[Review] - Nieuwe website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Milo S

Milo S

05/05/2011 15:18:39
Quote Anchor link
Beste,

Sinds een tijde heb ik mijn nieuwe website online. De eis die ik stelde was dat het vrolijk, speels maar toch ook wel strak was. Zelf ben ik er wel tevreden over, nu jullie nog.
De code is xHTML 1.0 valide en ik heb vrij veel moeite moeten doen hem nog een beetje snel te laden, is dit een beetje goed gelukt? Hier op mijn computer wel namelijk.
Ik hoop dat jullie er net zo over denken als ik, maar onderbouwde kritiek is altijd welkom.

klik hier voor de site

Alvast bedankt,
Milo
Gewijzigd op 05/05/2011 15:19:46 door Milo S
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 15:12:22
 
John D

John D

05/05/2011 15:36:46
Quote Anchor link
Bescheiden en netjes, misschien iets te rustig voor het onderwerp!! Zeker strak maar minder speels. Het lettertype van de tekst vind ik niet passen bij het fraaie lettertype van het logo. Het laden is hier op mijn werk normaal snel!
 
Milo S

Milo S

05/05/2011 15:49:09
Quote Anchor link
@ John; bedankt voor je snelle reactie, eigenlijk voor het eerst dat ik wat positiefs hoor over mijn design kunsten... Ook wel eens leuk haha. De speelse dingen heb ik geprobeerd in te brengen met die overliggende balk aan de rechterkant, en de gekleurde stippen op de achtergrond, maar het mag dus nog wel drukker, ik ga daar nog eens naar kijken!
Lettertype vind ik moeilijk, het moet natuurlijk wel gewoon goed leesbaar zijn...
Gelukkig maar, in het laden heeft nogal wat werk gezeten!

Ik kijk er nog even naar, en hoor graag nog wat reacties!
Gewijzigd op 05/05/2011 15:49:57 door Milo S
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

05/05/2011 17:32:44
Quote Anchor link
Laadtijd is goed.

De header background past niet bij de rest van de achtergrond - of andersom -, en zo te zien staat ook nog niet alles (agenda en nieuws blok) op de juiste plek.
 
Yuveiko Jilles

Yuveiko Jilles

05/05/2011 17:47:05
Quote Anchor link
Ziet er goed uit! het enige wat me opviel is dat de welkomst text een redelijk klein font heeft wat je mischien iets groter zou kunnen maken.

Je kan delaadtijd nog meer versnellen door je css in te korten
(nu vind ik hem al erg snel)
bijvoorbeeld je default.css -> http://pastebin.com/TfHM5VYJ

Voor de rest vind ik hem erg mooi!


Yuveiko

EDIT; in FF4 zie ik trouwens geen favicon, staat altijd wel erg netjes
Gewijzigd op 05/05/2011 17:52:10 door Yuveiko Jilles
 
Joey Drieling

Joey Drieling

05/05/2011 18:05:35
Quote Anchor link
Mooie site vind wel jammer dat ik automatisch door word gestuurd naar de mobiele site op mijn telefoon, maar het ergste vond ik dat er geen link naar je gewoone site was.

Sorry maar ik vind zelf gewoon pretiger dan zoon minimalistische site! Wand mijn Samsung Galaxy S kan alles goed weergeven, okay moet wat meer scrollen maar dat interesseert me niet.
 
Wouter J

Wouter J

05/05/2011 18:06:53
Quote Anchor link
Naast de CSS compressen zou ik ook javascript en de afbeelding zo doen.

Vooral de afbeeldingen die je CSS gebruiken zijn veelte groot. Voor het compressen van afbeeldingen kan je het best http://smush.it gebruiken.
Andere statistieken voor snelheid: http://i51.tinypic.com/30u4eua.png

Verder ziet de site er goed uit, maar past de header inderdaad niet echt bij de rest van de site.

Waarom zou je bij elke pagina jQuery + lightbox inladen? Dit kost wel wat laadtijd en is alleen bij de foto album nodig.
Gewijzigd op 05/05/2011 18:09:50 door Wouter J
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

05/05/2011 21:12:15
Quote Anchor link
De site ziet er echt super strak maar ook aantrekkelijk uit.

Het lettertype zelf vind ik wel goed zo, maar bij het nieuws de datum en je copyright zou ik het lettertype persoonlijk iets groter maken. Dit zou eventueel ook iets donkerder kunnen.

Het menu en de pagina's vind ik persoonlijk heel erg mooi. De laat tijd van de website is ook erg snel.

Kortom, als ik jou was zou ik blij zijn met het resultaat. Het is een mooie site.

Edit: Als ik reserveer en niets invul krijg je errors met engelse woorden: name, adDres, village. Mischien moet je daar even naar kijken?
Bij het gastenboek geld hetzelfde.
Gewijzigd op 05/05/2011 21:14:53 door Ocirina Ocirina
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

05/05/2011 22:06:17
Quote Anchor link
Controleer je formulieren beter en een link naar de admin login is niet netjes op je website.
 
Milo S

Milo S

06/05/2011 12:15:10
Quote Anchor link
Favicon; Klopt, deze moet ik nog maken en er dan even bijzetten, ga ik zeker doen!

CSS, Javascript & Afbeeldingen verkleinen, als goed is zijn de javascript bestanden al verkleint, css ga ik dan zeker nog doen en de afbeeldingen vond ik eigenlijk zonde van de kwaliteit...

Letters groter; persoonlijk vind ik het storend als letters te groot zijn vandaar deze keuze. Wat de copyright betreft zou wel wat duidelijker mogen al is dit geen noodzaak, niemand lees het namelijk...

Hier zal ik inderdaad even naar kijken, is niet gebruiksvriendelijk... Als ik hiernaar kijk neem ik meteen het punt over de formulieren van Yearupie mee.


Denkt trouwens iemand dat het zin heeft om mijn site om te gooien naar HTML5 of kan ik dit beter laten tot de browsers het allemaal aan kunnen?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

06/05/2011 12:45:38
Quote Anchor link
wanneer een gebruiker ook zonder html5 gewoon alles kan doen, waarom dan niet?
 
Wouter J

Wouter J

06/05/2011 15:22:40
Quote Anchor link
Milo S op 06/05/2011 12:15:10:
Denkt trouwens iemand dat het zin heeft om mijn site om te gooien naar HTML5 of kan ik dit beter laten tot de browsers het allemaal aan kunnen?

Ik zou het voorlopig nog gewoon op HTML4/XHTML1 houden. Als je dingen wilt doen die makkelijk met HTML5 kunnen en niet perse nodig zijn om je website te laten zien kan je HTML5 gebruiken. Maar tags zoals <article> <section> <header> <hgroup> enz. zou ik nog niet gebruiken. (Wel leuk om mee te testen overigens)

Wat je wel zou kunnen doen is je website in HTML5 maken en dan dit scriptje gebruiken http://remysharp.com/2009/01/07/html5-enabling-script/

Nog een mogelijkheid is je website in HTML5 maken, maar de html4/xhtml1 site nog wel bewaren. Met conditional comments kan je dan doorlinken naar die pagina als je op IE zit.

Wat ook nog kan is HTML5 gebruiken, maar dan ook nog gewoon HTML. Dit vind ik zelf zeer nutteloos, maar ik heb het wel voorbij zien komen.
 
Maarten PHP

Maarten PHP

06/05/2011 20:12:05
Quote Anchor link
Mijn beeld in 1024px en dan is hij niet zo mooi kan de container of wrapper wat kleiner?
 
Milo S

Milo S

09/05/2011 10:03:06
Quote Anchor link
@ Wouter; bedankt voor je advies, ik ga eens overwegen wat ik kan doen. Desnoods word het tijdelijk gewoon een download link en luister men zo maar mijn mixtapes.

@ Maarten; Ik heb een resolutie van 1280 * 1024 dus daar is hij ontworpen ik zie het probleem niet? Wat is er niet mooi aan?

@ Yearupie; ik ben net bezig geweest met de beveiliging, ik ga trim er op gooien om spaties e.d bij de controle weg te houden. Het punt is alleen dat ik nu een 500 fout krijg. Mijn hosting gaat er naar kijken heb binnen 24 uur een antwoord. Ben benieuwd...
 
Niels K

Niels K

25/05/2011 19:45:07
Quote Anchor link
Yearupie Achternaamloos op 05/05/2011 22:06:17:
Controleer je formulieren beter en een link naar de admin login is niet netjes op je website.

Naast dat het niet netjes is, hoeft toch niemand te weten wat de url naar jouw CMS is? Des te minder kans om 'gehackt' te worden..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.