[review] design voor pc en mobiel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Meneer Buis

Meneer Buis

04/07/2014 11:13:44
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een design gemaakt met niet heel veel kleuren of allerlei dingen, maar vind het zelf er wel fris uitzien wat vinden jullie?

Afbeelding
Afbeelding
Gewijzigd op 04/07/2014 11:16:02 door Meneer Buis
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:50:02
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 11:19:45
Quote Anchor link
Dat blauwe vak, daar komt hopelijk nog wat tekst en een plaatje ofzo in?

Verder zou ik de menu balk wat meer bij elkaar zetten, bijv. aan de linker kan van de top bar en dan aan de rechter kant je site naam.
 
Meneer Buis

Meneer Buis

04/07/2014 11:21:12
Quote Anchor link
Jaa, in dat blauwe vak komt nog een animatie in of een carousel.
En ik heb juist dat, dat menu elastisch is, vond wel een leuk idee.
 
Meneer Buis

Meneer Buis

05/07/2014 11:36:57
Quote Anchor link
Bump
 

05/07/2014 11:57:42
Quote Anchor link
Hey, Ik vind het wel een vet design! zou ik misschien de code mogen?

Groet, Pascal
 
Thomas van Broekhoven

Thomas van Broekhoven

05/07/2014 13:11:50
Quote Anchor link
Hij is simpel en goed, maar ook niet weer bijzonder. Waarvoor is het eigenlijk? Dan kunnen we beter oordelen :)
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

05/07/2014 14:30:40
Quote Anchor link
Op zich lijkt het eerlijk gezegd nog niet veel te reviewen omdat het nog niet af is. Maar voor zover hij nu is zie ik nog een paar kleine puntjes, waar je mogelijk wat aan kan doen.

- De navigatie op de desktop versie staat te ver uit elkaar en is niet gebruikersvriendelijk.
- De ruimte tussen 'Home' en de bovenkant van de opera mobiele versie is te klein te opzichte van de andere knoppen.
- Ik vind dat ik al best een lange naam heb. Maar op de desktop versie een invul veld van XX pixels is wel heel erg groot.

verder inderdaad een frisse lay-out. Had er mogelijk wel een tekst in willen zien staan. Bijvoorbeeld keuze voor tekst grootte en titels.
Gewijzigd op 05/07/2014 14:31:01 door Bas IJzelendoorn
 
Meneer Buis

Meneer Buis

05/07/2014 18:33:52
Quote Anchor link
@Pascal Gerrist: Dankjewel, nee je mag de code niet, sorry.

@Thomas van Broekhoven: Dankjewel, het is een soort portfolio website (voor visitekaartje).

@Bas Ijzelendoorn: De navigatie is ver uit elkaar omdat het dan niet uitmaakt hoe groot je beeldscherm is omdat het procenten zijn.
Die groote tekstvakken zijn ook met de procenten, zodat het er ook goed uitziet op telefoons.
 
Machiel K

Machiel K

05/07/2014 19:26:00
Quote Anchor link
Het ziet er op je grote printscreen uit als een grote mobiele layout, en dat spreekt mij niet zo aan.

Kijk eens naar media queries. Op deze manier kan je je lay-out ook mobielvriendelijk maken, een responsive layout.

Kleuren, lettertype ect. ziet er goed uit. Alleen jammer dat je een contact pagina laat zien, dit is ook meestal de pagina waar je de minste stijl terug ziet. Op een contact pagina hoeft ook alleen maar een formulier te staan en ja.. dat is het.

Hoe heb je je boxen ingedeeld? Of heb je geen linker en rechter kant, is elke pagina 100% breed? Als dat zo is, is dat ook niet fijn kijken. Dan zitten je de zinnen van de linker kant van de pagina, tot aan de rechterkant.. en dat is niet fijn om te lezen. Als je wel een linker en rechter kant hebt, dan heb ik niks gezegd :).

Verder ben ik het met vele reacties eens.

Wouter J op 04/07/2014 11:19:45:
Verder zou ik de menu balk wat meer bij elkaar zetten, bijv. aan de linker kan van de top bar en dan aan de rechter kant je site naam.
Mee eens. Ik zou wel aan de linker kant de naam van je website doen, en daar rechts van de menu items. Maar niet beeld vullend. Kijk hiervoor eens naar die media queries.

Thomas van Broekhoven op 05/07/2014 13:11:50:
Waarvoor is het eigenlijk? Dan kunnen we beter oordelen :)
Ja. Nergens is uit te halen waar je website voor is. Of is het zomaar een lay-out die je gemaakt hebt zonder achterliggende gedachte? (Daar heb ik er overigens ook nog heel veel van). Als je een website maakt en weet waarvoor het gaat dienen, kun je hier en daar wat extra dingen voor een bepaalde doelgroep of iets dergelijks toevoegen. Iets wat vertelt waar je website om draait. En deze lay-out kan in principe voor alles zijn. Het lijkt nu eerder een standaard iets (dat niet zo is natuurlijk), waar iedereen nog zijn eigen draai aan kan geven.
Gewijzigd op 05/07/2014 19:26:40 door Machiel K
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.