[review] nieuwe layout.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remco

remco

17/10/2007 10:18:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben afgelopen week druk bezig geweest met een layout voor mijn website. Ik heb de layout nu zoals ik hem eigenlijk wil hebben maar mijn vraag is of jullie misschien nog tips hebben of punten die ik zeker nog moet verbeteren.

Ik heb even een voorbeeldje in html online gezet. Dit voorbeeld is nog bijna helemaal leeg en de links zullen niet werken. Dit is volgens mij ook niet echt nodig voor het beoordelen van de layout.

Link naar de layout voor de review:
http://nieuwesite.forzaheerenveen.nl/

Link naar de oude layout die ik nu nog gebruik:
http://www.forzaheerenveen.nl/

Groet,
Remco

Edit: Link verbeterd..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remco
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 18:10:44
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/10/2007 10:50:00
Quote Anchor link
Ten eerste die header... Daar staat een heel verkeerd stadion in... ;)

Maar even deze:
- Geef de links een kleurtje, ipv dat standaard blauw;
- Geef de links naar 'Mij' (gepost door) dezelfde kleur als de rest van die regel en maak een zin van die regel: Gepost door NAAM op DATUM om TIJD. Gebruik niet al die dubbele punten;
- Maak je menu wat spannender, probeer een ander lettertype, streepjes tussen de hoofditems, etc;
- Dat printer-icoontje is denk ik mooier op dezelfde regel als "Lees meer...". Overigens, als ik als bezoeker dat zie is het mij niet duidelijk of ik dan alleen die intro ga afdrukken, of dat het hele bericht afgedrukt wordt;
- Ik denk dat het de bedoeling is, maar of het helemaal lekker uit komt weet ik niet, maar van het menu en de poll is het kader grijs, van de Artikelen zwart;
- Misschien de achtergrond nog iets lichter trekken.
 
Remco

remco

17/10/2007 11:14:00
Quote Anchor link
@Elwin:
Als eerst bedankt voor de uitgebreide post met vele tips.

Even puntsgewijs je puntjes afwerken.
- De links zijn inmiddels veranderd. Dit was in eerste instantie ook de bedoeling maar was ik dus nog vergeten.
- Punt 2 heb ik ook gefixed en op heb ook gelijk de " : " verwijderd bij de datum. Bij het andere laat ik de : staan omdat ik dit persoonlijk mooier vind
- Hier zal ik nog even aan werken. Wat ik alwel vast kan zeggen is dat de beide menu's wel worden opgevrolijkt door inhoudelijke plaatjes maar hier ben ik nog niet aan toe.
- Ik denk dat ik dat printer-icoontje gewoon zo laat staan. Als je hier in de toekomst op klikt zal je op een pagina komen met alleen dat nieuwsbericht. Dit is nu hopelijk verbeterd door een title aan het icoontje mee te geven.
- Dit was een klein kleurenfoutje wat ik was vergeten hetzelfde te maken. NU inmiddels verbeterd/veranderd.
- HIer zal ik ook nog eens aan werken.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/10/2007 11:31:00
Quote Anchor link
Die regel met Gepost door is beter zo...

Overigens, voor een mooie printpagina/printoptie van berichten moet je eens kijken op http://sync.nl/. Als je daar over de titel van een bericht gaat krijg je een icoontje. Daarmee voeg je het artikel (in zijn geheel) toe aan je 'printbundel'.

Als je alle artikelen hebt die je wilt, kies je links bij 'Mijn Sync' de optie 'Mijn printbundel'. Dan krijg je een LighgtBox formulier met je gekozen artikelen en kan je zo een PDF genereren van alle items... Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat... :)

[Edit: typo]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos
 
Remco

remco

17/10/2007 11:46:00
Quote Anchor link
Zo als ik die printoptie wil gaan maken dan duurt het nog minimaal 3 jaar voordat ik dat heb gemaakt ;)
Ik denk dat ik eerst maar eens een eigen printoptie ga maken.

Offtopic:

Trouwens, verkeerde stadion? :o
Ik heb gezien dat jij voor *kuch* Feyenoord *kuch* bent :P opzich is de kuip ook wel een mooi stadion alleen zou niet echt bij de site passen vind je ook niet :P
Moet wel zeggen dat ik de kuip misschien zelfs wel wat mooier vind maar dat ik het Abe Lenstra Stadion zeker een goede nummer 2 vind. Zeker als je kijkt naar de andere stadions in Nederland.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/10/2007 11:57:00
Quote Anchor link
remco schreef op 17.10.2007 11:46:
Offtopic:

[..] Zeker als je kijkt naar de andere stadions in Nederland.
Je vergeet Woudestein.. ;) Voor de rest heb je wel gelijk... ;)
Oh... en natuurlijk Nieuw Galgenwaard, ook de moeite waard. :)

Edit:
En die printoptie is wel goed te doen hoor... PDF genereren is redelijk snel te doen en verder is het eigenlijk gewoon cookie of sessie-vars bewerken/uitlezen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

17/10/2007 13:02:00
Quote Anchor link
Hij is naar mijn idee een beetje te simpel, dat faden kan iedereen, verder zie ik er niet echt een geheel in wat voor een website heel belangrijk is. Probeer de site ook iets meer grafisch op te vullen..

Edit:
Het oog wil ook wat.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman
 
Remco

remco

17/10/2007 13:33:00
Quote Anchor link
@Arjan

Ik wil de website ook niet te moeilijk maken. Wat ik al zij de zijkanten zullen, als er meer inhoud in komt automatisch een stuk aantrekkelijker worden. Ook de content zal niet alleen maar tekst zijn maar hier zullen ook regelmatig plaatjes inzitten. Qua layout zou ik niet weten wat ik er grafisch aan zou moeten veranderen. Misschien een tip?
 
Niek Weevers

Niek Weevers

18/10/2007 16:10:00
Quote Anchor link
Hoezo een printknop bij de inleiding van het bericht. Ik zou de printknop pas laten zien bij het volle bericht, dus na het klikken op 'lees meer'. En evt ook met de emailknop.

Boven aan het witte contentvlak heb je een fade van blauw naar wit. Die is echt lelijk. Zou ik iets anders voor verzinnen.

Zet geen 'hoofdmenu' boven je hoofdmenu. Wanneer je je site duidelijk hebt opgebouwd dan ziet elke bezoeker dat het een menu is. Ik zou deze nog wel wat mooier maken.

Wel een mooie foto in de header, maar is het niet mooier als het een foto is met wat meer beleving, dus een vol stadion of juichende spelers/ toeschouwers?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.