[Review] - [Eerste Design]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Emrullah

Emrullah

18/08/2008 15:00:00
Quote Anchor link
Hallo Iedereen!

Ik ben nieuw met designen. Ben dus nog niet zo goed. Heb een aantal tuts gevolgd. Dit is mijn eerste design die ik helemaal vanuit mijzelf heb gemaakt. Tips/Verbeteringen zijn welkom! Wat vinden jullie van de font en de grootte ervan?( COCON FF Regular)

(P.S hij is dus niet gecodeerd ik bak helaas niks van Css en Html :( )

V 1.0
Afbeelding

V 1.1
Afbeelding

V 1.1b
Afbeelding

V 1.2 + Achtergrond
Afbeelding

V 1.2 + Zonder Achtergrond
Afbeelding
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emrullah
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:25:23
 
--

--

18/08/2008 15:07:00
Quote Anchor link
..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 
Harmen

Harmen

18/08/2008 15:57:00
Quote Anchor link
Zo'n enorm plaatje als achtergrond? Nee...
 
4FalconAF

4FalconAF

18/08/2008 17:06:00
Quote Anchor link
Heb heel wat slechtere eerste schermontwerpen gezien, maar misschien heb je wat aan de volgende punten:
- Naar mijn mening veel te veel effecten.
- Titel in de header is niet goed leesbaar, lijkt me beter om deze niet transparant te maken.
- Jammer om te zien dat de groene blokken aan de rechterkant de uitgerekte versie is van een blok aan de linkerkant. Dit is te zien aan de afronding die uitgerekt is.
- De standaard border kleur die je gebruikt hebt (ff0000) past totaal niet binnen het ontwerp. Een donkerblauwe kleur zou beter staan lijkt me.
- Maak een keuze tussen een horizontaal of verticaal menu, niet beide in één ontwerp stoppen.
- De menu items van het verticale menu zou ik net als bij de twee onderstaande blokken links uitlijnen.
- Dat bijna alles transparant is maakt het bijna onmogelijk om dit goed om te zetten naar een dynamisch schermontwerp, laat staan valide code. Al helemaal voor iemand die geen ervaring met xhtml en css heeft lijkt het me geen aanrader.
- Zie niet in wat het lees meer icoontje betekend en wat het toevoegt.
- Behalve bij de menu's vind ik de tekst / kopjes te groot, hierdoor lijkt het schermontwerp dikkig en log.
- Render de dynamische tekst niet smooth, dit doen browsers ook niet wanneer je het omzet naar een website.
- Het lijkt me logischer om eerst het kopje weer te geven en pas vervolgens de datum die misschien beter kleiner op een aparte plek weergegeven kan worden.
- Het gebruikte font voor de dynamische tekstvakken is niet binnen de website te gebruiken aangezien deze niet op iedere pc geïnstalleerd is.

Verder is het wel mooi.
 
Emrullah

Emrullah

18/08/2008 19:09:00
Quote Anchor link
Heb de design aangepast! Ben overgestapt van Cocon naar Arial. Heb de groen balken iets gemodificeerd. Rooie broder veranderd in een glow.

menu weg gehaald.

P.S wat ik in de eerste post was vergeten is dat ik het in combinatie met Phpbb3 wil gebruiken.

Hoe is hij nu ? (Zie eerste post)

P.S: Zijn er nog bepaalde tips Qua Font voor de Header had een goeie namelijk 28 Days Later maar daar ontbreekt eht streepje :(
 
ArendJan

ArendJan

18/08/2008 19:46:00
Quote Anchor link
Paar opmerkingen van mijn kant, kijk maar wat je ermee doet. ;)

# Gebruik de ruimte! Je site is erg smal, het mag breder...

# Lijn de teksten mooi uit, niet centreren zoals bij de maintekst.

# Misschien kun je in de header de titel wat kleiner maken, een leuke logotje erbij maken zodat van de afbeelding nog iets meer te zien valt. Gebruik trouwens een helderderdere :) afbeelding!

# De kopjes etc. mogen iets minder lomp, als je snapt wat ik bedoel.

# Algemeen: Probeer alles ietsje netter af te werken. De teksten kun je beter ook wat kleiner/dunner maken...

Succes!
 
--

--

18/08/2008 20:07:00
Quote Anchor link
..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

18/08/2008 22:46:00
Quote Anchor link
die footer moet je idd rustiger maken
en ik zou het lettertype uit de header toch anders doen
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/08/2008 22:50:00
Quote Anchor link
Zeker niet verkeerd voor een eerste design hoor. Omzetten naar XHTML/CSS is wel een vereiste, dus daar moet je je natuurlijk wel in gaan verdiepen.

Tip: ga niet in de weer met slicen in PhotoShop. Leer om de code zelf te schrijven.
 
Emrullah

Emrullah

19/08/2008 16:30:00
Quote Anchor link
Bedankt voor alle tips - Als ik het breder wil maken moet ik opnieuw starten (Dus dat laat ik wel voor een ander design)

Op welke grootte kan je het beste designen? 1024 x 1000 ofzo?

Zie eerste post voor de aanpassingen die ik heb gemaakt aan de design hoop dat ie zo beter is kom er helaas niet uit qua lettertype. nog tips?

Ik weet dat de afwerking beter kan!

Alvast Bedankt
 
Barman V

Barman V

19/08/2008 16:45:00
Quote Anchor link
4FalconAF schreef op 18.08.2008 17:06:
- Het gebruikte font voor de dynamische tekstvakken is niet binnen de website te gebruiken aangezien deze niet op iedere pc geïnstalleerd is.

Verder is het wel mooi.

Met flash en javascript is dit wel op te lossen! (kijk maar bij http://www.geenstijl.nl/)
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

19/08/2008 16:49:00
Quote Anchor link
bij die laatste twee ziet de header er nu ook goed uit ;)
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

19/08/2008 17:58:00
Quote Anchor link
Hmm, ik zou de inhoud wat breder maken.

@Barman: ook met GD..
 
Emrullah

Emrullah

19/08/2008 20:03:00
Quote Anchor link
Update - Heb de site nu Breder Gemaakt

Is Hij nu Beter?

Afbeelding
 
--

--

19/08/2008 20:38:00
Quote Anchor link
..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

19/08/2008 21:10:00
Quote Anchor link
Je moet review (preview) gewoon een fixed achtergrond kleur geven ofzo. Probeer #999 of #333. En de kleur groen met witte letters is nogal contrast gevoelig. Ik heb zelf problemen met scherpstellen op die tekst.. dus misschien dat je daar nog wat aan kan doen? Verder ziet het er op zich wel goed uit hoor.
Trouwens.. over dat groen.. die zijn wel erg hoog.. misschien kun je die wat subtieler maken? ( minder hoog en minder contrast )


Over de breedte.. dit is prima hoor. en de rest ook wel. Niet slecht voor een eerste design.
 
4FalconAF

4FalconAF

24/08/2008 00:37:00
Quote Anchor link
Barman schreef op 19.08.2008 16:45:
4FalconAF schreef op 18.08.2008 17:06:
- Het gebruikte font voor de dynamische tekstvakken is niet binnen de website te gebruiken aangezien deze niet op iedere pc geïnstalleerd is.

Verder is het wel mooi.

Met flash en javascript is dit wel op te lossen! (kijk maar bij http://www.geenstijl.nl/)


Die oplossing was me al wel bekend, maar echt ideaal werkt het niet, het duurt bijvoorbeeld bij mij een tijd voordat de tekst is omgezet naar de nieuwe font. Voor een enkele titel is het nog wel toepasbaar, maar om een gehele dynamische website daarmee te doen lijkt me te veel. Vraag me ook af hoe SEO friendly het is.
 
Peter Wessels

Peter Wessels

24/08/2008 09:51:00
Quote Anchor link
4FalconAF schreef op 24.08.2008 00:37:
Barman schreef op 19.08.2008 16:45:
4FalconAF schreef op 18.08.2008 17:06:
- Het gebruikte font voor de dynamische tekstvakken is niet binnen de website te gebruiken aangezien deze niet op iedere pc geïnstalleerd is.

Verder is het wel mooi.

Met flash en javascript is dit wel op te lossen! (kijk maar bij http://www.geenstijl.nl/)


Die oplossing was me al wel bekend, maar echt ideaal werkt het niet, het duurt bijvoorbeeld bij mij een tijd voordat de tekst is omgezet naar de nieuwe font. Voor een enkele titel is het nog wel toepasbaar, maar om een gehele dynamische website daarmee te doen lijkt me te veel. Vraag me ook af hoe SEO friendly het is.


sIFR ;), Dat is zeker SEO friendly, dat juist, omdat alleen maar in de bron staat: <h3>Dit is de sIFR text</h3>.
 
--

--

24/08/2008 11:11:00
Quote Anchor link
..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.