[REVIEW] Werk over social media

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper DS

Jasper DS

24/11/2011 20:07:11
Quote Anchor link
Hoi,

voor het vak webdesign een simpele site gemaakt. Misschien iemand nog tips?
De tekst alsook de afbeeldingen kunnen van andere site's afkomstig zijn, dit was toegelaten en staat ook in de disclaimer.

Go and rate!

Jasper
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:57:25
 
- SanThe -

- SanThe -

24/11/2011 20:27:06
Quote Anchor link
Netjes.
Ik zie nog wel aardig wat foutjes in het Nederlands zitten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2011 20:31:49
Quote Anchor link
Jasper, ik vind de homepage vrij veel tekst. Deel het op in korte blokjes met kopjes (in bold). Dat oogt een stuk prettiger en meer "behapbaar".
 
Wouter J

Wouter J

24/11/2011 20:38:10
Quote Anchor link
Een iets groter lettertype voor de content tekst zou wel mooi zijn. Geef dan gelijk ook een iets grotere line-height mee en de homepagina -en de andere pagina's- zien er meteen wat vriendelijker uit.
Een klein logotje op de links pagina is ook altijd mooi.

Verder is het -zoals je zegt- simpel. Een frisse achtergrond, deze zou ik zelf wat donkerder doen (maar dit ziet er ook mooi uit).
 
Niels K

Niels K

24/12/2011 15:51:51
Quote Anchor link
Misschien een late reactie, maar ik wil het toch even kwijt:

Ik vind het design slecht, het spijt me. Waarom?

- Ik kan aan het design niet zien dat het een informatieve website over Social Media is.
- Zelf doe je niet aan social media? Denk aan volg ons bladiebla
- Heb je wel over de kleurstelling nagedacht? Ik heb me wel eens laten vertellen dat felblauw en wit niet helemaal met elkaar matchen. Daarnaast, ik kijk heel lang daar het design en op een één of andere manier gaan de kleuren me dan tegenstaan. (Waarschijnlijk persoonlijke mening, ik weet niet of meer mensen dit hebben?)
- Het is een kleine website (Content vlak is niet hoog), wat een negatief gevoel geeft.
- Ik mis iets als een footer? Wanneer je dat goed aanpakt is het bovenstaande probleem ook opgelost.
- Is de banner niet te simpel? Tip: Een logo met de naam van het bedrijf (bijvoorbeeld), aan de linkerkant en aan de rechterkant een slogan of iets in die zin.
- Is het niet mooier om het menu in de header te verwerken?

Zo kan ik nog even doorgaan ;) Ik hoop dat je dit positief oppakt. Je kent me zo onderhand wel, dus je begrijpt mijn toon wel. (hoop ik :-))

Ik ben benieuwd, als je hem aanpast, wat het gaat worden.

Niels
 
Jasper DS

Jasper DS

24/12/2011 16:59:51
Quote Anchor link
Hoi Niels,

bedankt voor de reactie, zoals ik hiervoor al ergens gemeld heb was dit een simpel siteje voor school. Dit is echt basic basic, ik neem de tips dan ook mee naar mijn volgende project aangezien ik hier toch al op beoordeeld ben geweest.

Dankjewel,
Jasper
 
Niels K

Niels K

24/12/2011 17:18:00
Quote Anchor link
Hoi Jasper,

Excuses, heb ik overheen gelezen.

Niels
 
Kees Schepers

kees Schepers

24/12/2011 17:22:49
Quote Anchor link
Ik vind het het er eigenlijk wel oke uit zien :) Alleen kleine lettertype maakt het lastig te lezen..
 
Mar cel

Mar cel

24/12/2011 23:53:50
Quote Anchor link
Voeg wat line-height aan je p-elementen toe zodat het wat leesbaarder wordt.

Edit: Even gekeken in Firebug en vind 17px er wel netjes uitzien.
Gewijzigd op 24/12/2011 23:54:34 door Mar cel
 
Joakim Broden

Joakim Broden

25/12/2011 11:05:24
Quote Anchor link
Webdesign? Waar is het design dan? Ik zie alleen maar een wit vierkant met tekst er in.

Gebruik minder tekst of gebruik meer margin's en grote line height waardoor het rustiger oogt. Kijk eens goed hoe Facebook, Twitter etc doet (want de website gaat over Social Media) dus speel daar meer op in.

PS Go & Rate kun je beter niet op de website doen (omdat hier alleen maar programmeurs zitten) en die hebben vaak geen oog voor design. Als je je website beoordeelt wilt hebben op design kun je beter een Design Forum op zoeken. Daar krijg je meeren betere tips ;-)
 
Jasper DS

Jasper DS

25/12/2011 11:11:38
Quote Anchor link
@Niels, maakt niet uit. :) Ik kan er nog steeds iets van leren dus bedankt voor de reacties iedereen!

Het lettertype is inderdaad aan de kleine kant, heb het hier ook meermaals gelezen. Denken jullie dat he mooier zou zijn als ik de kader hoger maak en het lettertype wat groter zet?

@Kees, bedankt, dat doet me plezier. :)

@Wouter, misschien nog een late reactie. Met "klein logotje op de link pagina" bedoel je dus het logo van facebook, twitter, ... voor de link? Dat was ik al van plan maar het was er uiteindelijk niet van gekomen. Ik gebruikte trouwens voor de links een lijst, is dit correct?

Hertog Jan op 25/12/2011 11:05:24:
PS Go & Rate kun je beter niet op de website doen (omdat hier alleen maar programmeurs zitten) en die hebben vaak geen oog voor design. Als je je website beoordeelt wilt hebben op design kun je beter een Design Forum op zoeken. Daar krijg je meeren betere tips ;-)


Hier zijn genoeg mensen die hier wel wat van kennen en veel ervaring hebben. ;)
Gewijzigd op 25/12/2011 11:17:51 door Jasper DS
 
Wouter J

Wouter J

25/12/2011 12:36:13
Quote Anchor link
PHP Jasper:
Met "klein logotje op de link pagina" bedoel je dus het logo van facebook, twitter, ... voor de link? Dat was ik al van plan maar het was er uiteindelijk niet van gekomen.

Op de pagina met links zie je nu helemaal geen afbeelding, dat vind ik altijd minder om te lezen. Ik zou per link in de linkerbovenhoek (links van h3) het favicon van de site zetten ofzo.

PHP Jasper:
Ik gebruikte trouwens voor de links een lijst, is dit correct?

Ja, je kan het zien als een lijst van links en dus moet je een lijst gebruiken. Als we het dan toch over semantiek hebben heb ik nog wel een paar opmerkingen:
- Een H1 tag geeft aan wat de belangrijkste titel op de pagina is. Op de homepagina is dit bijv. de site naam, maar als ik naar een andere pagina ga is de naam van de pagina (bijv. 'Nuttige Links') belangrijker dan de pagina titel. Ik zou dan de site naam een h2 tag meegeven, of zelfs h3, en de pagina naam H1.
- Je hebt in #header maar 1 afbeelding staan, deze hoef je dus geen extra class mee te geven. Gewoon alleen #header img in CSS volstaat al.
- Op de link pagina zet je per link een stukje tekst neer. Dit is een alinea tekst, dus hierom heen moet je een paragraph tag zetten. Een stuk tekst zonder een tag eromheen is eigenlijk nooit goed in HTML.
- Alle links op de link pagina zou ik in 1 ul zetten, niet in 2. En mocht je dan toch 2 willen zet er dan geen div tag omheen, maar geef de ul tag gewoon een class=links mee.
- Je pagina is in het Nederlands en toch heb je bij de html tag een lang=en staan. Beetje verwarrend niet? (iedereen doet dit, het lijkt wel alsof mensen niet nadenken als ze een boilerplate kopiëren...)
 
Jasper DS

Jasper DS

26/12/2011 20:55:27
Quote Anchor link
Bedankt wouter, daarom dat ik me (nog) niet bezig houd met complexe photoshop designs. Eerst de de code perfect onder de knie krijgen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.