[Review] Layout voor fansite

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maikel  B

Maikel B

21/03/2012 21:06:42
Quote Anchor link
Beste PHPHulpers,

Ik heb weer eens een layout gemaakt :p
Deze keer ben ik bezig met een fansite voor mijn favoriete club: FC Den Bosch.

Bij deze wil ik jullie vragen wat jullie van de layout vinden.
Wat zouden jullie anders doen? Wat kan beter?
Alle kritiek is welkom (Behalve je clubvoorkeur haha)

Link is alleen online als mijn pc aanstaat maar ik zal hem zo lang mogelijk aan laten staan :$

http://84.27.113.159/bwlife/index.php
Gewijzigd op 21/03/2012 21:06:58 door Maikel B
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 00:55:52
 
Glenn Callaerts

Glenn Callaerts

21/03/2012 21:29:21
Quote Anchor link
Ik vind het een zeer mooie site. Je hebt dit goed ineen geknutseld en de kleuren passen goed bij elkaar. Puik werk! ;)
 
Maikel  B

Maikel B

21/03/2012 22:37:26
Quote Anchor link
Dank je :)
 
Bart V B

Bart V B

21/03/2012 23:03:09
Quote Anchor link
Normaal gesproken review ik niet zo snel een design.
Maar ach, laten we eens een poging doen... :)

Wat me zo snel opvalt is dat je inline css gebruikt.
Misschien dat dit nog aangepast moet worden, maar dat laat ik aan jou over.

Het design oogt rustig, en met niet te veel toeters en bellen, daar houd ik persoonlijk wel van. Wat ik me wel afvraag is wanneer er meer content opkomt dat het rechter gedeelte straks een heel wit vlak gaat worden. Maar het kan zijn dat er nog wat meer blokken gaan komen dus laat ik dat even in het midden.

Ik zit nu op een 15 inch scherm te kijken en heb even het idee dat de breedte van het middenstuk op een groter scherm zou zien, dat de grijze achtergrond net even te veel gaat worden. Misschien dat je de breedte van het middenstuk wat breder kunt maken.
Dan staat het straks ook niet allemaal zo opeen gestapeld, wat de leesbaarheid ten goede komt.

Bovenin staat inloggen/account aanmaken.
Dat zou voor mij wel wat creatiever mogen. Misschien met een logo/afbeelding er voor /omheen?
Dit is nu vind ik wat te standaard.
 
Maikel  B

Maikel B

22/03/2012 14:10:11
Quote Anchor link
@Bart, ja ik zie inderdaad dat ik op bepaalde plekken nog inline CSS heb. Deze ga ik nog weghalen en goede CSS van maken.
Ik wil de site inderdaad smal houden voor lagere resoluties. Ik kan uiteraard nog iets doen met de grijze achtergrond. Bepaald patroon erin maken of iets.

Wat zou jij dan anders zien met inloggen en account aanmaken? Zat zelf te denken voor het inloggen iets te maken dat als je daarop klikt er een div naar beneden komt waar je dan kunt inloggen.

Iemand anders nog suggesties of kritiek? Alles is welkom
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2012 14:22:19
Quote Anchor link
Ziet er goed uit, alleen ik vind de letters niet zo heel goed leesbaar. Als ik onderaan op disclaimer klik dan zijn de letters van de tekst wel heel erg klein / onduidelijk.
 
Maikel  B

Maikel B

22/03/2012 14:28:26
Quote Anchor link
@Ozzie, ik zie het nu ook inderdaad. Ik zal straks eens kijken of het duidelijker wordt als ik een iets groter lettergrootte gebruik of een geheel andere lettertype gebruik.
Gewijzigd op 22/03/2012 14:43:50 door Maikel B
 
Wouter J

Wouter J

22/03/2012 17:47:43
Quote Anchor link
Ik vind het allemaal veel te strak. Dit is een voetbal website, voetballen is georganiseerde chaos, dit lijkt meer op polo ;)

Nog wat andere puntjes qua design:
- ik kom nergens, behalve in de sitebar, het clublogo tegen. Dat vind ik wel een beetje vreemd, aangezien er in de voetbal wereld het logo overal op staat.
- ik vind dit lettertype niet lekker lezen, zet een iets grotere letter-space en maak het eventueel iets dikker.
- de sitenaam hoort te linken naar de homepagina, dat is iets wat mensen verwachten.

Wat code puntjes (daar ben ik hier voor ;)):
- Als je in iets wat lager is dan HTML5 een website maakt moet je hem altijd op strict zetten, je moet wel een beetje kritisch zijn op je zelf...
- IE wil de charset vlak na <head> zien, dus niet eerst de title element.
- Typ in HTML de tekst altijd met een hoofdletter en dan allemaal kleine letters. Dus niet INLOGGEN maar Inloggen. Vervolgens kun je met css text-transform: uppercase; alles hoofdletters of kleine letters maken.
- die dots moet je oplossen met css border-right en dan li:last-child border-right: none; En als border-style natuurlijk dotted
- <div class='title'>Home</div> hierin zitten 2 fouten:
1) Titels zijn in het engels headings en horen in <h1> t/m <h6> tags thuis waarbij 1 het belangrijkst is en 6 het minst belangrijkst.
2) In HTML wordt het gebruik van dubbele quotes aangeraden en niet van enkele.
- Ook <div class="block"> hoort vervangen te woorden door een mooie paragraph (<p>) element
- gebruik geen inline CSS als width="" style="" border="" enz.
- zodra je &nbsp; moet gebruiken in HTML weet je dat je iets fout doet en het moet oplossen met padding/margin
- gebruik <th> elementen voor de titels van kolommen i.p.v. <td>
- plaats de titels in een tabel in een <thead> element
- plaats de content van een tabel in een <tbody> element
- plaats 'tussenstand jupiler league' in een <caption> element in de table.
- voor meer info over werken met tabellen: http://sceneone.nl/tips_tricks/tabellen.php
- class="even" en class="odd" kun je beter oplossen met CSS :nth-child(even) of :nth-child(odd)

Offtopic:
PS: dit is de laatste keer dat ik reageer in een topic waarvan de TS een bump mail heeft gestuurd, als ik wil reageren dan doe ik dat zelf wel.
Gewijzigd op 22/03/2012 17:48:22 door Wouter J
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.