[review] Nieuwe site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Max van den Bosch

Max van den Bosch

06/06/2011 23:37:15
Quote Anchor link
Beste phpers,
Ik ben begonnen met een basis site.
Ik heb er vanalles op gezet, vandaar de naam 'allesite'.
Ik weet dat er nog veel dingen beter moeten, daarom heb ik ook een topic gemaakt.
Het adres is: http://allesite.tk .
Als ik nieuwe ideeën heb, zet ik ze altijd op mijn site.

Link naar betasite; http://allesite.000a.biz/beta .
Alle wijzigingen die ik doorvoer komen daar eerst terecht voor test.

Ik hoop dat ik veel tips krijg,

Met vriendelijke groet,
Max van den Bosch
Gewijzigd op 06/06/2011 23:42:46 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:44:18
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/06/2011 23:39:11
Quote Anchor link
Ongeordende site

- Alles 'zweeft' in de lucht
- geen vaste kleurstelling
- Frames zijn oude troep uit het jaar 1997, niet meer gebruiken
- HTML code rammelt aan alle kanten

Ik geef dit een 2

Wat je moet doen:
- Bouw een goede layout met een logische indeling.
- Verdiep je in xHTML en CSS
- Gebruik geen tabellen, maar divjes en CSS
- Je handleidingen over de bouw van frames ritueel verbranden... ;-)

En .tk domeintjes zijn ook niet echt geliefd. Neem liever een .nl domein, die zijn echt goed betaalbaar anno 2011...

Quote:
Welkom op de allesite. We hebben nieuws, spelletjes, een radio, en schoolpages. We breiden momenteel nog uit. We maken ook websites (voor bedrijven).

Ik hoop dat dat betere sites zijn dan wat je nu gebouwd hebt. Want als ik dit zo zie probeer je wat uit, zonder dat je weet hoe het moet, en op die manier raad ik zeer af om sites voor bedrijven te maken.
Een website is namelijk ook een visitekaartje voor het bedrijf.
Gewijzigd op 06/06/2011 23:46:29 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/06/2011 00:53:31
Quote Anchor link
Wat voor tips wil je Max? Ik hoop dat je zelf ook ziet dat het er nog niet bepaald goed uitziet. Begin eens met een basiscursus websites bouwen. Zoek een online tutorial of koop een boek, en kijk daarna ook eens naar de tips van Aar. Hoe je nu bezig bent is in ieder geval (nog) niet de juiste weg. Succes!
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

07/06/2011 06:41:11
Quote Anchor link
Geen frames gebruiken, de poll bv is te breed, zodat je moet scrollen
Gebruik de juiste charset, kijk naar het woord geïntroduceerd
en alles wat hierboven staat.
Gewijzigd op 07/06/2011 06:41:28 door Tobias Tobias
 
Max van den Bosch

Max van den Bosch

07/06/2011 07:32:40
Quote Anchor link
Ok, bedankt voor alle tips. Ik ga meteen de schop erop gooien.
Zoals ik al zei was het een beginsite.

Ik denk dat ik binnenkort ook een .nl ga kopen, maar eerst moet alles in orde zijn.

Als ik nog vragen heb dan post ik ze nog,
Mvg Max

Toevoeging op 07/06/2011 07:36:19:

P.s.
Ik ben 12, dus ik moet nog heel wat bijleren....
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

07/06/2011 09:07:57
Quote Anchor link
Max vd Bosch op 07/06/2011 07:32:40:
P.s.
Ik ben 12, dus ik moet nog heel wat bijleren....


Goed dat je het erbij zet
Suc6 met leren en voor vragen kun je hier altijd terecht!
 
The Force

The Force

07/06/2011 11:30:18
Quote Anchor link
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met websites bouwen, leer je veel van! Hier nog wat tips :).

Je website ziet er rommelig uit omdat de uitlijning van de elementen niet goed is. Je ziet wat ik bedoel als je om elk element (stukje tekst, loginbox, advertentie) aan de uiteinden horizontale (van links naar rechts) en verticale (van boven naar beneden) lijnen gaat trekken. Trek die lijnen helemaal door. De rechterkant van de loginbox heeft een verticale lijn die verder naar rechts staat dan die van de tekst eronder. Hoe meer lijnen je hebt des te onoverzichtelijker is je website.

Voorbeeld: je header plaatje staat helemaal bovenaan, ietsje eronder staat het 'selecteer jouw stijl'. Als je die twee met elkaar uitlijnt heb je een lijn minder en oogt de website orderlijker. Ander voorbeeld: als je de bovenkant van "Welkom op de allesite" met de bovenkant van de advertentie uitlijnt en met de bovenkant van "Inloggen" dan ziet het er vele malen ordelijker uit.

Het tweede belangrijke punt is ruimte tussen elementen. Een ordelijke website heeft tussen (bijna) alle elementen evenveel ruimte zitten (de margin). Bij jou staat de poll tegen de tekst er rechts van aan. Daarnaast zijn alle ruimtes bij jouw website verschillend van grootte. Hou een minimum van 20 pixels ruimte tussen elementen aan.

Tot slot gebruik je veel te veel kleuren. Paars, blauw, lichtblauw, donkergroen, rood en wit. Ook hierdoor word je website minder ordelijk.

Succes met het verbeteren van de website. Ik ben benieuwd naar je nieuwe ontwerp!
 
Bram Boos

Bram Boos

07/06/2011 12:32:18
Quote Anchor link
Je bent geblockt omdat je een naam gebruikt welke spammers ook vaak gebruiken. Nou lekker gebruiksvriendelijk ook.

Verder 1 goede tip: Begin helemaal opnieuw, begin eerst met het uiterlijk en vul het dan pas met PHP. En let op een beetje eenheid, elke pagina op jouw site is bijna in z'n geheel anders. Verder is gebruik van tabellen niet aangeraden.
 
Max van den Bosch

Max van den Bosch

07/06/2011 14:10:10
Quote Anchor link
Ja, die block klopt. Wegens veel spam heb ik een automatische block ingebouwd. Als je bijvoorbeeld de naam "a000b_7334339" gebruikt, ben je geblokkeerd. Met de blocks ben ik nog bezig...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/06/2011 14:22:52
Quote Anchor link
Waarom niet op een andere manier controleren?
Want wat als de spammers nou 'John Doe' gebruiken (de geweldigste anonieme naam ooit)
Gewijzigd op 07/06/2011 14:23:05 door - Ariën -
 
Max van den Bosch

Max van den Bosch

07/06/2011 14:34:19
Quote Anchor link
- Aar - op 07/06/2011 14:22:52:
Waarom niet op een andere manier controleren?
Want wat als de spammers nou 'John Doe' gebruiken (de geweldigste anonieme naam ooit)


Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten... Misschien heb je een tip?

@Bram Ik heb je geunblocked. Waarschijnlijk had je geen naam bij het reageren op een nieuwsartikel gegeven.

Toevoeging op 07/06/2011 17:39:31:

Ik heb eens een layout gemaakt.
Hij moet er zo uit gaan zien, mee eens?
Afbeelding
Gewijzigd op 07/06/2011 17:40:16 door Max van den Bosch
 
The Force

The Force

08/06/2011 07:25:19
Quote Anchor link
Max vd Bosch op 07/06/2011 14:34:19:
Ik heb eens een layout gemaakt.
Hij moet er zo uit gaan zien, mee eens?
Afbeelding

Dat ziet er al beter uit. Nog een paar opmerkingen :). Marquees zijn vrij ouderwets. Algemene voorwaarden staan doorgaans onderaan de website (naast copyrights e.d.). De ads zijn nu vrij prominent aanwezig op de website en het nieuws staat meer op de achtergrond (dat is het laatste wat mensen nu zullen bekijken als ze de pagina scannen). Waar komt je menu te staan?
 
Max van den Bosch

Max van den Bosch

08/06/2011 07:55:19
Quote Anchor link
Ik heb de layout iets veranderd, in plaats van de marquee heb ik het menu staan. Zie de pagina http://allesite.000a.biz/beta voor tussentijdse wijzigingen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/06/2011 09:07:47
Quote Anchor link
is het niet gewoon beter om 'from scratch' te beginnen?
 
The Force

The Force

08/06/2011 13:41:24
Quote Anchor link
Dat ziet er al beter uit! Als ik zo de indeling zie dan kan je de poll (die niet veel ruimte nodig heeft) en de tekst (die meer ruimte nodig heeft) beter omwisselen. De breedte van de welkomtekst is goed wat betreft leesbaarheid. Als je vaak naar een nieuwe regel moet omdat het tekstvak niet breedt is dan leest dat niet fijn. Verder zijn nog een aantal van de opmerkingen die eerder gemaakt zijn van toepassing, vooral wat betreft kleurgebruik. De achtergrond is ook niet mooi, vooral omdat deze niet al te breed is. Het zou ook mooier zijn als je de website in het midden van het scherm zou uitlijnen. Dat kan je doen door de div waar alle content in staat met css "margin: 0 auto;" mee te geven.

De HTML is al wel verbeterd sinds de vorige versie, maar daar kan nog heel veel aan verbeterd worden. Je kan op http://validator.w3.org/check?uri=http://allesite.000a.biz/beta/&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0 controleren of je website voldoet aan de regels.

Wat tips: gebruik geen <font> element in HTML, Google Translate staat er dubbel in en kijk eens goed of je alle elementen (op de goede plek) sluit. Het absoluut positioneren kan wel maar is niet echt flexibel. Je moet zelf aangeven op welke plek alle elementen komen te staan. Beter is het om "float: left;" te gebruiken zodat divs zelf hun positie bepalen. Kijk eens naar voorbeeld 5 van http://www.mobilefish.com/tutorials/css/css_quickguide_div_examples_containers.html .
 
Max van den Bosch

Max van den Bosch

09/06/2011 08:04:33
Quote Anchor link
Ok, ik ga ernaar kijken. Liever heb ik de poll onder de welkom tekst, omdat die tekst belangrijker is.

Verder heb ik nu een ccs Popup voor het inloggen.
 
Max van den Bosch

Max van den Bosch

10/06/2011 22:30:23
Quote Anchor link
Kan iemand nog even verder zeggen wat er nog gedaan moet worden?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/06/2011 00:32:01
Quote Anchor link
Die pop-up voor het inloggen ziet er bij mij niet uit. Ik zie een heeeeeele grote login-knop.

In plaats van aan ons te vragen wat je kunt verbeteren wil ik iets anders voorstellen. Ga gewoon eens een paar uurtjes op internet rondkijken naar verschillende websites. Wat vind je goed en wat vind je niet goed? Wat spreekt je aan en wat niet? Wat ziet er wel professioneel uit en wat ziet er niet professioneel uit... en waarom?

Ik denk dat je daar een stuk meer van leert dan hier telkens te gaan vragen wat je moet veranderen. Maak notities terwijl je websites bezoekt en plak de url's van websites die jij mooi vindt in een (Word) bestand.

En daarna... begin eens helemaal opnieuw.
 
Jasper DS

Jasper DS

11/06/2011 10:52:38
Quote Anchor link
Volgens mij ziet je site er in chrome niet uit zoals het moet?
 
Max van den Bosch

Max van den Bosch

11/06/2011 11:00:15
Quote Anchor link
PHP Jasper op 11/06/2011 10:52:38:
Volgens mij ziet je site er in chrome niet uit zoals het moet?


Weet niet... Heb je een screenshot? (heb zelf geen chrome)
 
Jasper DS

Jasper DS

11/06/2011 11:32:33
Quote Anchor link
Afbeelding
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.