren is niet zo heel erg ingewikkeld. Of het veel tijd kost maakt niet uit, dit is iets waar je al eerder rekening mee had moeten houden.

Bram unknown op 15/02/2011 23:01:46:
Maar er moet toch wel een simpele manier zijn om gewoon data uit de tabel te halen? Ik wil bijvoorbeeld eigenlijk ook dat ze hun eigen "recovery question" kiezen die later wordt opgeroepen bij het terugkrijgen van hun account. Deze moet dan toch ook uit de database gehaald worden terwijl je alleen de account naam van een gebruiker weet.

Wat bedoel je met simpelere manier van data ophalen? Ja, als je data uit een database wilt halen heb je een aantal regels code nodig. Ongeacht wat voor data het is.
Een recovery question is inderdaad net om te gebruiken. Mij ging het erom dat jij hier dus blijkbaar gewoon het password als plain text (normale tekst) opslaat, dat is niet de bedoeling.
 
Bram unknown

bram unknown

15/02/2011 23:07:59
Quote Anchor link
Mij ging het erom dat jij hier dus blijkbaar gewoon het password als plain text (normale tekst) opslaat, dat is niet de bedoeling.

Klopt. En ik ben eigenlijk ook nog van plan om passwords automatisch te coderen en decoderen.

Maar zou je voor nu please even kunnen vertellen welke code ik nodig heb om die gegevens te lezen? Ik heb op php.net en google gezocht maar kan niet echt iets vinden.

Toevoeging op 15/02/2011 23:08:31:

Btw later als mijn site officieel online staat ga ik nog wel een nieuw password genereren. Maar voor nu laat ik dat even zitten.
 
- SanThe -

- SanThe -

15/02/2011 23:53:39
Quote Anchor link
Bram unknown op 15/02/2011 23:07:59:
Maar zou je voor nu please even kunnen vertellen welke code ik nodig heb om die gegevens te lezen?


Misschien de antwoorden beter lezen?

Wouter J op 15/02/2011 22:30:45:
Je zal moeten gaan werken met bijv. mysql_fetch_assoc.
 
Bram unknown

bram unknown

16/02/2011 01:07:14
Quote Anchor link
Wil niet onbeleefd klinken maar heb al verteld dat je hierbij een boolean terug krijgt. Niet de value die ik zoek. toch?
 
- SanThe -

- SanThe -

16/02/2011 02:44:08
Quote Anchor link
Lees de info nou eens op php.net of een goede tutorial op www.phptuts.nl

$row = mysql_fetch_assoc($result);
echo $row['....'];
 
Wouter J

Wouter J

16/02/2011 07:59:41
Quote Anchor link
@bram, als je kijkt op de link die ik je gaf (van php.net). Kun je zien welke waarde er wordt gereturned: false of de value.
 

16/02/2011 09:11:51
Quote Anchor link
Bram unknown op 16/02/2011 01:07:14:
Wil niet onbeleefd klinken maar heb al verteld dat je hierbij een boolean terug krijgt. Niet de value die ik zoek. toch?


Misschien moet je eens je ogen open doen en lezen wat er allemaal staat?
mysql_query geeft inderdaad een boolean terug (dus true of false). Die waarde gebruik je voor foutafhandeling.
mysql_fetch_assoc geeft de waarde of false terug.
Staat allemaal op php.net met uitgebreide voorbeelden.
 
Bram unknown

bram unknown

16/02/2011 09:13:48
Quote Anchor link
Jullie hebben gelijk ik kijk niet verder dan m'n neus lang is.
Hij deed het net voordat ik dat laatste bericht van karl karl las.

Echt heel erg bedankt allemaal! ^^
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.