[REVIEW] Wouterj.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »
Wouter J

Wouter J

13/02/2013 19:00:44
Quote Anchor link
Nadat ik zo'n jaar geleden een gratis website van jullie aangeboden heb gekregen leek het me wel eens tijd om te gaan vernieuwen en er nieuw leven in te blazen.

Ik zit al een tijdje met het idee voor dit lay-out, en laatst heb ik dit maar eens uitgewerkt. Ik heb gebruik gemaakt vaneen nieuwe technologie, in elk geval voor mij, genaamd Jekyll. Voor de CSS heb ik een framework genaamd Inuit.css gebruikt, maar die is niet voor de buitenkant, maar meer voor de achterkant. De website is gemaakt met OOCSS, kijk dus niet vreemd op als je __ of -- klassen ziet of meerdere klassen per element.

De website is te vinden onder: http://wouterj.github.com/ (welke natuurlijk straks wordt omgezet in wouterj.nl)
En de code + al bekende problemen kun je hier vinden: http://github.com/WouterJ/wouterj.github.com

Ik heb ze nog niet getest in andere browsers dan Chrome Dev. dus er zal vast wel wat mis zijn, ik hoor graag jullie commentaar over het design, code en browser compatibility (behalve voor IE9- browsers, die moet ik eerst zelf nog testen)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:37:14
 
- Raoul -

- Raoul -

13/02/2013 19:19:36
Quote Anchor link
Tof hoor! De achtergrond vind ik alleen niet echt mooi, en er iets téveel wit.
Voor de rest zou ik de tekst in je footer centreren en wat minder hoog maken -- tenzij je van plan bent om er nog iets bij te zetten.

Wat me verder ook mooi lijkt is dat als je over een artikel ding gaat, dat de achtergrond van dat artikel ding een beetje donkerder word, heel lichtgrijs ofzo, met een CSS effect.
Dit:
Afbeelding

Offtopic:
Ik las trouwens dat je ook aan Ruby doet? Waarom plaats je daar ook geen artikelen over? Lijkt me interessant!
Gewijzigd op 13/02/2013 19:20:57 door - Raoul -
 
Eddy E

Eddy E

13/02/2013 19:23:07
Quote Anchor link
Netjes.
Al mag de achtergrond (die met die 5x5mm vakjes) best wel wat donkerder. Gewoon grijzer!
Gelukkig weinig plaatjes.

Goed responsive! Werkt prima.

Alleen het lettertype zou ik anders doen. Dit is iets te 'scherm-achtig'. Iets te veel Arial-idee.
Probeer eens Georgia Pro of zo.
Ook vind ik het verschil tussen <h1> en <h3> bijzonder klein.

Daarnaast: let op spelling: "Het is bedoelt om" op http://wouterj.github.com/2012/09/nieuws/webplatfrom-gelanceerd/
Bedoeld natuurlijk ;)
 
Wouter J

Wouter J

13/02/2013 19:35:08
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties!

Quote:
De achtergrond vind ik alleen niet echt mooi, en er iets téveel wit.

Die achtergrond had ik overgenomen van mijn vorige design, vond hem opzich niet heel erg slecht. Het gaf mij een beetje de indruk van een webdesign sketch blad, precies de doelgroep van mijn website. Heb je misschien ideeën om het ook voor jou er mooi uit te laten zien?
En veel wit, tja dat is denk ik een verschil in mening tussen onze design technieken.

Quote:
Voor de rest zou ik de tekst in je footer centreren en wat minder hoog maken -- tenzij je van plan bent om er nog iets bij te zetten.

Centreren houd ik niet zo van, minder hoog is wel een goed idee. (had gedacht hier iets in te zetten, maar dat ben ik nu weer vergeten..)

Quote:
Al mag de achtergrond (die met die 5x5mm vakjes) best wel wat donkerder. Gewoon grijzer!

Een grijze achtergrond bij een witte website? Ik zal het eens uittesten, zie het nu nog niet echt voor me.

Quote:
Alleen het lettertype zou ik anders doen. Dit is iets te 'scherm-achtig'. Iets te veel Arial-idee.
Probeer eens Georgia Pro of zo.
Ook vind ik het verschil tussen <h1> en <h3> bijzonder klein.

Ahh, hier raak je me in mijn hart. Ik vind Segoe UI een geweldig lettertype :) Over die verschillende grotes heb je een punt, ik heb gewoon de standaard grotes van Inuit.css gebruikt, maar zal er wat mee gaan spelen.

Quote:
Daarnaast: let op spelling

Ja, klopt, dat is mijn slechtste punt. Mocht je GitHub hebben dan kun je altijd mijn project forken en ze verbeteren, krijg jij ook nog eens de kredits, maar ik zal de teksten eens doorlezen.

Offtopic:

>> Ik las trouwens dat je ook aan Ruby doet? Waarom plaats je daar ook geen artikelen over? Lijkt me interessant!
Naja, aan Ruby doen. Ik vind het een geweldige taal, maar het is nog te weinig ondersteund op het internet. Een beetje op speelse wijze dus. Voor mijn vorige website had ik wel plannen om iets over ruby te schrijven, ik weet niet of dat er ooit van gaat komen. Overigens, mocht je wat ruby code willen zien kun je eens bij de plugins kijken
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/02/2013 19:35:11
Quote Anchor link
Eddy E op 13/02/2013 19:23:07:
Daarnaast: let op spelling: "Het is bedoelt om" op http://wouterj.github.com/2012/09/nieuws/webplatfrom-gelanceerd/
Bedoeld natuurlijk ;)

En in "teveel linkjes" staat een spatie te weinig || teweinig ;)
 
Eddy E

Eddy E

13/02/2013 20:48:11
Quote Anchor link
Wouter J op 13/02/2013 19:35:08:
Quote:
Al mag de achtergrond (die met die 5x5mm vakjes) best wel wat donkerder. Gewoon grijzer!

Een grijze achtergrond bij een witte website? Ik zal het eens uittesten, zie het nu nog niet echt voor me.


Iets als #f5f5f5 of zo. Net wat donkerder dan nu. Of voor nagenoeg donkergrijs gaan (#333 oid)? Probeer het eens.
 
Ivo Breeden

Ivo Breeden

14/02/2013 12:52:27
Quote Anchor link
Eigenlijk heb ik alleen maar goede woorden voor de website: niet te druk, niet te saai, precies goed. Ik vind ook dat je goed schrijft, het zijn prettig leesbare verhalen. Maar daar vroeg je niet naar.

Er is één eigenaardigheid: letters met trema's en accenten worden bij mij niet goed weergegeven, het zijn allemaal zwarte ruitjes met witte vraagtekens. Of ligt dat aan mijn browser? (Firefox op Linux.) De characterset 'charset=ucs-bom' ken ik niet, ik dacht dat utf-8 meer ingeburgerd is, maar dat zal wel een gebrek aan mijn kennis zijn. Ik mis trouwens aanhalingstekens bij alle attribute-values in de head section: volgens mij moet het zijn: 'charset="ucs-bom" '.
Op de standaard browser van Android 2.2 worden de diacriten wel goed weergegeven. Maar daar willen sommige pagina's niet goed scrollen. Ik zie niet waarom niet.
Gewijzigd op 14/02/2013 12:58:10 door Ivo Breeden
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2013 16:38:24
Quote Anchor link
Quote:
Eigenlijk heb ik alleen maar goede woorden voor de website: niet te druk, niet te saai, precies goed. Ik vind ook dat je goed schrijft, het zijn prettig leesbare verhalen. Maar daar vroeg je niet naar.

Bedankt :)

Quote:
Er is één eigenaardigheid: letters met trema's en accenten worden bij mij niet goed weergegeven, het zijn allemaal zwarte ruitjes met witte vraagtekens. Of ligt dat aan mijn browser? (Firefox op Linux.) De characterset 'charset=ucs-bom' ken ik niet, ik dacht dat utf-8 meer ingeburgerd is, maar dat zal wel een gebrek aan mijn kennis zijn.

Ik kende het ook niet, maar dat is de standaard in vim dus had hem maar gebruikt. Ik wist niet dat deze charset niet overal ondersteund was, Chrome pakte hem wel. Ik zal even gaan kijken hoe ik in Vim de charset kan veranderen.

Quote:
Ik mis trouwens aanhalingstekens bij alle attribute-values in de head section: volgens mij moet het zijn: 'charset="ucs-bom" '.

Dat maakt niks uit. Zie ook http://MothereffingUnquotedAttributes.com/

Quote:
Op de standaard browser van Android 2.2 worden de diacriten wel goed weergegeven. Maar daar willen sommige pagina's niet goed scrollen. Ik zie niet waarom niet.

Ai, dat klinkt niet goed. Maar is Andriod 2.2 niet een beetje...oud? Ik kan het hier zelf helaas niet testen, heb een nog oudere telefoon die alleen kan bellen en sms'en, maar kun je misschien aangeven welke pagina het niet goed doet?
 
Ivo Breeden

Ivo Breeden

14/02/2013 18:30:40
Quote Anchor link
Wouter J op 14/02/2013 16:38:24:
Ai, dat klinkt niet goed. Maar is Andriod 2.2 niet een beetje...oud? Ik kan het hier zelf helaas niet testen, heb een nog oudere telefoon die alleen kan bellen en sms'en, maar kun je misschien aangeven welke pagina het niet goed doet?

Het is niet jouw schuld, maar zelf heb ik er altijd moeite mee om een telefoon van twee jaar "oud" te noemen. Hij doet het nog heel goed en voor mij is hij nog "nieuw". En wat zie ik? Ik kan dat probleem met scrollen niet meer reproduceren! Sorry voor het paniekzaaien. Ook op mobiele weergave scoort jou site goed!
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2013 18:58:27
Quote Anchor link
Je moet je zeker niet aangevallen voelen, zoals ik al zei heb ik niet eens een smartphone... Het was alleen dat ik dacht dat Andriod4.2 ergens in april/mei zal uitkomen dat ik even mijn twijfels trok of ik Andriod 2.2 nog zou moeten ondersteunen.
Maar goed om te horen dat het verholpen is! (en bedankt voor je tijd in het onderzoeken van mijn website)
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

14/02/2013 19:28:28
Quote Anchor link
Ik zou als ik jou was tenminste Android 2.3 (Gingerbread) ondersteunen:
Afbeelding
Zie ook dit
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.